Ajankohtaista

Ajankohtaista

Sokos Hotellien uusi matka-assistentti auttaa hotellielämän hevijuuseria

15.1.2019

Sokos Hotellien työmatkustajat saavat tammikuusta alkaen käyttöönsä Suomen edistyksellisimmän hotellisovelluksen. Sokos Hotels -sovelluksella hotellin varaaminen käy helposti ja nopeasti, ja omat varaukset löytyvät kätevästi yhdestä näkymästä.

Varaamisen lisäksi sovelluksesta on hyötyä myös hotellivierailun aikana. Sisään- ja uloskirjautuminen sekä maksaminen hoituvat puhelimen kautta, minkä lisäksi sovelluksen avulla voi navigoida hotellin pysäköintialueelle sekä tarkistaa aamiaisen, saunavuorojen sekä ravintoloiden aukioloajat.

Työmatkustuksen osuus S-ryhmän hotellien majoitusmyynnistä on noin 65 % ja se kohdentuu erityisesti arkipäiviin. Uusi sovellus onkin suunniteltu juuri työmatkustajien tarpeisiin. Nyt ensimmäisessä vaiheessa sovellusta pääsevät käyttämään S-Card-kanta-asiakasohjelman jäsenet.

"Työmatkustajat ovat hotellipalveluiden hevijuusereita, ja matkustaminen on heille iso ja tärkeä osa arkea. Aiemmin esimerkiksi sihteeri varasi ja suunnitteli työmatkat, mutta nykyisin tämä on yhä useammin matkustajan itsensä vastuulla. Uudella sovelluksella haluamme helpottaa näiden matkojen suunnittelua ja hallinnointia." kertoo markkinointijohtaja Outi Vitie SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta. "Kehittämisessä on kuultu kanta-asiakkaidemme toiveita, joten uskon, että uusi palvelu otetaan ilolla vastaan."

Sovelluksen kehityksestä ovat vastanneet liiketoiminnan asiantuntijat ja SOK:n omat ohjelmoijat ja palvelumuotoilukumppanina Solita-Palmu. "Suunnittelemme käyttäjille jo seuraavia uusia ominaisuuksia ja palveluita. Tulevaisuudessa sovelluksen käyttäjiksi pääsevät myös muut asiakasryhmät." Vitie valottaa.

Uusi Sokos Hotels -sovellus on ladattavissa Applen laitteille. Android-puhelimille sovellus tulee lähiaikoina.

Sokos Hotels -sovelluksen tärkeimmät ominaisuudet

  • Helppo ja nopea hotellivaraus kaikkiin Suomen Sokos Hotelleihin
  • Hotelliin sisään- ja uloskirjautuminen
  • Vierailun maksaminen
  • S-Card-jäsenyyden tiedot: käytössä olevat edut, S-pisteet ja tehdyt ostot

Lisätietoja:

Outi Vitie, markkinointi- ja viestintäjohtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus
p. 010 7682733,
outi.vitie@sok.fi

www.sokoshotels.fi/mobiili

S-Card

S-Card on S-ryhmän hotellien ja ravintoloiden kanta-asiakasohjelma työmatkustajille. S-Card-asiakkaat kerryttävät etuja ostoistaan ja yöpymisistään S-ryhmän hotelleissa ja ravintoloissa. Jäsenyyden vuosimaksu on 25 euroa, ja se maksaa itsensä takaisin jo parin hotelliyön jälkeen. Piste- ja etukertymää voi nyt seurata helposti Sokos Hotels -sovelluksen kautta.
www.sokoshotels.fi/scard

Lue lisää

Break Sokos Hotel Flamingon mittava laajennus on valmis

11.1.2019

Vantaalaisen Break Sokos Hotel Flamingon mittava uudistus valmistuu helmikuun alussa. Uuteen lisärakennukseen tulee 232 uutta hotellihuonetta kolmella eri teemalla. Tammikuussa käynnistynyt shuttle bus -yhteys kuljettaa asiakkaita hotellin ja lentokentän välillä.

