Menu

Ajankohtaista

Ajankohtaista

Kuluttajat valitsivat – Sokos Hotels on jo 11. kerran peräkkäin Suomen luotetuin hotelliketju

20.1.2022
 
Kiitos luottamuksesta, rakkaat asiakkaamme! Olette antaneet äänenne ja valinneet meidät jo 11. kerran Suomen Luotetuimmaksi hotelliketjuksi.
Tämä merkitsee meille paljon, erityisesti näinä haasteellisina aikoina. Tervetuloa, onnellistamme teidät jatkossakin.
 
Sokos Hotels on valittu Reader's Digestin Luotetuin Merkki -tutkimuksessa Suomen luotetuimmaksi hotelliketjuksi sen saatua jopa 49% kategorian maininnoista.
Luottamus on erityisen vahvaa 50 vuotta täyttäneiden vastaajien joukossa. Heistä 52 % nimesi Sokos Hotellit eniten luottamakseen hotelliketjuksi.

Olemme todella ylpeitä tästä suomalaisten kuluttajien meille osoittamasta luottamuksesta, iloitsee Sokos Hotellien markkinointijohtaja Outi Vitie. Sokos Hotels on ollut osa suomalaista hotellielämää jo 46 vuoden ajan. Työllistämme 1300 omaa työntekijää ja tämän lisäksi meillä on merkittävä määrä paikallisia yhteistyökumppaneita, joille voimme tarjota työtä eri Sokos Hotels -paikkakunnilla. Ravintoloissa kotimaisen ruoan osuutta kasvatetaan koko ajan ja materiaalihankinnoissa suosimme kotimaisia toimittajia. Uskon, että kotimaisuus on suomalaisille kuluttajille myös laadun ja luottamuksen merkki.

Tutkimukseen vastanneet ovat ensin nimenneet omasta mielestään eniten luottamansa merkin kysytyssä tuotekategoriassa, jonka jälkeen he arvioivat viiden eri ominaisuuden sopimista tähän tuotemerkkiin asteikolla 1-5. Arvioitavat ominaisuudet olivat: laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva, kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen ja eettisesti vastuullinen. Lisäksi kysyttiin kuinka todennäköisesti vastaaja valitsisi mainitsemansa merkin ostotilanteessa ja onko vastaaja valitsemansa merkin asiakas/onko käyttänyt viimeksi kuluneen 12 kuukauden aikana ja voisiko suositella sitä muille. Sokos Hotels sai valitsijoiltaan kategorian korkeimmat arviot kuluttajien tarpeiden ymmärtämisestä ja eettisestä vastuullisuudestaan. 
 
Lisätietoja:
Outi Vitie, markkinointijohtaja, Sokos Hotels, puh. 050 66 287, outi.vitie@sok.fi
 
Luotetuin merkki -tutkimus:
Valitut Palat teetti vuosittaisen tutkimuksen nyt 22. kerran. Yhteistyökumppanina oli brittiläinen Wyman Dillon -tutkimustoimisto. Tutkimus toteutettiin nettikyselynä ja vastaajia oli 2 006. Otos poimittiin Valittujen Palojen asiakasrekisteristä. Tulokset painotettiin iän (20+ vuotta) ja sukupuolen mukaan väestöä vastaavaksi.
 
Tutkimuksessa selvitettiin avoimilla kysymyksillä, mitkä ovat kyselyyn vastanneiden mielestä luotetuimmat tuotemerkit kaikkiaan 40 eri tuoteryhmässä. 
Lue lisää tutkimuksesta ja sen tuloksista on täällä: www.luotetuinmerkki.fi/
 
Lisätietoja tutkimuksesta ja sen tuloksista antaa tutkimuspäällikkö Tiina Suomela, 
050 595 5143, tiina.suomela@valitutpalat.fi
 
Lue lisää

Täysin uudistettu Original Sokos Hotel Ilves avautuu 16.3.2022

Hotelli Ilves avattiin kansallismaisemaan Tammerkosken rannalle vuonna 1986. Se oli avautuessaan Suomen korkein hotelli ja siitä tuli nopeasti yksi maamme suosituimmista hotelleista. Ilveksessä viihtyivät niin suomalaiset kuin kansainvälisetkin vieraat, ja sen ravintoloista muodostui Tampereen ilta- ja yöelämän legendaarinen keskus. 
 
