Logga in
Lokalbokningar
S-Card
S-Card
S-Card belönar affärsresenärer
Ta med din äkta hälft på resan
S-Card med på mötet
Webbtjänsten Mitt S-Card
S-Card är ett förmånsprogram för affärsresenärer
MEST HELTÄCKANDE
Du kan använda kortet på över 500 av S-gruppens verksamhetsställen: i alla Sokos Hotell, i Radisson Blu Hotels i Finland, i kedjerestaurangerna runt om i landet samt i många enskilda restauranger och i restaurangerna i ABC-trafikbutikerna.
MEST BELÖNANDE
Du kan tjäna förmåner och använda intjänade förmåner vid köp av övernattnings-, mötes- och restaurangtjänster både på fritiden och i arbetet. Årsavgiften för kortet är 25 € och den betalar tillbaka sig i form av förmåner genom endast ett par övernattningsdygn.
Testa hurdana förmåner du får med S-Card
Var kan S-Card användas?

Sokos Hotels
På Original-, Break-, Solo- och Heymo-hotellen hittar du alltid ett lämpligt alternativ både för affärsresor och på fritiden. Som S-Card-kund får du förmåner, mångsidiga tjänster och smidig ärendehantering. Med S-Card har du nytta av din stamkundsrelation inte enbart vid övernattning, utan också vid köp av konferens- och restaurangtjänster även om du inte övernattar hos oss.

restaurangerna
Du kan utnyttja din S-Card-stamkundsrelation inklusive förmånerna på hundratals av S-gruppens restauranger runt om i Finland (exkl. Hesburger). I vårt mångsidiga sortiment hittar du läcker mat och uppfriskande drycker. Dessutom kan du använda S-Card-måltidsförmåner som betalning även i restaurangerna på ABC-servicestationerna.

Radisson Blu Hotels
Du kan utnyttja dina S-Card-stamkundsförmåner även på de åtta Radisson Blu Hotellen i Finland. Tjäna in och använd förmåner vid köp av övernattnings-, mötes- och restaurangtjänster både på fritiden och i arbetet.
De gällande hotell- och restaurangförmånerna på Radisson Blu Hotellen i Finland finns här:
Om du vill göra bokningar till ägarpris och samla Bonus ska du logga ut ur tjänsten Mitt S-Card.
Om du vill göra bokningar som S-Card-kund, logga ut med dina S-koder och logga in i tjänsten Mitt S-Card.
Tyvärr går det inte att boka S-Card-bonusnätter på hotellen i Sankt Petersburg i webbtjänsten. Ta kontakt med vår försäljningstjänst, tfn +358 20 1234 600.
S-Card-förmåner

Måltidsförmån
När du tar in på S-gruppens hotell får du en måltidsförmån på 12 € när du övernattar till dagens pris eller företagsavtalspris. Du kan använda förmånen i hotellens restauranger, S-gruppens kedjerestauranger runt om i landet, i ABC-restaurangerna (exkl. Hesburger) och många av S-gruppens unika restauranger Förmånen gäller i 6 mån. vid betalning av mat och dryck. På Sokos Hotel i Tallinn är måltidsförmånens värde 10 €. Måltidsförmånerna används alltid styckevis och en eventuell icke-använd andel av förmånen krediteras inte.
SPECIALVILLKOR
Måltidsförmåner som är intjänade i Finland duger som betalning bara i Finland. Sokos Hotel i Tallinn tillämpar en egen, lokal måltidsförmånssedel. Den del som betalas med måltidsförmånen eller -sedeln ger inte S-poäng eller övriga stamkundsförmåner.
S-Card-serviceförmånerna (måltidsförmån, kvällstidning, familjeförmån och hotellspecifika förmåner) ingår i priset för övernattningen när du övernattar på S-gruppens hotell till dagens pris eller företagsavtalspris. Det kan finnas begränsningar på hur förmåner kan intjänas på grund av specialpris eller bokningskanal. Du får inga serviceförmåner till exempel för följande:
- Övernattning till ägarkundpris
- Bokningar som görs av tredje parter (Online-resebyråer som Expedia, Hotels.com, Booking.com, Orbitz.com och motsvarande)
- Återförsäljare/researrangörers priser (till exempel Hotelbeds, Transhotel, Travco och motsvarande)
- Gruppriser (nettopriser)
- Besättningspriser
- Medarbetar-/vän- och familjepriser, nettopriser för grupper, bokningar som förmedlas av tredje part, återförsäljare och researrangörers specialpriser, besättningspriser, Friends & Family-priser


