Ajankohtaista

Ajankohtaista

Sokos Hotelleissa juhlitaan onnellisuuden päivää - Tuomas Kyrö paljastaa onnen reseptin

18.3.2019

Kirjailija Tuomas Kyrön onnen resepti on tällainen: "Vehnäjauhoa, rusinoita, lähtö, paluu, tumput, hyvä elokuva ja lapsia oikean ihmisen kanssa." Asiakkaille jaettavat, Kyrön kirjoittamia onnen aforismeja sisältävät keksit ovat osa Sokos Hotellien onnellisuuden päivän kampanjointia. Hotelleissa nostetaan liput salkoon ja yllätetään asiakkaita hymyn huulille tuovilla teoilla. Tiedossa on myös huonetarjouksia.

Onnellisuuden päivänä liput salossa ja yllätyksiä luvassa

Hymyn ja hyvän mielen lisäksi asiakkaille voi olla luvassa esimerkiksi kuumaa kaakaota, autojen ikkunoiden pesua, täytekakkua aamiaisella tai personal trainereiden palveluita hotellien kuntosaleilla. Onnellistamisen teot vaihtelevat hotelleittain, mutta onnellisia juttuja on luvassa joka Sokos Hotellissa.

"Hyvin konkreettinen tapa onnellistaa asiakkaitamme on edullinen loma. Tarjoamme keskiviikkona 20.3. koko vuoden lomista -40 % alennuksen", kertoo markkinointipäällikkö Minna Eliasson. "Nostamalla liput rohkeasti salkoon muistutamme onnellisuuden tärkeydestä. Jokainen meistä voi onnellistaa lähimmäisensä pienin teoin, vaikka aikaa antamalla."

"Minulla on aina kiire. Juttelin isän kanssa viisi tuntia. Nyt ymmärrän itsestäni paljon enemmän. Kyllä työt ehtii." – Tuomas Kyrö

Onnellisuuden päivän kunniaksi Tuomas Kyrö on kirjoittanut sarjan onnen aforismeja Sokos Hotellien asiakkaille. Aforismit on kätketty hotelleissa onnellisuuden päivänä jaettavien onnen keksien sisään.

Sokos Hotelleissa asiakkaita onnellistetaan 365 päivää vuodessa

Onnellistaminen valittiin koko ketjun kattavaksi filosofiaksi vuosi sitten. "Meillä se tarkoittaa sitä, että pyrimme täyttämään asiakkaiden toiveet ja ylittämään odotukset. Henkilökuntamme tuottaa unohtumattomia asiakaskokemuksia hyvinkin luovin tavoin", kertoo Sokos Hotellien kehitysjohtaja Peter Jung. "Keräämme kuukausittain henkilökunnan hyviä palvelutekoja, joista parhaimmat palkitaan. Näitä tekoja on kertynyt  tuhansia, ja olemme tuottaneet niistä jo kolme kirjaakin."

Break Sokos Hotel Tahkolla työskentelevän Päivin teko on yksi viime vuoden onnellistamisteoista:

"Tapasin pariskunnan, joka kertoi avioituneensa Nilsiässä 80-luvulla. Puheeksi tuli Foto-Kasasessa otettu hääkuva, jota heidän lapsenlapsensa kuulemma ihailee aina heillä kyläillessään. Lapsi haaveili, että saisi kuvan itselleen. Foto-Kasanen oli isäni liike, joten soitin hänelle. Koska isä oli tarkka arkistoija, löysi hän nopeasti pariskunnan hääkuvan. Siitä teetettiin jäljennös, joka postitettiin lapsenlapselle. Lähetys ilahdutti kovasti."

Kansainvälistä onnellisuuden päivää vietetään 20.3.

YK:n yleiskokous on julistanut maaliskuun 20. päivän kansainväliseksi onnellisuuden päiväksi. Päivän tarkoituksena on keskittää huomio onnellisuuden ja hyvinvoinnin tärkeyteen. Päivää on juhlistettu vuodesta 2013.

Lisätietoja:

Minna Eliasson, markkinointipäällikkö, Sokos Hotels, minna.eliasson@sok.fi, puh. 050 388 3856

Outi Vitie, markkinointijohtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, outi.vitie@sok.fi, puh. 010 768 2733

www.sokoshotels.fi/onnellistaminen
 

Lue lisää

Kuluttajat valitsivat - Sokos Hotels on jälleen Suomen luotetuin hotelliketju

4.3.2019
Sokos Hotels on valittu Reader's Digestin Luotetuin Merkki -tutkimuksessa Suomen luotetuimmaksi hotelliketjuksi sen saatua lähes puolet (49 %) kategorian maininnoista. Voitto oli Sokos Hotels -ketjulle jo kahdeksas peräkkäin. 
 
