Ajankohtaista

Ajankohtaista

Original Sokos Hotel Tripla avautuu 13.1.2020

18.10.2019
Original Sokos Hotel Triplan rakennustyöt ovat edenneet loppusuoralle. Uusi urbaani hotelli avaa ovensa ensimmäisille vierailleen maanantaina 13.1.2020. Hyvien liikenneyhteyksien varrelle Pasilan Triplaan avautuva hotelli panostaa sydämelliseen palveluun, yhteisöllisyyteen ja uudenlaisiin kohtaamisiin.
 
Kauppakeskus Triplan yhteyteen tammikuussa avattava hotelli vastaa pääkaupunkiseudun lisääntyneeseen majoitus- ja tapahtumapaikkakysyntään, jota vauhdittavat Suomeen matkaavien ulkomaisten turistien kasvava määrä sekä lähilomailuun kannustava staycation-trendi. Lisäksi tapahtumat, konsertit ja messut tuovat Triplan alueelle vuodessa kolme miljoonaa kotimaista ja ulkomaista kävijää. Original Sokos Hotel Triplassa halutaan vaalia myös Pasilalle ominaista kylämäisyyttä ja yhteistyön henkeä. Siitä toivotaan muodostuvan matkailijoiden ja paikallisten uudenlainen kohtaamispaikka. 
 
"Kokonaan uuden hotellin avaaminen Helsingissä on merkittävä hetki Sokos Hotels -ketjulle ja matkailunäkökulmasta myös koko kaupungin kehitykselle. Kysyntä hotellin tapahtuma- ja majoituspalveluille on ollut kova, ja varausaste on jo tässä vaiheessa ylittänyt odotukset", kertoo Sokotel Oy:n liiketoimintajohtaja Heli Engblom. 
 
Original Sokos Hotel Triplan sijainti Pasilan uuden kaupunkikeskuksen ytimessä luo mahdollisuuden rakentaa hotellin ympärille uudenlaista yhteisöllisyyttä. Matkailijoille halutaan tarjota vierailu urbaanissa kyläyhteisössä, joka tuottaa aitoja elämyksiä.
 
"Original Sokos Hotel Tripla on linkki kaupunkilaisten ja matkailijoiden välillä. Yhteisöllisyys ja paikallisuus tulee näkyväksi ja koettavaksi hotellin arjessa, pienissä ja isoissa kohtaamisissa. Hotellielämyksen sekä palvelukonseptien kehittämisessä teemme yhteistyötä mm. paikallisten taiteilijoiden ja Pasilan asukkaiden kanssa. Triplan asiakaskokemus kiteytyy tunnelmaan, jossa vieras tuntee olevansa kuin kylässä hyvän ystävän luona", sanoo hotellinjohtaja Hanna Riihimäki.  
 
Yli 90 metriä meren pinnan yläpuolelle kohoavassa hotellissa on 14 kerrosta, 430 huonetta ja 15 eri tavoilla jaettavaa ja yhdisteltävää kokous- ja juhlatilaa. Hotellin saavutettavuus julkisilla kulkuvälineillä on poikkeuksellinen, ja tukee hotellin vastuullisuustavoitteita. Autoilla saapuville on varattu pysäköinti kauppakeskuksen tiloissa, mistä on suora yhteys hotelliin.
 
 
Lue lisää

Original Sokos Hotel Kupittaa harjakorkeudessa

21.8.2019

Kupittaan alueen kehittäminen kuuluu Turun kaupungin kärkihankkeisiin ja on yksi Turun voimakkaimmin kasvavista työssäkäyntialueista. Vilkkaan uudisrakentamisen myötä se on myös nousemassa suosituksi asuinalueeksi.
- On hienoa, että saamme olla mukana Kupittaan ja koko Turun vetovoimaisuuden kehittämisessä. Hotellin sijainti ja saavutettavuus tulevat olemaan erinomaiset, toteaa hotellikiinteistön omistavan Rausanne Oy:n toimitusjohtaja Arto Puolimatka.