S-poäng
Du tjänar penningvärda S-poäng på samtliga inköp med S-Card. S-poängen fungerar som kontanter och en poäng motsvarar en euro. Från och med ditt första köp tjänar du in S-poäng för dina köp under kortets giltighetstid (12 månader) enligt vidstående tabell. Ju mer du koncentrerar dina köp, desto större blir nyttan.
S-Card-köp under giltighetsåret/S-poäng för beloppet av S-Card-köp:
0–1 700 € 2 %
1 701–3 600 € 4 %
3 601–7 200 € 6 %
7 201– € 8 %
Poängen betalas den tredje dagen varje månad för S-Card-köpen som samlats/registrerats under föregående månad. Poängens giltighetstid är 12 månader. S-poängen fungerar som betalningsmedel på de verksamhetsställen som omfattas av S-Card. Du kan använda S-poäng för att betala övernattnings-, måltids och konferenstjänster och bonusnätter. Om dina poäng håller på att gå ut kan du också byta dem till ett S-gruppen-presentkort (ska laddas med minst 10 €) i receptionen på S-grupppens hotell i Finland.
S-poängen räknas på S-Card-köp, dock högst på 3 400 € per transaktion. Observera att köp på ABC-stationerna inte ger S-poäng och att du på motsvarande sätt inte kan använda S-poäng som betalningsmedel på ABC-stationerna.

Sokos Hotels-appen
Centrala funktioner i Sokos Hotels-appen:
- Enkla och snabba hotellbokningar på alla Sokos Hotell i Finland och Tallinn
- In- och utcheckning (i Finland)
- Electronic passenger card (i Finland)
- Mobil nyckel (på vissa hotel i Finland)
- Betalning för hotellvistelse
- Uppgifter om S-Card-medlemskap: tillgängliga förmåner, S-poäng och gjorda köp
- Uppdatering av kunduppgifter

Familjeförmån
A family member of your household may stay in your room free of charge when you book a double or twin room for your business trip (when staying at a price that entitles you to S-Card benefits). The benefit does not apply to booked bonus nights.

Sällskapsdjursförmån
Din sällskapsdjur får övernatta gratis i ditt rum när du övernattar till priser som berättigar till S-Card förmåner. Förmånen gäller inte bokningar av bonusnätter.

Bonusnätter
En bonusnatt som betalas med S-poäng är ett lönsamt sätt att använda S-poängen. För en bonusnatt behöver du 30, 34 eller 65 S-poäng beroende på hotell. Bonusnatten ska alltid betalas i sin helhet med S-poäng. I en bonusnatt ingå övernattning i dubbelrum av standardklass inklusive frukost.
Antalet poäng som behövs för en bonusnatt på Sokos Hotels beror på hotelltypen. Priset för en bonusnatt i Solo- och Break-kategorin är 65, i Original-kategorin 34 och Heymo-kategorin 30 S-poäng (utan frukost). Priset på en bonusnatt på Radisson Blu Hotels är 34 €, med undantag av Radisson Blu Grand Hotel Tammer (Tammerfors), Radisson Blu Uleåborg (Uleåborg) och Radisson Blu Aleksanteri, Radisson Blu Royal och Radisson Blu Plaza (Helsingfors) där priset är 65 €.
Premium-kunder kan boka sin bonusnatt antingen i standard- eller superiorklass beroende på hotellets bokningsläge. De kan också boka rum i de högre klasserna och sviter för hotellspecifikt specialpris, förutsatt att rummet betalas i sin helhet med S-poäng.
SPECIALVILLKOR
Möjligheterna till bonusnätter varierar enligt hotellens bokningsläge. S-Card-serviceförmånerna ingår inte i priset för bonusnatten, övernattningen ger dig S-poäng och ett logidygn. Eventuell extrasäng eller sällskapsdjur på rummet debiteras separat av respektive hotell.
S-poängen och bonusnätterna som betalas med dem är avsedda för kortinnehavaren eller dennes närmaste krets, inte för återförsäljning. Observera även att du inte kan boka bonusnätter i ett företags namn och att bonusnätter inte kan faktureras. Bonusnätter ska betalas i sin helhet med S-poäng. En bokning som betalats på förhand kan varken ändras eller annulleras och den betalas inte tillbaka.
Boka en bonusnatt antingen i Sokos Hotels mobilapp, vår webbtjänst eller via Sokos Hotels försäljningstjänst. Kom ihåg när du gör bokningen att uppge att du vill använda S-poäng.