Nyt Ilveksen hanke on edennyt viimeistelyvaiheeseen. Sisätiloissa on käynnissä jo sisustaminen ja kalustaminen, ja pihakannen uudistaminen on hyvässä vauhdissa. Hotellihuoneissa uusittiin pintamateriaalit, kylpyhuoneiden pinnat ja kalusteet, ikkunat ja parvekeovet sekä lämmitys ja jäähdytys. Myös vesi- ja viemäriverkosto uudistettiin. Lisäksi sähköjärjestelmiä, valaistusta ja automatiikkaa on päivitetty tähän päivään.
 
Uudistuksen kokivat niin ikään ravintolat, Ballroom ja hotellin ylimmässä kerroksessa sijaitseva maisemakabinetti. Yksi näkyvistä muutoksista on uusi kattoterassi, joka on rakennettu Amarillo-ravintolan ja Ukko Nooa -pubin kattotasanteelle. Terassille pääsee sekä sisä- että ulkokautta.
 
Ilveksen uusi hotellinjohtaja Marco Sylvelin on aloittanut vuoden alussa hotellin puikoissa. Sylvelinillä on pitkä kokemus hotellialan johtotehtävistä, viimeksi Rantasipi Aulangolla ja Nokian Edenissä. 
 
Hotelli on uudistettu vanhaa kunnioittaen. Esimerkiksi aulassa hissien edustalla olevat kuvioidut messinkipilarit oli ajansaatossa peitetty mutta nyt ne ovat taas alkuperäisessä loistossaan. Myös aulatilan messinkinen katto uudistettiin modernilla tavalla. Ja Ilveksen ylpeys, upea Ballroom on palautettu alkuperäiseen kokoonsa, hotellinjohtaja Sylvelin kertoo.
 
Keskeinen sijainti, monipuoliset kokoustilat, katolla sijaitseva maisemakabinetti saunoineen ja huoneista avautuvat mahtavat näköalat tekevät Ilveksestä kestosuosikin niin paikallisille kuin kauempaa tuleville vieraille.
 
Innostuneena odotan lähestyvää avausta, kun pääsemme tuomaan Ilveksen takaisin paikalleen yhdeksi Suomen suosituimmista hotelleista. Panostamme entistä enemmän laadukkaaseen, helposti lähestyttävään ja rentoon tamperelaiseen palveluun ja vieraanvaraisuuteen. Koen olevani etuoikeutettu päästessäni legendaarisen Ilveksen hienoon tiimiin mukaan, Marco Sylvelin hehkuttaa.
 
 

Original Sokos Hotel Ilves

  • 336 huonetta
  • 5 ravintolaa
  • 11 kokoustilaa
  • Maisemakabinetti + sauna hotellin 19. kerroksessa
  • 400 m2 Ballroom
  • Rakennusvuosi: 1986
  • Arkkitehti: Maunu Kitunen
  • Hotellioperaattori: Sokotel Oy
  • Kiinteistön omistaja: Keva
 

Uudistushanke 2021

  • Pääsuunnittelija: Aihio Arkkitehdit (nykyisin ARCO Architecture Company). 
  • Rakennuttajakonsultti: A-Insinöörit
  • LVI-, sähkö- ja automaatiosuunnittelu: AX-Suunnittelu, josta tuli marraskuussa 2021 osa A-Insinöörejä. Huoneiden sisustussuunnittelu: Vallila Interior
  • Ravintolat: Visionary Design Partners Helsinki
  • Vastaanotto ja Lynx Bar & Cafe: Rune & Berg Design
 

Lisätietoja

Marco Sylvelin
hotellinjohtaja, Original Sokos Hotel Ilves
p. 040 5417 497
marco.sylvelin@sok.fi 
 
Lue lisää

Sokos Hotellit antavat ensimmäisinä mahdollisuuden kompensoida hotelliyön hiilipäästöt 22.11. alkaen

S-ryhmä aloittaa heti rahankeräyslakimuutoksen tultua voimaan kompensoinnin tarjoamisen Sokos Hotelleissa. Hotellien kuluttaja-asiakkaat saavat Compensaten avulla mahdollisuuden hotelliyöpymisensä hiilijalanjäljen kompensointiin. Sokos Hotels on Suomen ensimmäinen hotelliketju, joka kertoo ottavansa kompensointimahdollisuuden käyttöön. 