Helmikuun alussa Vantaalle syntyy Suomen suurin hotelli, kun Break Sokos Hotel Flamingon iso uudistustyö lisärakennuksineen saadaan päätökseen. Hotelli Flamingossa on tämän jälkeen yhteensä 541 hotellihuonetta. Uusia, kolmen eri teeman mukaan sisustettuja hotellihuoneita voi varata jo nyt ja niissä voi majoittua 4.2.2019 alkaen.

Teemahuoneilla on haluttu vastata matkailun trendeihin ja asiakkaiden toiveisiin. Majoitukselta toivotaan tänä päivänä yksilöllisyyttä, persoonallisuutta ja erilaisia tunnelmia. Työmatkalla hotellihuoneelta toivotaan eri asioita kuin kaveriporukan viikonloppulomalla tai lapsiperheen kylpyläreissulla.

"Haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden valita juuri omaan tunnelmaansa sopivan hotellihuoneen", kertoo hotellinjohtaja Päivi Holappa.

Yksi uusista teemoista on iloisen pirskahteleva Joy, joka on suunniteltu elämästä nauttimista ja hauskanpitoa varten. Isot väripinnat ja leikkisät yksityiskohdat tarjoavat mitä otollisimmat puitteet esimerkiksi ystäväporukan illanvietolle.

"Joy-huoneissa viihdytään hyvässä ja iloisessa seurassa. Alkuillasta nautitaan lasilliset kuohuvaa ja jatketaan sitten viihdekeskukseen viettämään iltaa vaikka hohtogolfin merkeissä. Aamulla nukutaan pitkään ja tullaan sitten valmiiseen aamiaispöytään. Joy-huoneista tulee hyvälle tuulelle", kuvailee Holappa.

Muut uudet huoneteemat ovat inspiroiva Flow ja rauhoittava Harmony. Tower-hotellin puolelta, viihdekeskuksen välittömästä yhteydestä, löytyy tilavia, myös perheille sopivia huoneita.

Uudistettu hotelli ja viihdekeskus Flamingo muodostavat yhdessä monipuolisen elämyskokonaisuuden, joka hakee Suomen mittakaavassa vertaistaan. Kokonaisuus palvelee niin kokous- ja tapahtumavieraita kuin lomanviettäjiäkin. Kokouksen päätteeksi voi rentoutua kylpylässä tai ennen matkalle lähtöä tehdä viime hetken ostoksia ja nukkua pitkään ennen lentokentälle suuntaamista. Hotelli erilaisine tunnelmineen on myös itsessään oiva matkakohde pientä hemmottelulomaa tai viikonlopun irtiottoa kaipaaville.

Flamingoon on nyt entistä vaivattomampaa saapua myös lentokentältä. Tammikuussa käynnistyivät hotellin omat shuttle bus -kuljetukset, jotka liikennöivät aamuisin ja iltaisin puolen tunnin välein. Kuljetus on hotellin asiakkaille maksuton.

Lisätietoja: Päivi Holappa, hotellinjohtaja, Break Sokos Hotel Flamingo,

puh. 050 306 6644, paivi.holappa@sok.fi

Break Sokos Hotel Flamingo lukuina:

  • 232 uutta hotellihuonetta
  • 541 hotellihuonetta yhteensä
  • 12 & 6 kerrosta (Tower-rakennus 12 ja Wing-lisärakennus 6)
  • 800 pysäköintipaikkaa
  • 500 hengen istuvia illallisia
  • 280-paikkainen tilausravintola Eventi (avautui elokuussa 2018)
  • 12 kokoustilaa
  • 175-paikkainen Amarillo-ravintola
  • 6 auditoriota
  • 2 kauppakeskusta
  • 1 lentokenttä

www.sokoshotels.fi/fi/vantaa/sokos-hotel-flamingo

Lue lisää

Uusi Original Sokos Hotel Tripla yhdistää kaupunkilaiset ja matkailijat

5.12.2018

Sokos Hotels -ketjun uusin hotelli avautuu Pasilan Triplaan, uuden urbaanin kaupunkikeskuksen sydämeen. Hotellin missiona on yhdistää kaupunkilaiset ja matkailijat sekä toimia lähialueen yritysten ja asukkaiden keskuksena ja kohtaamispaikkana. Triplaan avautuva ostoskeskus on Pohjoismaiden suurin, ja yhdessä lähiympäristön palveluiden kanssa se tarjoaa poikkeuksellisen elämyskeskuksen sekä kotimaisille että kansainvälisille matkailijoille.

