Hae varaus

Jälleen Suomen vastuullisin

Vastuullisin hotelliketjubrändi 2024

Suomalaiskuluttajat kokevat Sokos Hotels -ketjun alansa vastuullisimmaksi Sustainable Brand Index -tutkimuksessa.

12.3.2024

Suomalaiset arvioivat Sokos Hotellit jo 12. kertaa vastuullisimmaksi hotelliketjubrändiksi. Sokos Hotelleissa on tehty pitkäjänteistä vastuullisuustyötä ja paikallista yhteistyötä lähialueen hyväksi. Erityistä huomiota viime aikoina on kiinnitetty esimerkiksi energiatehokkuuteen, veden käyttöön ja hotellin lähistöllä tuotettujen paikallisten makujen tarjoamiseen.

Tällainen suomalaisten kuluttajien antama tunnustus on meille kunnia-asia, iloitsee johtaja Jaana Matikainen, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupasta. Kiitos luottamuksesta.

Vastuullisuustyö on Sokos Hotelleissa monitahoista, jatkuvaa tekemistä. Kaikki Sokos Hotellit kuuluvat Green Key -ohjelmaan, joka kirittää parantamaan omaa vastuullisuustekemistä päivittäin. Ruokahävikin vähentämiseen on panostettu vuosia, kertakäyttömuovin määrää vähennetty merkittävästi ja energiatehokkuutta parannettu. Ravintoloissa panostamme kotimaisiin raaka-aineisiin ja hankinnoissa noudatetaan S-ryhmän vastuullisuusperiaatteita. Sokos Hotellit tekevät yhteistyötä paikallisten toimijoiden kanssa niin rakentamisen, materiaalien, ruoan kuin matkailijoille tarjottavien ohjelmien osalta. "Vastuullisuusteoilla toteutamme S-ryhmän Parempi paikka elää -missiota. Tärkeimpiä tavoitteitamme on hiilinegatiivisuuteen pääseminen vuoden 2025 aikana", toteaa Jaana Matikainen.

Eu­roop­pa­lai­nen Sus­tai­nable Brand Index kar­toit­taa ku­lut­ta­jien mie­li­ku­via brän­dien vas­tuul­li­suu­des­ta

Kuluttajien mielikuvia yritysten vastuullisuudesta tarkasteleva Sustainable Brand Index perustuu kyselytutkimukseen, jossa tuhannet suomalaiskuluttajat arvioivat Suomen suurimpia tuotemerkkejä eri toimialoilta. Sustainable Brand Index -selvitys on Euroopan suurin riippumaton vastuullisuusmielikuviin keskittyvä bränditutkimus, joka on toteutettu Suomessa vuosittain jo vuodesta 2013.

Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkinaosuuden, liikevaihdon ja brändin tunnettuuden perusteella. Yritykset eivät itse valitse kyselyyn osallistumista tai siitä pois jäämistä. Lisäksi tutkimuksessa selvitetään trendejä ja vastuullisen kuluttamisen ajureita.

Lue lisää Sustainable Brand Index -tutkimuksesta ja toteutuksesta: https://www.sb-insight.com/sbi-finland

Lue lisää S-ryhmän vastuullisuudesta s-ryhma.fi:stä https://s-ryhma.fi/vastuullisuus