Lapsiperheissä luottamus Sokos Hotelleihin on erityisen suurta. Vastaajista, joiden taloudessa on alle 16-vuotiaita lapsia peräti 64 prosenttia nimesi yrityksen eniten luottamakseen hotelliketjuksi. Naisista Sokos Hotelleihin luottaa eniten 56 prosenttia, kun miehistä vastaavasti 42 prosenttia. 
 
 
"Olemme ylpeitä tästä suomalaisten kuluttajien meille osoittamasta luottamuksesta", iloitsee Sokos Hotellien markkinointijohtaja Outi Vitie. "Sokos Hotels on ollut osa suomalaista hotellielämää jo 44 vuoden ajan. Työllistämme paitsi 1300 omaa työntekijää, tarjoamme merkittävän määrän työtä paikallisille toimijoille eri Sokos Hotels -paikkakunnilla. Ravintoloissa kotimaisen ruoan osuutta kasvatetaan koko ajan ja materiaalihankinnoissa suosimme kotimaisia toimittajia. Uskon, että kotimaisuus on suomalaiselle kuluttajalle myös laadun ja luottamuksen merkki."
 
Tutkimukseen vastanneet ovat ensin nimenneet omasta mielestään eniten luottamansa merkin kysytyssä tuotekategoriassa, jonka jälkeen he arvioivat viiden eri ominaisuuden sopimista tähän tuotemerkkiin asteikolla 1-5. Arvioitavat ominaisuudet olivat: laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva, kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen ja eettisesti vastuullinen. Lisäksi kysyttiin onko vastaaja valitsemansa merkin asiakas/onko käyttänyt viimeksi kuluneen 12 kuukauden aikana ja voisiko suositella sitä muille.
 
Sokos Hotels sai valitsijoiltaan kategoriansa korkeimmat arviot kaikista kysytyistä ominaisuuksista ja 57 % valitsijoista olisi valmis suosittelemaan ketjua muille, mikä on kategorian korkein tulos. 
 
 
Lisätietoja:
Outi Vitie, markkinointijohtaja, Sokos Hotels, puh. 050 66 287, outi.vitie@sok.fi
 
 
Lue lisää

Original Sokos Hotel Wiklund avataan

26.2.2019

- Original Sokos Hotel Wiklund tuo Turun hotellimarkkinaan odotetun piristysruiskeen. Se on ensimmäinen ja ainoa hotelli Turussa, jonka kanssa saman katon alta löytyy kattava kirjo palveluita useista ravintoloista, shoppailuun, viihtymiseen ja hemmotteluhoitoihin. Lisäksi hotelli sijaitsee aivan kaupungin sydämessä ja lähellä tapahtumia. Hotelli onkin erinomainen vaihtoehto kaupunkikulttuuria rakastavalle urbaanille ihmiselle, joka arvostaa tapahtumarikasta elämää keskellä kaupunkia, toteaa hotellinjohtaja Tarja Jalonen Original Sokos Hotel Wiklundilta.

Hotellin huonemäärä lähes kaksinkertaistui 112 huoneeseen viime syksynä alkaneen uudistuksen yhteydessä. Nämä harmonisin sävyin sisustetut huoneet tuovat vastapainoa kaupungin sykkeelle. Hotellin erikoisuutena on lisäksi neljä huonetta, jotka voidaan väliovien ansiosta yhdistää yhdeksi isoksi kokonaisuudeksi. Yhteensä yhdessä isossa tilassa majoittuu samanaikaisesti jopa 22 henkilön porukka.

- Vieraamme viihtyvät varmasti myös uudenlaisessa cowork-tilassa hotellin kolmannessa kerroksessa. Tila on hotelliasukkaiden käytössä ja sinne on helppo tulla ja viihtyä niin työn merkeissä kuin ystävienkin kanssa. Lisäksi meille valmistuu kevään aikana uudenlaisia kokoontumistiloja, jotka tarjoavat puitteet rentoihin ja inspiroiviin tapaamisiin, Jalonen jatkaa.

Hotellin vastaanottopalvelut löytyvät Coffee House Wiklundin yhteydestä. Lisäksi Wiklundin uudet ravintolat - italiaistyyppinen Trattoria, sosiaalisten kohtaamisten VENN, helposti lähestyttävä Rapido ja monelle jo tuttu Coffee House sekä vapusta eteenpäin myös Turun oma kattobaari Walo Rooftop Bar – ovat hotellivieraiden käytössä.

Turun Osuuskaupalla on käynnissä ennätyksellinen yli 100 miljoonan euron investointiohjelma Varsinais-Suomessa. Kaikilla toimialoilla tehtävät investoinnit ulottuvat vuoteen 2020 asti. Matkailu- ja ravitsemiskaupassa investointeihin lukeutuvat Original Sokos Hotel Wiklundin uudistuksen lisäksi Solo Sokos Hotel Turun Seurahuoneen uudistus, uuden Original Sokos Hotel Kupittaan rakentaminen sekä Radisson Blu Marina Palace Hotelin laajennuksen suunnittelu.

