30.12.2015

HJÄLTEDÅD VARJE DAG

Vår personal gör små hjältedåd varje dag. Och för dem får vi mycket beröm av våra gäster. God service en hjärtesak på Vaakuna.

Stort eller litet behov – vi fixar det. I vår dagbok kan du läsa om hur vi har gått och köpt strumpbyxor till gäster, sökt saker som gäster har glömt i taxibilar och skaffat fram skräddare. I hotellreceptionen får våra gäster rådgivning och stöd. Vi känner Helsingfors och ger fina tips, ger information om hur man enklast rör sig i Helsingfors och skriver ut flygbiljetter vid behov.

Förkylda gäster kan önska sig en kopp te eller kycklingsoppa, som vi ibland till och med tillagar efter gästens favoritrecept. Den som gillar att sova länge kan få frukost på rummet även efter klockan 12.

De som fyller år eller firar någonting speciellt får extra mycket kärlek på Vaakuna. Vi kanske sjunger "Ja, må han/hon leva" i restaurangen, ger Onni Ekorre-mjukisdjur till barnen eller serverar brudpar hjärtprydda rätter vid middagsbordet.

Vilja att hjälpa av hela hjärtat. Det är Sokos Hotel Vaakuna.