Hotelli nousee Kupittaan rautatieaseman välittömään läheisyyteen ja hotellista rakennetaan suora sisäyhteys asemalle. Hotelli palvelee erityisesti yritysten, korkeakoulujen, oppilaitosten, sairaala- ja tutkimustoiminnan sekä urheilutoiminnan majoitustarpeita, mutta tarjoaa erinomaiset puitteet myös vapaa-ajanmatkustukseen – Turun keskusta ja tuomiokirkko ovat vain kivenheiton päässä ja Kupittaan puistosta löytyy tekemistä koko perheelle. Yhdeksänkerroksiseen hotelliin tulee yhteensä 196 huonetta ja majoitustilat lähes 500 hengelle.
- Uusi hotelli vastaa voimakkaasti kehittyvän Kupittaan alueen ja koko Turun seudun kasvaneeseen hotellikysyntään. Lisäksi hotelli piristää myös Turun itäistä keskustaa ja tuo alueen asukkaiden ulottuville uudenlaisia palveluja, kuten viihtyisän Bistro Ellin, hotellin ylimmän kerroksen baarin, terassin sekä saunatilat, kertoo toimialajohtaja Mikko Eskelinen Turun Osuuskaupasta.

- Original Sokos Hotel Kupittaan rakennustyöt ovat edenneet hyvin ja hyvässä hengessä. Yli puolet urakasta on nyt valmiina ja hotelli päästään luovuttamaan tilaajalle aikataulussa. Hotellin myötä myös kolmen toisiinsa kytkeytyvän rakennuksen Intelligate-kokonaisuus saadaan valmiiksi, sanoo yksikönjohtaja Jukka Lämsä YIT:ltä.

Hotellin kiinteistön omistaa turkulainen sijoitusyhtiö Rausanne Oy. Hotellihankkeen pääurakoitsijana toimii YIT Suomi Oy ja pääsuunnittelijana Arkkitehtitoimisto Haroma & Partners Oy. Hotellin sisustussuunnittelusta vastaa Sisustusarkkitehdit Gullstén & Inkinen Oy ja ravintolan sekä aulatilojen suunnittelusta Kudos Dsign Oy. Hotellia operoi Turun Osuuskauppa.

Lisätietoja:

Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Eskelinen, puh. 010 764 5007

YIT Suomi Oy, yksikönjohtaja Jukka Lämsä, puh. 045 634 4300

Original Sokos Hotel Kupittaa

Uusi, ilahduttavan erilainen Original Sokos Hotel Kupittaa on vauhdikkaasti kehittyvän ja kasvavan Turun Kupittaan kiehtova kohtaamispaikka ja sykkivä sydän. Vahvasti ajassa elävän hotellin yllätykselliseen sisustukseen on tuotu aamu- ja ilta-auringon hehkua ja tyylikästä graafisuutta. Hotelli kuuluu Sokos Hotel Original -hotelliperheeseen. Original Sokos Hotel Kupittaalla on 196 hotellihuonetta, Bistro Elli, sauna ja kuntosali. Hotellia operoi Turun Osuuskauppa.

Lue lisää

Esteetön hotelli toivottaa kaikki asiakkaat tervetulleiksi

16.5.2019

Hotelliketjujen esteettömyystyöskentely on osa osa S-ryhmän vastuullisuusohjelman toimeenpanoa. Sokos Hotellit ja Radisson Blu Hotellit toimivat S-ryhmässä edelläkävijöinä entistä esteettömämmän asiointiympäristön kehittämisessä, sillä matkailualalla esteettömien tilojen tarve edustaa jo valtavirtaa. Esteettömiä palveluita tarvitsevien ryhmä on todella moninainen näkövammaisista liikuntaesteisiin ja lapsiperheistä vanhuksiin. Pelkästään EU:n vammaiskorttiin oikeutettuja henkilöitä on Suomessa noin 300 000. Hyvät, esteettömät tilat tarjoavat myös uutta liiketaloudellista potentiaalia hotelli- ja ravintolayrityksille.

Entistä esteettömämmän hotelliympäristön työstämisessä SOK Matkailu- ja ravitsemistoimialan ketjuohjaus käytti apuna vammaisjärjestöjen asiantuntijoita sekä Avaavan esteettömyyskonsultteja.

Hotellien henkilökunta kartoitti – paras palaute tulee asiakkailta

Esteettömyyskartoitus tehtiin hotelleissa itsearviointina 10-kohtaisen asiakaspolkukriteeristön mukaan. Kartoituksessa tarkasteltiin hotelliasiakkaan vierailua kokonaisuudessaan aina varaamisesta uloskirjautumiseen. Hotellien henkilökunta perehtyi muun muassa opasteisiin, hotellihuoneiden varusteluun, sujuvaan kulkemiseen sekä näkö- ja kuuloympäristöön.