Tjänsten Mitt S-Card
I webbtjänsten kan du göra bokningar, förnya ditt medlemskap och kontrollera alla fina förmåner du har tjänat in. Du kan också boka bonusnätter och betala för dem med S-poäng.
Måltidsförmån
När du tar in på S-gruppens hotell får du en måltidsförmån på 12 € när du övernattar till dagens pris eller företagsavtalspris. Du kan använda förmånen i hotellens restauranger, S-gruppens kedjerestauranger runt om i landet, i ABC-restaurangerna (exkl. Hesburger) och många av S-gruppens unika restauranger Förmånen gäller i 6 mån. vid betalning av mat och dryck. På Sokos Hotel i Tallinn är måltidsförmånens värde 10 €. Måltidsförmånerna används alltid styckevis och en eventuell icke-använd andel av förmånen krediteras inte.
SPECIALVILLKOR
Måltidsförmåner som är intjänade i Finland duger som betalning bara i Finland. Sokos Hotel i Tallinn tillämpar en egen, lokal måltidsförmånssedel. Den del som betalas med måltidsförmånen eller -sedeln ger inte S-poäng eller övriga stamkundsförmåner.
S-Card-serviceförmånerna (måltidsförmån, kvällstidning, familjeförmån och hotellspecifika förmåner) ingår i priset för övernattningen när du övernattar på S-gruppens hotell till dagens pris eller företagsavtalspris. Det kan finnas begränsningar på hur förmåner kan intjänas på grund av specialpris eller bokningskanal. Du får inga serviceförmåner till exempel för följande:
- Övernattning till ägarkundpris
- Bokningar som görs av tredje parter (Online-resebyråer som Expedia, Hotels.com, Booking.com, Orbitz.com och motsvarande)
- Återförsäljare/researrangörers priser (till exempel Hotelbeds, Transhotel, Travco och motsvarande)
- Gruppriser (nettopriser)
- Besättningspriser
- Medarbetar-/vän- och familjepriser, nettopriser för grupper, bokningar som förmedlas av tredje part, återförsäljare och researrangörers specialpriser, besättningspriser, Friends & Family-priser
Hotellspecifika förmåner
S-poäng
Du tjänar penningvärda S-poäng på samtliga inköp med S-Card. S-poängen fungerar som kontanter och en poäng motsvarar en euro. Från och med ditt första köp tjänar du in S-poäng för dina köp under kortets giltighetstid (12 månader) enligt vidstående tabell. Ju mer du koncentrerar dina köp, desto större blir nyttan.
S-Card-köp under giltighetsåret/S-poäng för beloppet av S-Card-köp:
0–1 700 € 2 %
1 701–3 600 € 4 %
3 601–7 200 € 6 %
7 201– € 8 %
Poängen betalas den tredje dagen varje månad för S-Card-köpen som samlats/registrerats under föregående månad. Poängens giltighetstid är 12 månader. S-poängen fungerar som betalningsmedel på de verksamhetsställen som omfattas av S-Card. Du kan använda S-poäng för att betala övernattnings-, måltids och konferenstjänster och bonusnätter. Om dina poäng håller på att gå ut kan du också byta dem till ett S-gruppen-presentkort (ska laddas med minst 10 €) i receptionen på S-grupppens hotell i Finland.
S-poängen räknas på S-Card-köp, dock högst på 3 400 € per transaktion. Observera att köp på ABC-stationerna inte ger S-poäng och att du på motsvarande sätt inte kan använda S-poäng som betalningsmedel på ABC-stationerna.
Sokos Hotels-appen
Centrala funktioner i Sokos Hotels-appen:
- Enkla och snabba hotellbokningar på alla Sokos Hotell i Finland och Tallinn
- In- och utcheckning (i Finland)
- Electronic passenger card (i Finland)
- Mobil nyckel (på vissa hotel i Finland)
- Betalning för hotellvistelse
- Uppgifter om S-Card-medlemskap: tillgängliga förmåner, S-poäng och gjorda köp
- Uppdatering av kunduppgifter
Familjeförmån
A family member of your household may stay in your room free of charge when you book a double or twin room for your business trip (when staying at a price that entitles you to S-Card benefits). The benefit does not apply to booked bonus nights.
Sällskapsdjursförmån
Din sällskapsdjur får övernatta gratis i ditt rum när du övernattar till priser som berättigar till S-Card förmåner. Förmånen gäller inte bokningar av bonusnätter.
Bonusnätter
En bonusnatt som betalas med S-poäng är ett lönsamt sätt att använda S-poängen. För en bonusnatt behöver du 30, 34 eller 65 S-poäng beroende på hotell. Bonusnatten ska alltid betalas i sin helhet med S-poäng. I en bonusnatt ingå övernattning i dubbelrum av standardklass inklusive frukost.
Antalet poäng som behövs för en bonusnatt på Sokos Hotels beror på hotelltypen. Priset för en bonusnatt i Solo- och Break-kategorin är 65, i Original-kategorin 34 och Heymo-kategorin 30 S-poäng (utan frukost). Priset på en bonusnatt på Radisson Blu Hotels är 34 €, med undantag av Radisson Blu Grand Hotel Tammer (Tammerfors), Radisson Blu Uleåborg (Uleåborg) och Radisson Blu Aleksanteri, Radisson Blu Royal och Radisson Blu Plaza (Helsingfors) där priset är 65 €.
Premium-kunder kan boka sin bonusnatt antingen i standard- eller superiorklass beroende på hotellets bokningsläge. De kan också boka rum i de högre klasserna och sviter för hotellspecifikt specialpris, förutsatt att rummet betalas i sin helhet med S-poäng.
SPECIALVILLKOR
Möjligheterna till bonusnätter varierar enligt hotellens bokningsläge. S-Card-serviceförmånerna ingår inte i priset för bonusnatten, övernattningen ger dig S-poäng och ett logidygn. Eventuell extrasäng eller sällskapsdjur på rummet debiteras separat av respektive hotell.
S-poängen och bonusnätterna som betalas med dem är avsedda för kortinnehavaren eller dennes närmaste krets, inte för återförsäljning. Observera även att du inte kan boka bonusnätter i ett företags namn och att bonusnätter inte kan faktureras. Bonusnätter ska betalas i sin helhet med S-poäng. En bokning som betalats på förhand kan varken ändras eller annulleras och den betalas inte tillbaka.
Boka en bonusnatt antingen i Sokos Hotels mobilapp, vår webbtjänst eller via Sokos Hotels försäljningstjänst. Kom ihåg när du gör bokningen att uppge att du vill använda S-poäng.
Tjänsten Mitt S-Card
I webbtjänsten kan du göra bokningar, förnya ditt medlemskap och kontrollera alla fina förmåner du har tjänat in. Du kan också boka bonusnätter och betala för dem med S-poäng.

