Menu

Vanliga frågor

Nedan finns svaren på de vanligaste frågorna gällande förmånen "Sokos Hotellens sommar" som är tillgänglig för inloggade ägarkunder.

Hur loggar jag in för att göra en bokning?  

  • Logga in på webbtjänsten med ditt S-användarkonto. Försäkra dig om att dina ägarkundsuppgifter är anknutna till din kod. Genom att logga in får du tillgång till ägarkundsförmånen -30 % på dagens pris. Om du inte ännu har en S-kod, kan du skapa den till höger uppe på sidan under Logga in / Skapa S-kod.
  • Fyll i nödvändig information i den övre delen av sidan (hotell, datum för boende och antal personer). Om kampanjpriset på -30 % är tillgängligt för valt datum och hotell, visas det som "Kampanjpris med S-Förmånskort". Det angivna rumspriset är det rabatterade priset. Om det inte finns tillgänglighet för kampanjpriset erbjuder systemet "Onlinepris med S-Förmånskort", som är -25 % av Dagens pris, samt Dagens pris.
  • Lägg till de ytterligare produkter och tjänster du önskar till din bokning. Du får en bokningsbekräftelse i din e-post.

Notera att du på vår webbplats också kan testa alternativet Flexibla dagar, som visar hela veckans priser samtidigt.  

Bokning endast via sokoshotels.fi.

S-gruppens ägarkundstjänst hjälper till med problem relaterade till S-användarkontot, tfn 010 76 5858 mån–fre 9–16 (0,088 €/min).

När kan bokningarna göras?

18–20.5.2022

För vilken tidsperiod kan jag boka?

1.6–31.8.2022

Vilka hotell kan jag boka?

Alla Sokos Hotell i Finland och Tallinn.

Observera att kampanjprisets tillgänglighet varierar beroende på datum, hotell och efterfrågan.

När bör bokningen betalas?

Bokningen bör i sin helhet betalas vid bokningstillfället. Bokningen kan därefter inte ändras eller avbokas. Den erlagda betalningen återbetalas inte.

För vem är kampanjpriset avsett?

Kampanjpriset är avsett för S-gruppens ägarkunder, gäller vid fritidsresor och är i kraft i mån av tillgång. Det finns ett begränsat antal rum till kampanjpris. Förmånen gäller endast nya bokningar.

Var anger jag mitt bokningskod?

Du behöver ingen bokningskod men måste logga in på vår sida med ett S-användarkonto för att kunna boka priset. Försäkra dig om att dina ägarkundsuppgifter är anknutna till din kod. Om du inte har en kod, kan du skapa en till höger uppe på sidan under Logga in / Skapa ett S-användarkonto.

På vilket pris beräknas rabatten?

Rabatten beräknas på det normala Dagens pris, vilket utgör "utgångspriset" före ägarkundrabatten. Dagens pris visas i svart på vår webbplats, där ägarkundernas priser visas i grönt. Dagens pris bestäms av efterfrågan.

Hur vet jag att rabatten har uppmärksammats i priset? 

Kampanjpriset anges på bokningsskärmen som "Kampanjpris med S-Förmånskort." I bokningsrutan med texten "Specialvillkor för priset" står också: -30 % av Dagens pris. Om det inte finns tillgänglighet för kampanjpriset erbjuder systemet ägarkundförmånen "Onlinepris med S-Förmånskort", vilket är -25 % av Dagens pris.

Varför hittar jag inga rum till kampanjpriser?

Tillgängligheten för kampanjpriser varierar beroende på datum, hotell och efterfrågan. Ofta bokas till exempel de mest populära hotellen och evenemangen redan i god tid, och ett kampanjpris för dessa datum kanske inte är tillgängligt eller också kan priset vara högre.

Berättigar priset till Bonus och andra prisförmåner?

Kampanjpriset berättigar till Bonus med S-Förmånskortet, men inga andra prisförmåner. Priset berättigar heller inte till förmåner eller poäng för andra lojalitetsprogram.

Kan jag göra ändringar till min bokning?

Kampanjförmånen kräver omedelbar betalning av bokningen vid bokningstillfället. Därför kan bokningen inte ändras i efterhand.

Kan jag avboka min bokning?

Kampanjförmånen kräver omedelbar betalning av bokningen vid bokningstillfället. Bokningsavgiften returnerar vi inte.

Kan bokningen betalas med presentkort?

S-gruppens presentkort accepteras endast som betalningsmedel vid betalning på plats, så det kan tyvärr inte användas för betalning på vår webbplats.

Varför ingår inte frukost i rumspriset i Heymo?

I Heymo kan frukosten avnjutas precis när det passar, även mitt i natten. Frukost ingår inte i rumspriset och köps helst i förväg vid bokningstillfället på nätet, från försäljningstjänsten eller via länken i Välkomstbrevet som skickas före ankomsten. Frukost kan även köpas på hotellet, men då är priset lite dyrare.