"Matkailuala kasvaa Suomessa voimakkaasti, ja haluamme osaltamme olla luomassa palveluita, joiden avulla Suomea nostetaan matkailuelämysten kärkeen. Sokotel on johtavia hotelliyhtiöitä Suomessa ja kehittänyt hotelliliiketoimintaansa mittavasti viime vuosien aikana. Original Sokos Hotel Presidentti Helsingin keskustassa avautui tänä syksynä täysin uudistuneena, Break Sokos Hotel Flamingo kasvaa ensi vuoden alussa ja yhdistetään hotellikuljetuksin Helsingin lentokentän matkustajavirtaan. Sokos Hotels ja Radisson Blu Hotellien uudistusten tavoitteena on aina tuottaa elämyksiä asiakkaillemme", sanoo Sokotel Oy:n toimitusjohtaja Jarkko Härmälä.

Sokos Hotels on valittu Suomen vastuullisimmaksi hotelliketjuksi vuosina 2013–2018 (Sustainable Brand Index), minkä lisäksi ketju on saanut myös Suomen luotetuimman hotelliketjun tittelin jo seitsemän vuotta peräkkäin (Valitut Palat, Suomen Luotetuin Merkki -tutkimus 2018). Kaikki Sokos Hotellit ovat Green Key -sertifioituja.

"Helsingissä sijaitsevat Sokos Hotellit ovat suosittuja sekä koti- että ulkomaisten matkailijoiden keskuudessa. Ne ovat tunnettuja maamerkkejä, joilla kullakin on mielenkiintoinen historia ja tarina. Loistavan sijaintinsa ansiosta uusi Original Sokos Hotel Tripla tulee olemaan linkki matkailijoille uudenlaisiin elämyksiin. Sinne on helppo tulla, eikä sieltä tarvitse lähteä kauas kokeakseen jotain uutta. Helsingin suosituimmat elämykset ovat kivenheiton päässä, mikä tekee Triplasta houkuttelevan kokous- ja tapahtumahotellin. Matkailija pääsee nauttimaan levosta sekä aistimaan uuden urbaanin kaupungin sykkeen", kehuu Härmälä.

Tripla edustaa Sokos Hotels -ketjun Original-hotellityyppiä, jonka asiakaslupaus on olla "Sydämellisesti suomalainen". Original Sokos Hotel Triplasta tehdään malliesimerkki siitä, mitä lupaus käytännössä tarkoittaa.

"Hotellissamme yhdistyy aito suomalaisuus, rento mutkattomuus sekä pelkistetty tyylikkyys. Uusi teknologia helpottaa matkailijaa ja vapauttaa työntekijöidemme aikaa keskittyä olennaiseen: asiakkaiden henkilökohtaiseen ja lämpimään kohtaamiseen. Triplassa kaikki tulevat viihtymään kuin kylässä hyvän ystävän luona", sanoo Härmälä.

Original Sokos Hotel Triplaan tulee kaikkiaan 430 huonetta ja 13 eri tavoilla jaettavaa ja yhdisteltävää kokous- ja juhlatilaa. Aulassa sijaitseva bar&cafe on kohtaamispaikka niin paikallisille kuin matkailijoillekin. Hotelli kohoaa 90 metriä meren pinnan yläpuolelle, joten se tarjoaa ainutlaatuiset näkymät yli Helsingin. Hotelli avautuu vuoden 2020 ensimmäisellä vuosineljänneksellä.

Lisätietoja: Jarkko Härmälä, toimitusjohtaja, Sokotel Oy, p. 050 388 4378 jarkko.harmala@sok.fi

Lue lisää

Sokos Hotels jatkaa nuoren alppilaskijan kannustamista

27.11.2018

"Sokos Hotellien kanssa solmimani kumppanuus kesällä 2017 oli ensimmäinen allekirjoittamani isompi yhteistyösopimus", muistelee alppihiihtäjä Santeri Kiiveri, 18. "Siksikin tuntuu merkittävältä jatkaa hyvin toiminutta yhteistyötä tulevaisuudessa. Ison ketjun tuki ja kannustus tuntuu hyvältä ja matkatarpeisiini sopii hyvin, että Sokos Hotelleja löytyy ympäri maata."