Tutustu hotelliin: https://www.sokoshotels.fi/fi/turku/original-sokos-hotel-wiklund

Lisätietoja:
Original Sokos Hotel Wiklund, hotellinjohtaja Tarja Jalonen, puh. 010 764 5011

Lue lisää

Break Sokos Hotel Flamingo avasi ensimmäisenä hotellina Suomessa yhden huonekerroksen vain aikuisille

14.2.2019

Vantaan Break Sokos Hotel Flamingon uusi hotellisiipi Wing avattiin helmikuussa 2019. Laajennusosassa on 232 uutta hotellihuonetta kolmen eri teeman mukaisesti. Harmony-teema tarjoaa ensimmäisenä Suomessa kokonaisen huonekerroksen vain aikuisille matkailijoille.  

"Omaa aikaa saattaa kaivata niin liikematkailija, kaukomatkailija kuin lapsiperheen arjessa elävät vanhemmat. Harmony-huonekerroksessa voi viettää aikuisten aikaa rauhallisessa miljöössä. Toiselle se on yksinoloa, toinen haluaa rentoutua puolison tai ystävän kanssa", hotellinjohtaja Päivi Holappa sanoo. Holappa toteaa, että minilomien kaipuu on kiireisessä arjessa yhä kasvava ilmiö ja Harmony-teema tuo lomailuun uutta inspiraatiota. "Ulkomaille suuntautuvilla valmismatkoilla tällainen vain aikuisten -loma on ollut saatavilla jo vuosia. Me tuomme saman mahdollisuuden nyt Suomeen ja Flamingoon."

Arjen luksusta

Break Sokos Hotel Flamingon uuden laajennusosan ylimmässä kerroksessa sijaitseva Harmony-kerros on suunniteltu kuin rentouttavaksi keitaaksi. Teema jatkuu lempein sävyin sisustetuissa huoneissa. Täällä nautiskellaan elämästä rauhallisessa tunnelmassa ja parhaassa seurassa. Leveät king size -vuoteet untuvaisine vuodevaatteineen takaavat hyvät yöunet, kylpytakit ja hemmottelevat kylpyhuonetuotteet tuovat arjen luksusta oleskeluun.

Harmonyn tunnelma täydentyy viihdekeskus Flamingon aikuisille suunnatussa Spa Kylpylässä, josta löytyy ylellisiä hoitoja, erilaisia altaita, useita saunoja ja rentouttavat lepotilat.

"Flamingossa kaikki palvelut löytyvät saman katon alta kylpyläpalveluista ja elokuvaelämyksestä hyvään illalliseen, joten matkailijan ei tarvitse lähtökohtaisesti lähteä viihdekeskuksen tiloista minnekään. Ja Harmony-teema saattaa houkuttaa osan asiakkaista vain oleilemaan oman hotellihuoneen rauhassa. Huoneeseen voi tilata ennakkoon iltapalaa, kuohuvaa ja aamiaista", Holappa houkuttelee.

Break Sokos Hotel Flamingon mittava laajennustyö valmistui helmikuussa 2019. Laajennuksen myötä hotelliin rakentui 232 uutta huonetta sekä lasiseinäinen tapahtumatila Eventi. Vain aikuisille suunnatussa Harmony-kerroksessa on 42 superior-luokan huonetta ja yksi sviitti. Harmony-huoneet ovat asiakkaiden käytössä viikosta 8 alkaen.

Uuden hotellisiiven muut huoneteemat ovat iloisen pirskahteleva Joy ja inspiroiva Flow.

Break Sokos Hotel Flamingon oma shuttle bus -yhteys kuljettaa hotellivieraat veloituksetta lentokentälle ja kentältä hotelliin.

Lisätietoja: Päivi Holappa, hotellinjohtaja, Break Sokos Hotel Flamingo, puh. 050 306 6644, paivi.holappa@sok.fi

Break Sokos Hotel Flamingo lukuina:

  • 232 uutta hotellihuonetta neljän eri teeman mukaan. Teemat ovat: voimaannuttava Energy, iloisen värikäs Joy, inspiroiva Flow ja rauhoittava Harmony
  • yhteensä 541 hotellihuonetta
  • 12 & 6 kerrosta ( Tower-päärakennus 12 ja Wing-lisärakennus 6 )
  • 800 pysäköintipaikkaa
  • 1 lentokenttä
  • yksi viihdekeskus, kaksi kauppakeskusta saman katon alla
  • 175-paikkainen Amarillo-ravintola
  • 280-paikkainen tilausravintola Eventi (avautui elokuussa 2018)
  • 230-paikkainen Flamingo Bankett
  • tilausravintolat yhdistäen 500 hengen istuvia illallisia
  • 12 kokoustilaa, 6 auditoriota