- Olemme tehneet jo pitkään monipuolista vastuullisuustyötä, jonka ansiosta Sokos Hotellit on valittu toimialansa vastuullisimmaksi hotelliketjuksi useita vuosia peräkkäin. Kompensointimahdollisuuden tarjoaminen on luontevaa jatkoa työllemme. Tätä mahdollisuutta asiakkaamme ovat jo toivoneetkin, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjujohtaja Harri Ojanperä kertoo.

Hotelliasiakkaiden on mahdollista hyvittää yöpymisensä ja aamiaisensa hiilijalanjälki Sokos Hotelleissa maanantaista 22.11. alkaen, jolloin rahankeräyslain muutos astuu voimaan. Kompensaation hinta on vain joitakin kymmeniä senttejä. Hinnan pohjana ovat keskimääräiset huonekohtaiset päästöt. SOK:n matkailu- ja ravitsemiskaupan kehityspäällikkö Jukka Kaartinen korostaa, että laskenta perustuu todellisiin asiakasmääriin vuodelta 2019 ja että laskelmat ovat kolmannen osapuolen tarkastamat. 

- Sokos Hotelleissa hotellivierailun ilmastopäästöjen kompensoinnin hinta jää alhaiseksi, koska kaikki hotellimme käyttävät yksinomaan uusiutuvaa sähköä ja niiden energiatehokkuutta on parannettu jo pitkään. Käytännössä kompensoitavaksi jää siis vain kiinteistön lämmityksestä ja aamiaisesta syntyviä päästöjä.

Kompensoinnilla kerätyillä varoilla rahoitetaan ilmastohankkeita, joissa ilmakehään jo päästettyä hiiltä sidotaan esimerkiksi metsiin tai maaperään. Sidonnan teho on tieteellisesti todennettua ja sertifioitua. Sokos Hotellien yhteistyökumppanina kompensoinnissa on kotimainen Compensate. 

Asiakkaiden kulutuksestaan maksama kompensaatio ei vaikuta S-ryhmän itse tekemään ilmastotyöhön 

- Kompensointi on hotellien asiakkaille tarjottava lisäpalvelu, jolla asiakkaat voivat vähentää omaa arkista hiilijalanjälkeään. S-ryhmä ei laske asiakkaiden maksamaa kompensointia omiin ilmastotavoitteisiinsa, Kaartinen painottaa.  

S-ryhmän ilmastotavoitteet ovat Suomen kunnianhimoisimpia. Ryhmä ei tähtää vain hiilineutraalisuuteen, vaan aikoo olla hiilinegatiivinen jo vuonna 2025, jolloin sen on määrä poistaa ilmasta enemmän hiiltä kuin sitä sinne tuotetaan. Vuosina 2015-2020 S-ryhmä pudotti omia hiilipäästöjään jo 70 prosenttia.

Omien ilmastotoimiensa lisäksi S-ryhmä on haastanut tavarantoimittajansa mukaan pudottamaan omia hiilipäästöjään yhteensä miljoona tonnia. Iso juttu -haasteen on ottanut vastaan jo yli sata yritystä.

Lisätiedot:
Matkailu- ja ravitsemiskaupan kehityspäällikkö Jukka Kaartinen, SOK, 010 76 82764

 

Lue lisää Compensaten sivuilta: www.compensate.com/in-finnish/kompensointi »
 

Lue lisää

Sokos Hotels tuo Suomeen uudenlaisen hotellityypin – Ensimmäinen Heymo aukeaa Espoon Keilaniemeen keväällä 2022

Tiedote 19.11.2021 klo 9.00

Sokos Hotels tuo Suomen hotellikenttään uudenlaisen flexible service -hotellikategorian. Uusi, Heymo by Sokos Hotels mukautuu joustavasti kunkin matkaajan mieltymysten mukaan, ja hotellivieras maksaa vain siitä, mitä kulloinkin tarvitsee. Ensimmäinen Heymo avaa ovensa keväällä 2022 Keilaniemessä.

Vuosi 2022 on hotellialan elpymisen vuosi lähes kaksi vuotta jatkuneen pandemia-ajan jälkeen, sanoo ketjujohtaja Harri Ojanperä SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta. Matkailun murroksessa hotellialakaan ei palaa Suomessa täysin entiselleen, ja siksi Sokos Hotels lanseeraa perinteisten hotelliensa rinnalle kokonaan uuden hotellikategorian, jossa hotellivieras maksaa vain siitä, mitä kulloinkin tarvitsee. 