Alla förmåner på grundnivå.
Som Premium-kund får du dessutom alla förmåner på grundnivå.

Medlemskap utan årsavgift
Ditt Premium-medlemskap är gratis. När det totala köpbeloppet överskrider Premium-gränsen under medlemsperioden, uppdateras medlemskapet till Premium för innevarande och därpå följande kortperiod. Det avgiftsfria medlemskapet gäller då följande kortperiod. Kortperioden är alltid 12 mån. lång.

Uppgradering av rum
När du anländer till hotellet ändrar vi din bokning och uppgraderar ditt rum en kategori, om det finns lediga rum när du checkar in.

Utökad rätt till bonusnätter
Bonusnätter kan bokas beroende på hotellets bokningsläge, men som Premium-kund har du tillgång till ett större urval av rum.
Premium-kunder kan boka sin bonusnatt antingen i standard- eller superiorklass beroende på hotellets bokningsläge. De kan också boka rum i de högre klasserna och sviter för hotellspecifikt specialpris, förutsatt att rummet betalas i sin helhet med S-poäng.
Alla förmåner på grundnivå.
Som Premium-kund får du dessutom alla förmåner på grundnivå.
Medlemskap utan årsavgift
Ditt Premium-medlemskap är gratis. När det totala köpbeloppet överskrider Premium-gränsen under medlemsperioden, uppdateras medlemskapet till Premium för innevarande och därpå följande kortperiod. Det avgiftsfria medlemskapet gäller då följande kortperiod. Kortperioden är alltid 12 mån. lång.
Uppgradering av rum
När du anländer till hotellet ändrar vi din bokning och uppgraderar ditt rum en kategori, om det finns lediga rum när du checkar in.
Utökad rätt till bonusnätter
Bonusnätter kan bokas beroende på hotellets bokningsläge, men som Premium-kund har du tillgång till ett större urval av rum.
Premium-kunder kan boka sin bonusnatt antingen i standard- eller superiorklass beroende på hotellets bokningsläge. De kan också boka rum i de högre klasserna och sviter för hotellspecifikt specialpris, förutsatt att rummet betalas i sin helhet med S-poäng.

Köp och förmåner på S-Card
Som S-Card-köp räknas köp av övernattnings- restaurang- och konferenstjänster, dock högst på 3 400 € per transaktion. Om fakturans totala belopp överskrider detta belopp registreras den överskjutande delen inte som ett S-Card-köp. Till S-Card-köpen räknas inte alkoholprodukter och tobaksvaror, produkter eller tjänster (t.ex. extraprogram) som tillhandahålls av en leverantör som inte hör till S-gruppen, S-Card-medlemsavgiften eller produkter som betalas med måltidsförmånen. Köp på ABC-restaurangerna räknas inte heller till S-Card-köpen. För att S-Card-köptransaktionen ska registreras måste du personligen betala eller godkänna fakturan på vårt verksamhetsställe.
Logipriserna kan ha vissa begränsningar och alla rumspriser ger inte nödvändigtvis stamkundsförmåner. Särskilt priser hos resebyråer och andra bokningskanaler som är fristående från våra hotellkedjor har begränsningar när det gäller stamkundsförmåner och intjäning av S-Card-köp.
Till exempel följande priser räknas inte till S-Card-köp och ger inga S-Card-förmåner:
Övernattning till ägarkundpris
Bokningar som görs av tredje parter (Online-resebyråer som Expedia, Hotels.com, Booking.com, Orbitz.com och motsvarande)
Återförsäljare/researrangörers priser (till exempel Hotelbeds, Transhotel, Travco och motsvarande)
Gruppriser (nettopriser)
Besättningspriser
Medarbetar-/vän- och familjepriser
För S-Card-kunder







Vanliga frågor
Kunden


Hur fastställs S-Card-kortets giltighetsår?
S-Cards giltighetsår börjar då S-Card-medlemskapet skaffas. Ett medlemskap som skaffats exempelvis den 3 januari är i kraft fram till slutet av januari följande år. Då man förnyar S-Card-medlemskapet tar den nya kortperioden vid där den gamla slutat, om förnyelsen gör innan den gamla kortperioden avslutas. Om medlemskapet förnyas efter att den gamla kortperioden har avslutats, inleds den nya kortperioden den dag då medlemskapet förnyas.


Hur kan jag beställa/avbeställa det elektroniska nyhetsbrevet?
Du kan prenumerera på och annullera S-Card-nyhetsbrevet och kundbreven i S-Card-webbtjänsten under Egna uppgifter. Du kan även meddela förändringen till S-Card Kundservice.


