Menu

Vanliga frågor

Har du ännu frågor gällande kampanjbokningen? Nedan finns svaren på de vanligaste frågorna.

Hur gör jag en bokning? 

Fyll i nödvändig information i bokningsfältet uppe på sidan (önskad ort eller hotell, datum för boendet och antal personer). Om priset är tillgängligt för det datum och hotell du valt kommer det att visas som "KAMPANJPRIS MED S-FÖRMÅNSKORT." Om kampanjpriset inte är tillgängligt erbjuder systemet Dagens pris. Tillgängligheten varierar beroende på datum och hotell. 

Observera att du på vår webbplats också kan välja alternativet Flexibla dagar, som visar priser för hela veckan på en gång. 

Bokning endast via sokoshotels.fi.

När kan bokningar göras?

29.9.-3.10.2021

För vilken tidsperiod kan jag boka? 

4.10.-30.11.2021

Vilka hotell kan jag boka?

Sokos Hotell i Finland, Tallinn och St. Petersburg, enligt hotellens öppettider. Tillgängligheten till kampanjpriset varierar beroende på datum och hotell. Ofta bokas till exempel de mest populära evenemangen redan i god tid, och ett kampanjpris för dessa datum är kanske inte tillgängligt.

Var anger jag mitt bokningskod?

Bokningskoden anges i fältet reserverat för det i bokningsfältet, under fliken Bokningskoder.

För vem är kampanjpriset avsett?

Kampanjpriset är avsett för S-gruppens ägarkunder, gäller för fritidsresor och är i kraft i mån av tillgång. Kampanjpriset gäller endast för nya bokningar.

På vilket pris beräknas rabatten?

Rabatten beräknas på det normala Dagens pris. Dagens pris visas i svart på vår webbtjänst, där ägarkundernas priser visas i grönt. Du ser priset genom att kontrollera tillgängligheten utan att ange något bokningsnummer eller utan att markera rutan för S-Förmånskort. Tillgängligheten för det rabatterade priset varierar beroende på datum och hotell. Ofta bokas till exempel de mest populära evenemangen redan i god tid, och ett rabatterat pris för dessa datum är kanske inte tillgängligt.

Förmånen är avsedd för S-gruppens ägarkunder, gäller fritidsresor och är i kraft i mån av tillgång..

Hur vet jag att förmånen har uppmärksammats i priset?

Kampanjpriset anges på bokningsskärmen som "KAMPANJPRIS MED S-FÖRMÅNSKORT." 

Varför hittar jag inga rum till kampanjpriser?

Tillgängligheten för kampanjpriset varierar beroende på datum och hotell. Ofta bokas till exempel de mest populära evenemangen redan i god tid, och ett kampanjpris för dessa datum är kanske inte tillgängligt.

Berättigar priset till Bonus och andra prisförmåner?

Kampanjpriset berättigar till Bonus med S-Förmånskortet, men inga andra prisförmåner. Priset berättigar heller inte till förmåner eller poäng för andra lojalitetsprogram.

När bör bokningen betalas?

Bokningen bör betalas senast vid utcheckningen från hotellet, antingen med betalkort eller kontant. Vi rekommenderar betalning av bokningen först på hotellet, för att du i så fall har rätt att avboka kostnadsfritt fram till kl. 18.00 på ankomstdagen. 

Kan bokningen betalas med presentkort?

Ja. Sokos Hotellens och S-gruppens presentkort, på vilka man har laddat värde, accepteras som betalningsmetoder på hotellet.

Kan jag göra ändringar till min bokning?

Det kan du, i enlighet med de priser som gäller vid tidpunkten för ändringen. Observera att kampanjpriset endast kan bokas och ändras under kampanjperioden 29.9.-3.10.2021. Efter detta fastställs priset enligt normala ägarkundpriser och dagens pris. 

Om bokningen inte har betalats kan du på vår webbplats göra ändringar via länken i bokningsbekräftelsen eller genom att söka din bokning på webbplatsen sokoshotels.fi under "Sök bokning" med bokningsnummer och efternamn.

Kan jag avboka min bokning?

Bokningen kan kostnadsfritt avbokas via vår webbplats före kl. 18.00 på ankomstdagen, om bokningen inte har betalats i förskott. Kampanjpriset förutsätter ingen betalning i bokningsskedet. 

Du kan avboka din bokning via länken i bokningsbekräftelsen eller genom att söka din bokning på webbplatsen sokoshotels.fi under "Sök bokning" med bokningsnummer och efternamn. Kontakta vid behov hotellet.

Kan jag göra en bokning för en annan person?

Det kan du. Gör bokningen med gästens namn och kontaktuppgifter. Du kan antingen betala bokningen genast eller också kan gästen betala den på hotellet. Bonusen tillfaller betalaren.

Om bokningen betalas på hotellet behöver S-Förmånskortets uppgifter inte fyllas i vid bokningstillfället. Vad gäller ankomst kan du välja mellan antingen "Jag anländer före kl. 18:00" eller "Jag anländer efter kl. 18:00 och garanterar min bokning med mitt kreditkort". När du har valt det senare alternativet kan du ännu ange en garant samt dina kreditkortsuppgifter. Observera att om garanten är någon annan än du själv, krävs utöver kreditkortsuppgifterna också garantens kontaktuppgifter.

Om du betalar för bokningen direkt vid bokningstillfället, väljer du "Jag betalar rummet nu". Välj sedan "Betalare och bonusmottagare är en annan person än gästen" i betalningsinformationen och lägg till medlemsnumret från ditt S-Förmånskort samt dina egna kontaktuppgifter.

Är det tryggt att vistas i era hotell?

Våra kunders och vår personals välbefinnande är vår högsta prioritet. Vi gör allt för att se till att säkerheten och hygienen i våra hotell och restauranger är den bästa möjliga. Just nu fäster vi särskild uppmärksamhet vid dessa områden. Läs mer här »