Break Sokos Hotel Flamingo on elämyshotelli Suomen suurimmassa viihdekeskuksessa Vantaalla. Break Sokos Hotel Flamingo tarjoaa kaksi toisiinsa yhdistettävää yli 250 hengen tapahtumatilaa, 12 kokoustilaa ja 541 huonetta, joista 232 täysin uusia. Hotelli sijaitsee lentokentän välittömässä läheisyydessä, ja kentälle on shuttle bus -yhteys hotellilta.

Hotellin liiketoimintaa operoi Sokotel Oy.

www.sokoshotels.fi/fi/vantaa/sokos-hotel-flamingo

Lue lisää

Sokos Hotellien uusi matka-assistentti auttaa hotellielämän hevijuuseria

15.1.2019

Sokos Hotellien työmatkustajat saavat tammikuusta alkaen käyttöönsä Suomen edistyksellisimmän hotellisovelluksen. Sokos Hotels -sovelluksella hotellin varaaminen käy helposti ja nopeasti, ja omat varaukset löytyvät kätevästi yhdestä näkymästä.

Varaamisen lisäksi sovelluksesta on hyötyä myös hotellivierailun aikana. Sisään- ja uloskirjautuminen sekä maksaminen hoituvat puhelimen kautta, minkä lisäksi sovelluksen avulla voi navigoida hotellin pysäköintialueelle sekä tarkistaa aamiaisen, saunavuorojen sekä ravintoloiden aukioloajat.

Työmatkustuksen osuus S-ryhmän hotellien majoitusmyynnistä on noin 65 % ja se kohdentuu erityisesti arkipäiviin. Uusi sovellus onkin suunniteltu juuri työmatkustajien tarpeisiin. Nyt ensimmäisessä vaiheessa sovellusta pääsevät käyttämään S-Card-kanta-asiakasohjelman jäsenet.

"Työmatkustajat ovat hotellipalveluiden hevijuusereita, ja matkustaminen on heille iso ja tärkeä osa arkea. Aiemmin esimerkiksi sihteeri varasi ja suunnitteli työmatkat, mutta nykyisin tämä on yhä useammin matkustajan itsensä vastuulla. Uudella sovelluksella haluamme helpottaa näiden matkojen suunnittelua ja hallinnointia." kertoo markkinointijohtaja Outi Vitie SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta. "Kehittämisessä on kuultu kanta-asiakkaidemme toiveita, joten uskon, että uusi palvelu otetaan ilolla vastaan."

Sovelluksen kehityksestä ovat vastanneet liiketoiminnan asiantuntijat ja SOK:n omat ohjelmoijat ja palvelumuotoilukumppanina Solita-Palmu. "Suunnittelemme käyttäjille jo seuraavia uusia ominaisuuksia ja palveluita. Tulevaisuudessa sovelluksen käyttäjiksi pääsevät myös muut asiakasryhmät." Vitie valottaa.

Uusi Sokos Hotels -sovellus on ladattavissa Applen laitteille. Android-puhelimille sovellus tulee lähiaikoina.

Sokos Hotels -sovelluksen tärkeimmät ominaisuudet

  • Helppo ja nopea hotellivaraus kaikkiin Suomen Sokos Hotelleihin
  • Hotelliin sisään- ja uloskirjautuminen
  • Vierailun maksaminen
  • S-Card-jäsenyyden tiedot: käytössä olevat edut, S-pisteet ja tehdyt ostot

Lisätietoja:

Outi Vitie, markkinointi- ja viestintäjohtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus
p. 010 7682733,
outi.vitie@sok.fi

www.sokoshotels.fi/mobiili

S-Card

S-Card on S-ryhmän hotellien ja ravintoloiden kanta-asiakasohjelma työmatkustajille. S-Card-asiakkaat kerryttävät etuja ostoistaan ja yöpymisistään S-ryhmän hotelleissa ja ravintoloissa. Jäsenyyden vuosimaksu on 25 euroa, ja se maksaa itsensä takaisin jo parin hotelliyön jälkeen. Piste- ja etukertymää voi nyt seurata helposti Sokos Hotels -sovelluksen kautta.
www.sokoshotels.fi/scard

Lue lisää

Arkisto

Huoneet ja henkilöt


Poista Huone

Huone

Aikuisia

Lapsia (3-15 v)

Lapset 3-15v nukkuvat lisävuoteessa

Lapsia (0-2 v)


1
2
3
4
+ Lisää lapsia (0-2 v)

+ Lisää huone