Hur avslutar jag mitt S-Card-medlemskap?
Ditt S-Card-medlemskap är i kraft 12 månader åt gången och avslutas automatiskt om du inte förnyar det genom att betala förnyelseavgiften för S-Card-medlemskap. Du behöver inte separat meddela om uppsägning. Om ditt S-Card-kort har tillgängliga förmåner, kan du utnyttja dem under deras giltighetstid även efter att S-Card-medlemskapet har avslutats.


Jag har betalat fakturan för följande S-Card-period. När anländer det nya S-Card-kortet?
Vi postar det nya kortet inom cirka två veckor. Om ditt S-Card-kort har gått sönder eller tappats bort, vänligen kontakta S-Card Kundservice för att beställa ett nytt kort.
Till S-Card Premium-medlemmar vars medlemskap under följande period fortsätter på grundnivå, skickar vi ett S-Card-kort på grundnivå då kortperioden byts. Du kan använda ditt gamla S-Card Premium-kort fram tills dess, men rätten till S-Card Premium-förmåner avslutas då Premium-kortperioden avslutas.


Hur kan jag beställa ett S-Card-kort?
Du kan beställa ett S-Card i webbtjänsten eller i receptionen på S-grupppens hotell. Genast då du blir medlem får du ett tillfälligt S-Card-kort, som ger dig tillgång till samtliga förmåner. Det egentliga S-Card-kortet levereras inom två veckor till den adress du uppgett till medlemsregistret.


Vilka fördelar innebär S-Card-medlemskap?


Vad kostar S-Card-medlemskap?
Årsavgiften för S-Card-medlemskap är 25 €. S-Card Premium-medlemskap är gratis och förutsätter 30 logidygn eller inköp för 7 000 € under medlemsperioden.


Jag har inte behov av S-Card-medlemskap just nu. Kan jag förnya mitt S-Card-medlemskap senare?
Javisst! Fakturan för förnyande av S-Card-medlemskapet som skickats till dig är frivillig, så du kan välja att ignorera fakturan utan att det leder till fortsatta åtgärder. Du kan förnya ditt S-Card-medlemskap i S-Card-webbtjänsten eller i receptionen på S-gruppens hotell när det passar dig bäst, exempelvis i samband med nästa övernattning.


Var kan jag använda S-Card-kortet?
Du kan använda S-Card-stamkundskortet i S-grupppens hotell (Sokos Hotels och Finlands Radisson Blu Hotels), S-gruppens restaurangkedjor (Amarillo, Buffa, Fransmanni, Memphis, Rosso / RossoBottegaCucina, Sevilla och Torero), S-gruppens kafékedjor (Coffee House och Presso), ABC-stationerna och S-gruppens enskilda restauranger som omfattas av S-Card-kortet. Kontrollera verksamhetsställena på vår webbplats www.sokoshotels.fi/scard.


Hur kan jag förnya S-Card-medlemskapet?
Du kan förnya S-Card-medlemskapet i S-Card-webbtjänsten, receptionen på S-gruppens hotell eller med en förnyelsefaktura som skickas per post då kortperiodens slut närmar sig. Om du använder Postens NetPosti, får du en förnyelsefaktura i tjänsten genom att godkänna SOK Turistverksamhet som avsändare i NetPosti-tjänsten. Årsavgiften för S-Card-medlemskap är 25 €.


Hur kan jag kontrollera giltighetstiden för mitt S-Card-medlemskap?
Giltigheten hos S-Card-medlemskapet kan kontrolleras i S-Card-webbtjänsten, S-Card Kundservice eller i receptionen på S-gruppens hotell.


Mina kontaktuppgifter har förändrats. Hur uppdaterar jag dem?
Du kan uppdatera dina kontaktuppgifter i S-Card-medlemsregistret via S-Card-webbtjänsten eller S-Card Kundservice. Du kan även uppge förändringen till försäljningstjänsten på S-gruppens hotell eller i hotellreceptionen.


Varför ombeds jag uppge min e-postadress när jag beställer kortet?
Genom att uppge din e-postadress och ge marknadsföringstillstånd får du ett månatligt nyhetsbrev med information om gällande ärenden i anslutning till ditt medlemskap. Dessutom får du kundbrev, där vi berättar om dina tillgängliga förmåner och påminner om förmåner som håller på att förfalla. För att S-användarkontot som används vid inloggning ska fungera krävs även en e-postadress.
Inköp


Hur registreras logidygn?
Logidygn registreras för dina egna personliga övernattningar, i samband med vilka du använt ditt S-Card-kort. Logidygn registreras även för bonusnatt som betalas med S-poäng. Om du betalar en annan persons övernattning eller övernattar till specialpris, som inte inkluderar S-Card-förmåner eller S-poäng, registeras logidygn inte på ditt S-Card-kort för övernattningen i fråga.