- Yhä useammat matkaajat, etenkin milleniaalit ja Z-sukupolvi, matkaavat metsästääkseen alati uusia, omannäköisiään kokemuksia. Heymon ytimessä on laadukas peruspalvelu, jota vieras voi täydentää vapaasti omien tarpeiden mukaan ostamalla palveluita joko hotellista tai sen ulkopuolelta. Emme ole mustasukkaisia vieraista, vaan pikemminkin innostamme heitä tutustumaan eläväiseen kaupunkiin. Heymo on luotu alustaksi kaupungin kokemiseen, Ojanperä kertoo. 

Sokos Hotels -ketjun uuden hotellityypin ensimmäinen hotelli Heymo 1 by Sokos Hotels avaa ovensa Espoon Keilaniemeen ensi keväänä. Se toimii Heymo-hotellityypin testialustana: hotellityyppiä on tarkoitus jatkokehittää yhdessä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on, että tulevina vuosina Heymo levittäytyy suurimpiin kaupunkeihin ympäri Suomen. 

Heymon erikoisuuksina all day breakfast ja suuret ryhmähuoneet 

Sokos Hotels palaa uudella flexible service -kategoriallaan hotellien tarkoituksen alkulähteelle – hyvin nukuttuihin yöuniin. Heymon huone on varustettu laadukkaalla sängyllä, vuodevaatteilla ja pyyhkeillä. Loput valinnat ovat yöpyjän itse päätettävissä. 

- Ekologisin tuote on se, mitä ihminen ei koskaan osta ja mitä kukaan ei valmista. Ylitsepursuavalta tavaramäärältä vältytään, kun käytetään vain sitä, mitä tarvitaan, sanoo kehityspäällikkö Jukka Kaartinen SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta. 

Kaartisen mukaan Heymoa suunnitellessa kuunneltiin tarkalla korvalla asiakkaiden mieltymyksiä ja tutkittiin Sokos Hotellien rikasta asiakasdataa. Heymo tuokin suomalaiseen hotellikenttään paljon uutta: esimerkiksi aamiaista saa koko päivän erityisestä aamupalaälykaapista. Hotelliin kirjaudutaan sisään ja ulos automaateilla, jotka mahdollistavat asioinnin ilman pitkää jonotusta ja mihin kellonaikaan tahansa. Vastaanottovirkailijoiden sijaan Heymossa on fixereitä, ja henkilökohtaista palvelua saa aina tarvittaessa, vuorokauden ympäri. Huonevalikoimasta löytyy myös suurempia, peräti seitsemän hengen ryhmähuoneita, jotka seurue voi varata itselleen. Lisäksi yhtä, Lucky you -nimistä huonetta ei pysty lainkaan varaamaan, vaan se arvotaan joka päivä. 

Lue lisää Heymosta: www.sokoshotels.fi/heymo

 

Lisätiedot:
Harri Ojanperä, ketjujohtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, puh. 010 76 82871 / 0500 421 175 tai sähköposti harri.ojanpera@sok.fi.
Jukka Kaartinen, kehityspäällikkö, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, puh. 010 76 82764 tai sähköposti jukka.kaartinen@sok.fi.

Heymo
Heymo on flexible service -kategoriaa edustava Sokos Hotellien hotellityyppi. Flexible service tarkoittaa sitä, että siinä asiakas maksaa vain siitä, mitä tarvitsee. Heymossa laadukasta peruspalvelua voi täydentää digitaalisesti hankittavilla palveluilla, ja asiakaspalvelua on saatavilla 24/7. Ensimmäinen Heymo avautuu Espoon Keilanimeen keväällä 2022, minkä jälkeen ketju laajenee Suomen suuriin kaupunkeihin. Heymo - Stay in the city, not in a hotel.

Lue lisää

Arkisto

Huoneet ja henkilöt


Poista Huone

Huone

Aikuisia

Lapsia (3-15 v)

Lapset 3-15v nukkuvat lisävuoteessa

Lapsia (0-2 v)


1
2
3
4
5
6
7
8
+ Lisää lapsia (0-2 v)

+ Lisää huone
Kirjautuneelle asiakasomistajalle vieläkin paremmat hinnat!
Saat edut käyttöösi kirjautumalla S-käyttäjätilillä verkkosivuillemme.
Kirjaudu sisään
Näin voit varata huoneita S-Card-asiakkaana sekä tarkastella ja päivittää omia tietojasi.