Mitä kartoituksessa selvisi Original Sokos Hotel Presidentin osalta, hotellinjohtaja Hannele Laurila?  

"Meillä esteettömyyteen liittyvät perusasiat saatiin hyvin ajan tasalle hotellin 2018 valmistuneessa uudistuksessa. Esteettömyyskartoituksessa tuli kuitenkin esiin kehityskohteita, joita emme olleet osanneet ajatella", Laurila toteaa.  "Esimerkiksi ovisilmät ovat edelleen pyörätuolilla liikkuville liian korkealla. Monet ongelmakohdat olemme saaneet kuntoon pienillä korjausliikkeillä, muun muassa hankkimalla uusia apuvälineitä. Puiseen vastaanottotiskiin asennettiin kauniit tapit, joiden varaan kainalosauvat tai kävelykepin voi laskea. Sisäänkäynnin punainen matto sijoitettiin uudelleen niin, että sen suunta ohjaa näkövammaisia vastaanottoa kohti. Kartoitus oli todella hyödyllinen mutta parhaat vinkit meille ovat kuitenkin tulleet asiakaspalautteiden kautta."

Mikä on tilanne Sokos Hotelleissa ketjutasolla, konseptipäällikkö Janina Nurmela SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta?

"Hotelleissamme perusasiat ovat hyvin hoidossa. Esteettömissä hotellihuoneissa on pääosin mitoitusten mukaiset kylpyhuoneet, kynnyksettömät ovet ja apuvälineitä tarjolla. Kartoituksissa tuli esiin monia, melko pienillä muutoksilla korjattavia asioita, joilla kuitenkin

on iso merkitys asiakkaan hotellikokemukseen. Epäkohtia voidaan korjata viestinnällä, kuulosilmukoilla, kalusteiden paikkaa vaihtamalla ja asiakaspalvelua kehittämällä. Suurimmat haasteet liittyvät tällä hetkellä osan käyttäjistä näkökulmasta katsottuna sähköiseen asiointiin ja opasteisiin", Nurmela kertoo.

"Palvelun merkitys korostuu esteettömässä hotellikokemuksessa. Erityisryhmiin kuuluvien tarpeet ovat niin moninaiset, että on mahdotonta ennakoida kaikkea. Asiakaspalvelijan tulee kyetä ratkaisemaan jokainen palvelutilanne siten, että asiakkaamme tulevat huomioiduksi yksilöinä. Tähän tulemme jatkossa keskittymään entistä enemmän muun muassa henkilökuntaa valmentamalla."

Kartoituksen jälkeen kehitystyö yhä esteettömämmän hotelliympäristön saavuttamiseksi jatkuu Sokos Hotelleissa ja Radisson Blu Hotelleissa. Uudet standardit ovat valmiina vuoden 2019 loppuun mennessä.

"Nyt haluan kannustaa asiakkaitamme kertomaan aktiivisesti käyttäjäkokemuksistaan ja antamaan vinkkejä kehitystyöhömme", Nurmela kehottaa. "Palautetta voi antaa suoraan hotelleissa."

 

Lisätietoja Sokos Hotellien vastuullisuustyöskentelystä »

Lisätietoja Sokos Hotellien Paras paikka elää -ohjelmasta »

Ympäristöministeriön uusi asetus rakennusten esteettömyydestä tuli voimaan vuoden 2018 alusta. Sen mukaan uusien hotellien hotellihuoneista 5 % on oltava esteettömiä huoneita. Pienissä boutique-hotellissa, jossa on vain muutamia huoneita, vähintään yhden hotellihuoneen on oltava esteetön.  Esteettömissä huoneissa on oltava aina normaalia väljempi wc- ja pesutila, ja puolet näistä wc- ja pesutiloista on varustettava apuvälineillä, kuten wc-istuinten käsituilla ja tukikaiteilla. Muut huoneet on tarvittaessa varustettava tällaisiksi. Hotellialalla ei Suomessa ole käytössä yhtenäisiä esteettömyys-standardeja.

Lue lisää

Arkisto

Huoneet ja henkilöt


Poista Huone

Huone

Aikuisia

Lapsia (3-15 v)

Lapset 3-15v nukkuvat lisävuoteessa

Lapsia (0-2 v)


1
2
3
4
+ Lisää lapsia (0-2 v)

+ Lisää huone