Ger inköp med S-Card även Bonus med S-Förmånskort?
Inköp med S-Card ger inte Bonus på S-Förmånskortet eftersom det är fråga om två olika kundprogram. Du kan utnyttja endast ett kundprogram och dess förmåner åt gången.


När förs information om mina inköp över till S-Card-kortet?
Övernattningar på S-gruppens hotell registreras som inköp dagen efter utcheckning. För mötes- och restaurangtjänster registreras inköpen dagen efter betalningsdagen. För registrerade S-Card-transaktioner betalas S-poäng månatligen.


Hur ska jag göra inköp för att få förmåner?
På S-Card-kortet registreras S-Card-inköp som betalas på plats eller fakturor som godkänns för mötes- logi- och restaurangtjänster. Inköp registreras för högst 3 400 € per faktura. Om fakturans belopp överskrider 3 400 € samlas inga förmåner för den överskridande delen. Kom ihåg att alltid visa upp ditt S-Card-stamkundskort i samband med S-Card-inköp eller godkännande av faktura.


Räknas alkohol med i köptransaktioner som ger S-poäng?


Registreras alkoholköp i Tallinn som köptransaktion som ger S-poäng?
Nej. Med stöd av 51.2 i alkohollagen är det förbjudet att i samband med ett förmånsprogram som är i bruk i Finland betala inköpsgottgörelse ens för sådana inköp av alkoholdrycker som skett utomlands.
Fördelar


Min fru övernattar med mig på min arbetsresa med S-Card-familjeförmån. Får även min fru tillgång till S-Card-serviceförmånerna, då hon är S-Card-medlem?
Nej. Då familjeförmånen utnyttjas får endast den ena av S-Card-medlemmarna tillgång till serviceförmånerna. Om din fru önskar få tillgång till S-Card-förmånerna för övernattningen, bör priset för övernattningen uppdateras till priset för ett dubbelrum.


Jag och min kollega övernattar i samma dubberum. Får vi båda S-Card-förmåner?
Javisst! Då två S-Card-medlemmar delar ett dubbelrum och betalar priset för dubbelrummet, är bägge berättigade till S-Card-serviceförmåner.


Är S-Card-förmånerna personliga?
S-Card-förmånerna är personliga och kan inte överföras till ett annat S-Card-kort för användning. S-poäng kan dock utnyttjas för en annan person genom att köpa S-gruppens presentkort i receptionen på S-gruppens hotell. Man kan även boka en bonusnatt som betalas med S-poäng för en annan person, varvid S-Card-medlemmen i samband med rumsbokningen ger sitt samtycke till att S-poängen debiteras.


Är S-Card-förmåner skattepliktig inkomst?
Om du samlar och får olika förmåner som S-Card-medlem på både arbets- och privatresor är du förpliktad att själv komma överens med din arbetsgivare om hur S-Card-kortet och förmånerna används. Användning av intjänade förmåner för privata ändamål kan vara en skattepliktig förmån. Mer information på adressen www.vero.fi


Kan S-Card-förmånerna användas för att betala för produkter eller tjänster till ägarkundpris?
Med S-poäng kan man betala produkter och tjänster med ägarkundpris, t.ex. rumsbokning till ägarkundpris. Du observerar väl att produkter och tjänster med ägarkundpris inte ger S-poäng. Du kan dock inte betala med måltidsförmån för produkter och tjänster till ägarkundpris.


Mina S-Card-förmåner har inte registrerats rätt. Mitt S-Card-kort har felaktigt debiterats förmåner. Vad ska jag göra?
Då misstag har inträffat bör du ta kontakt med det verksamhetsställe som du besökt.


Hur länge är förmånerna i kraft och är det möjligt att förlänga deras giltighetstid?
Måltidsförmånen gäller i 6 månader från och med dagen då den beviljats och S-poängen i 12 månader. Det är inte möjligt att förlänga eller ändra giltighetstiden för S-Card-förmåner.


Kan jag använda både måltidsförmån och S-poäng för ett engångsinköp?
För att betala en lunch som kostar t.ex. 15 € kan du använda en måltidsförmån (12 €) och betala den överskridande delen på ett annat sätt, exempelvis med S-poäng eller kontanter.


Finns det begräsningar för insamlingen av S-Card-förmåner?
S-Card-förmåner ingår i priset varje gång du övernattar vid Sokos Hotellen eller Finlands Radisson Blu Hotell till dagens pris eller arbetsgivarens avtalspris. Det finns begränsningar för registrering av S-Card-förmåner för logipris och specialpris som bokats via en tredje part.


Vad är en bonusnatt?
Bonusnatt är övernattning till förmånspris som i sin helhet betalas med S-poäng. Beroende på hotell är priset 34 € eller 65 € per dygn för ett enkel- eller dubbelrum. Bonusnatten ska betalas i sin helhet med S-poäng. För en eventuell extrasäng debiteras separat i de olika hotellen och du kan betala för extrasängen och övriga tilläggstjänster på önskat sätt. Om du inte har tillräckligt med S-poäng för övernattningen, uppdateras logipriset till ett normalt pris för dagen.


