Solo Sokos Hotel Paviljonki , Jyväskylä
Kippis!
14.10.2019

Solo Sokos Hotel Paviljonki belönades som Europas bästa moderna lyxhotell

Solo Sokos Hotel Paviljonki belönades som Europas bästa moderna lyxhotell

 

World Luxury Hotel Awards-priserna har delats ut sedan 2006 och hör till de mest prestigefyllda utmärkelserna i branschen. Priserna är ett bevis på en topprestation i lyxlogins krävande bransch. De bästa hotellen inom sitt område bedöms landsvis, världsdelsvis och internationellt i tävlingens olika kategorier. De lyxhotell som kvalificerar sig satsar både på förutsättningarna och på servicenivån på ett exceptionellt sätt och kan beakta sina kunder individuellt.  

 

En hänförande upplevelse

I år var Solo Sokos Hotel Paviljonki i Jyväskylä nominerad i tre olika kategorier.

Solo Sokos Hotel Paviljonki belönades som Europas bästa i Luxury Modern Hotel-serien. Hotellchef Linda Rastela mottog priset vid World Luxury Hotel Awards-galan som ordnades i Rovaniemi. Detta var första gången galan ordnades i Nordeuropa.

– Vi är mycket stolta över priset som Europas bästa moderna lyxhotell. Att delta i tävlingen och få vara med på det festliga evenemanget och representera vårt hotell och vår fantastiska personal var en hänförande upplevelse. Galan hjälpte oss att inse det verkliga värdet på vår prestation: deltagarna är världstoppar inom vår bransch och kommer både från miljonstäder och mycket exotiska resmål. Här är vi bland de verkliga proffsen, konstaterar Linda Rastela.

– Stämningen på galan var verkligt varm och glad. Gemensamt för oss 300 deltagare från 90 olika länder är en genuin vilja att betjäna våra kunder individuellt, med stor passion och dag för dag allt bättre, fortsätter hon.

 

Personalen gör bra till lyx

På World Luxury Hotels Awards-galan medverkar årligen över 1 000 kandidater som väljs ut baserat på kundrapporter. Kunderna får även rösta på vinnarna. Förutom av rösterna påverkas det slutliga valet av de bedömningar en internationell jury som består av experter inom resebranschen gör om hotellen.

– Stiliga lokaler räcker endast fram till en viss punkt. För vår framgång på galan ska först och främst vår personal ha en eloge för den unika servicekultur de har skapat. Våra toppexperter gör sitt jobb av hela hjärtat och hjälper, sporrar och inspirerar varandra. Prisvärda kundupplevelser sker i individuella möten genom autenticitet, närvaro och säkerställande av att gästerna trivs i alla lägen 24/7, betonar Linda Rastela.

 

Tredje prisåret

I undersökningen Brändien arvostus 2019 (Värdering av varumärken 2019) utsågs Sokos Hotels-kedjan till bästa varumärke i hotell- och servicebranschen. Kedjans topphotell vad gäller kundtillfredsställelse, Solo Sokos Hotel Paviljonki, har även tidigare fått erkännanden i World Luxury Hotel Awards-tävlingen.

Vid galan 2015 som ordnades i Hong Kong vann Paviljonki priserna för Finlands bästa lyxhotell samt för Finlands bästa designhotell.

I St. Moritz i Schweiz 2017 mottog Paviljonki hela tre priser: Finlands bästa stadshotell, Finlands bästa moderna lyxhotell och Nordeuropas bästa designhotell.

– Våra kunder har glatt sig över dessa priser tillsammans med oss. Erkännandena motiverar och sporrar vårt team att fundera på vad mer vi kan göra för våra kunder.