Vad är måltidsförmån? Hur samlas måltidsförmåner och hur används de?
Måltidsförmånens värde är 12 € och fås på ditt S-Card-kort för 1 st./logidygn i samband med incheckningen Du kan använda måltisförmånen på S-Card-verksamhetsställen för att betala för mat och dryck. Måltidsförmånen gäller i 6 månader och används alltid styckevis, d.v.s. totalbeloppet 12 € ska användas på en gång. Du observerar väl att du inte kan betala för produkter med ägarkundpris med måltidsförmånen och att inga S-poäng eller andra stamkundsförmåner samlas för den andel som betalats med förmånen.


Kan både en familjemedlem och ett husdjur som bor i samma hushåll övernatta samtidigt med S-Card-familjeförmånen?
Javisst! Med S-Card-familjeförmånen kan en familjemedlem och ett husdjur som bor i samma hushåll övernatta utan kostnad (när du övernattar till priser som berättigar till S-Card-förmåner; gäller inte bonusnätter).


Vad är en familjeförmån? Hur utnyttjar jag familjeförmånen?
En familjemedlem och/eller ett husdjur reser med dig och som bor i samma hushåll får övernatta utan kostnad i samma dubbelrum (när du övernattar till priser som berättigar till S-Card-förmåner; gäller inte bonusnätter).


Vad är S-Card-köp? Hur intjänar jag S-Card-köp?
Som S-Card-köp räknas köp av övernattnings- restaurang- och konferenstjänster, dock högst på 3 400 € per transaktion. Om fakturans totala belopp överskrider detta belopp registreras den överskjutande delen inte som ett S-Card-köp. Till S-Card-köpen räknas inte alkoholprodukter och tobaksvaror, produkter eller tjänster (t.ex. extraprogram) som tillhandahålls av en leverantör som inte hör till S-gruppen, S-Card-medlemsavgiften eller produkter som betalas med måltidsförmånen. Köp på ABC-restaurangerna räknas inte heller till S-Card-köpen. För att S-Card-köptransaktionen ska registreras måste du personligen betala eller godkänna fakturan på vårt verksamhetsställe.
Logipriserna kan ha vissa begränsningar och alla rumspriser ger inte nödvändigtvis stamkundsförmåner. Särskilt priser hos resebyråer och andra bokningskanaler som är fristående från våra hotellkedjor har begränsningar när det gäller stamkundsförmåner och intjäning av S-Card-köp.


Kan jag använda S-poäng eller måltidsförmåner för att betala alkoholprodukter?
Javisst!


Vad är S-poäng? Hur samlas S-poäng och hur används de?
Du tjänar penningvärda S-poäng på samtliga inköp med S-Card. S-poängen fungerar som kontanter och en poäng motsvarar en euro. Från och med ditt första köp tjänar du in S-poäng för dina köp under kortets giltighetstid (12 månader) enligt vidstående tabell. Ju mer du koncentrerar dina köp, desto större blir nyttan.
S-Card-köp under giltighetsåret/S-poäng för beloppet av S-Card-köp:
0–1 700 € 2 %
1 701–3 600 € 4 %
3 601–7 200 € 6 %
7 201– € 8 %
Poängen betalas den tredje dagen varje månad för S-Card-köpen som samlats/registrerats under föregående månad. Poängens giltighetstid är 12 månader. S-poängen fungerar som betalningsmedel på de verksamhetsställen som omfattas av S-Card. Du kan använda S-poäng för att betala övernattnings-, måltids och konferenstjänster och bonusnätter. Om dina poäng håller på att gå ut kan du också byta dem till ett S-gruppen-presentkort (ska laddas med minst 10 €) på ett verksamhetsställe som omfattas av S-Card.
S-poängen räknas på S-Card-köp, dock högst på 3 400 € per transaktion. Observera att köp på ABC-stationerna inte ger S-poäng och att du på motsvarande sätt inte kan använda S-poäng som betalningsmedel på ABC-stationerna.


Hur bokas en bonusnatt som betalas med S-poäng?
En bonusnatt som betalas med S-poäng bokas direkt på hotellet eller via försäljningstjänsten. Du kan boka rum på Radisson Blu Hotell i Finland via försäljningstjänsten eller hotellet eller även på internet på www.radissonblu.fi med förmånskoden SCARD eller SCARDP (Premium-kunder). Du kommer väl ihåg att nämna användningen av S-poäng i samband med rumsbokningen, så att tillgången på bonusnätter för den tidpunkt du önskar kontrolleras. Det finns ett begränsat antal bonusnätter och tillgången varierar enligt hotellets bokningsläge. S-Card Premium-medlemmar har prioriterad tillgång till bonusnätter och bonusnattens pris är det samma för rum i standard- och superiorklassen, varvid det är möjligt att boka en bonusnatt även vid stor efterfrågan. I samband med speciella evenemang på de olika orterna kan det finnas begränsningar i tillgången på bonusnätter också för S-Card Premium-medlemmar.
En S-Card-medlem kan även boka en bonusnatt för en annan person.


Hur kan jag kontrollera hur mycket intjänade förmåner jag kan utnyttja?
Du kan kontrollera förmånerna i S-Card-webbtjänsten, S-Card Kundservice eller i receptionen på S-gruppens hotell.
Premium Kunden


Du har övernattat minst 30 nätter på hotellen under kortperioden. När anländer S-Card Premium-kortet?
Medlemskapet uppgraderas inom en vecka efter att gränsen uppnåtts, varefter ett S-Card Premium-kort beställs. Kortet levereras inom två veckor till den adress som bekräftats i medlemsregistret. Du får dock genast tillgång till tilläggsförmånerna för Premiumkunder då medlemskapets uppgraderats, genom att på våra verksamhetsställen uppge att du är Premium-medlem.
Om köpgränsen överskrids under pågående kortperiod får du först ett S-Card Premium-kort, som är giltigt till slutet av den innevarande kortperioden. Då får du ett nytt S-Card Premium-kort för följande kortperiod då kortperioden växlar.


Hur blir jag medlem i S-Card Premium?
Du blir medlem i S-Card Premium då dina S-Card-inköp överskrider 7 000 € eller 30 logidygn under en kortperiod Premium-kortet skickas automatiskt till dig utan separat beställning.


Hur länge är jag S-Card Premium-medlem?
Då S-Card-medlemskapet uppgraderas till Premium-medlemskap, är Premium-medlemskapet i kraft fram till slutet av den innevarande kortperioden och under följande kortperiod. Efter detta förlängs Premium-medlemskapet årligen, då S-Card-inköpen under kortperioden överskrider 30 logidygn eller 7 000 €. Om köpgränsen inte överskrids under kortperioden avslutas S-Card Premium-medlemskapet då kortperioden avslutas.


Jag är S-Card Premium-medlem och min kortperiod ska snart växla. Hur får jag ett nytt S-Card Premium-kort?
Premium-medlemskapet fortsätter årligen om S-Card-inköpen under kortperioden överskrider 30 logidygn eller 7 000 €. Du får ett nytt S-Card Premium-kort då kortperioden växlar. Du kan använda det gamla S-Card Premium-kortet tills det nya kortet anländer.


Kan jag använda köp av alkoholdrycker för att komma upp till 7 000 euro som är köpgränsen för Premium-nivån?
Nej. Köp av alkoholdrycker räknas inte med mot köpgränsen på 7 000 euro som krävs för Premium-nivån, eftersom det enligt 51.2 § i alkohollagen är förbjudet att erbjuda eller betala gottgörelse för köp av alkoholdrycker.
Digitala tjänster


Vilka hotell använder mobilnycklar?
Du ser i appen under bokningsuppgifter om hotellet använder mobilnycklar.


Hur får jag en mobilnyckel?
Som S-Card-kund får du mobilnyckeln till Sokos Hotels-appen efter incheckningen, tidigast kl. 13.00.


Kan jag dela mobilnyckeln med min rumskamrat?
Mobilnyckeln kan inte delas med en annan person. Rumskamraten får ett nyckelkort i receptionen.


Jag kan inte logga in i webbtjänsten. Bekräftelsekoden jag har angett fungerar inte. Var kan jag beställa en ny bekräftelsekod?
Du kan beställa en ny bekräftelsekod via inloggningsmenyn.


Vad är S-användarkontot? Och hur tar jag det i bruk?


Hur loggar jag in i Mitt S-Card?


Hur tar jag i bruk Sokos Hotels-applikationen? Hur loggar jag in i applikationen?
Ladda ner Sokos Hotels-appen i din appbutik. Du hittar den under namnet Sokos Hotels. Logga in i appen med S-användarkonto som du kopplat till ditt S-Card-medlemskap.
Webbtjänsten Mitt S-Card
I webbtjänsten kan du göra bokningar, förnya ditt medlemskap och kontrollera alla fina förmåner du har tjänat in. Du kan också boka bonusnätter och betala för dem med S-poäng.

Beställ S-Card
Endast 25 €/år och du får förmåner då du övernattar i S-gruppens hotell! Exempelvis 12 € måltidsförmån/dygn (i kraft 6 mån.), en familjemedlem och ett sällskapsdjur övernattar gratis i ditt rum, hotellspecifika erbjudanden.

S-Card kundservice
Vi ger service i alla ärenden som gäller S-Card vardagar kl. 9–16.
Du kan ringa till numret +358 10 76 82777 eller skicka ett meddelande.
Webbtjänsten Mitt S-Card
I webbtjänsten kan du göra bokningar, förnya ditt medlemskap och kontrollera alla fina förmåner du har tjänat in. Du kan också boka bonusnätter och betala för dem med S-poäng.

Beställ S-Card
Endast 25 €/år och du får förmåner då du övernattar i S-gruppens hotell! Exempelvis 12 € måltidsförmån/dygn (i kraft 6 mån.), en familjemedlem och ett sällskapsdjur övernattar gratis i ditt rum, hotellspecifika erbjudanden.

S-Card kundservice
Vi ger service i alla ärenden som gäller S-Card vardagar kl. 9–16.
Du kan ringa till numret +358 10 76 82777 eller skicka ett meddelande.