Kuusamon alppikoulussa opiskeleva Santeri Kiiveri matkustaa ja majoittuu hotelleissa huomattavasti keskivertolukiolaista enemmän. Kotipaikka on Lappeenrannassa, koulu pohjoisessa, valmennusleireille ja kisamatkoille lähdetään aina Helsingistä. Pääkaupungissa Kiiveri majoittuu usein. Nuoren miehen tämänhetkinen suosikki on Original Sokos Hotel Vaakuna uusittuine näköalahuoneineen. Talvikauden aikana tutuiksi ehtivät jälleen tulla myös hiihtokeskusten yhteydessä sijaitsevat Break-hotellit.   

Santeri on luottavainen marras-joulukuun vaihteessa käynnistyvän alkavan kauden suhteen. "Valmentautuminen on pitkäjänteistä työtä. Sen pitäisi riittää, kun kaikki asiat tehdään arjessa toistuvasti oikein," laskija sanoo. Alppihiihtäjän tukena on muun muassa laskuvalmentaja, fysiikkavalmentaja ja alppikoulun kolme valmentajaa. Fysiikkavalmentaja puuttuu esimerkiksi juuri ajokortin saaneen kuskin automatkoihin. Pitkien matkojen aikana on hiihtäjän muistettava nousta parin tunnin välein jaloittelemaan ja tekemään kyykkyharjoitteita. Fysiikkavalmentaja ohjaa nuorta urheilijaa myös muun muassa oikeanlaisen ravinnon, kuntoharjoittelun ja levon sekä aikaerorasituksista toipumisen kanssa.

"Näen, että Sokos Hotels -ketjun ja Santerin välisessä yhteistyössä meidän tehtävämme on tukea samantyyppisiä asioita nuoren miehen ollessa reissussa", toteaa Sokos Hotellien markkinointipäällikkö Minna Eliasson. "Kun Santeri matkustaa kotimaassa, hotellimme mahdollistavat sen, että hän saa levättyä parhaalla mahdollisella tavalla ja nauttii urheilijalle sopivaa ruokaa. Toki aivan yhtä mieluisa tehtävä on kannustaa nuorta alppilaskijaa matkalla kohti maailman huippua", Eliasson jatkaa. "Olemme myös oppineet Santerilta paljon. Tiedämme esimerkiksi entistä tarkemmin, mitä asioita huippu-urheilija arvostaa aamiaisella ja millaisiin asioihin tulisi hotellihuoneissa kiinnittää huomiota liikuntarajoitteisten osalta."

Käynnistyvään kisakauteen Santeri Kiiveri suhtautuu kunnianhimoisesti. Oma tavoite on olla jokaisessa kisassa kolmen parhaan joukossa. Itseluottamukseen antaa vahvistusta kesän hyvin sujunut voimaharjoittelukausi. "Tiedän kehittyneeni valtavasti viime kaudesta. Se on tehnyt hyvää motivaatiolleni, ja laskeminen tuntuu entistä paremmalta. Nyt voin tehdä radalla asioita aiempaa enemmän ja tarkemmin." Myös osallistuminen talviparalympialaisiin PyeongChangissa alkuvuodesta 2018 kasvatti Santeri Kiiverin motivaatiota ja voitonnälkää. " Koreassa sijoituin neljänneksi. Sehän tarkoittaa, etten voi kuin parantaa. Kun seuraavat paralympialaiset järjestetään vuonna 2022 Pekingissä, olen 23-vuotias. Tuolloin aion olla mitalisijoilla."

Sokos Hotelleissa tehdään jatkuvasti työtä onnellistamisen kanssa. Siksi myös kummiurheilijalta on kysyttävä, mikä hänet onnellistaa.  "Jokainen hyvä lasku ja onnistunut treeni tekee minut onnelliseksi. Mutta kyllä myös kehittyminen ja menestyminen onnellistavat minua", Kiiveri sanoo.

Lisätietoja: Minna Eliasson, markkinointipäällikkö, Sokos Hotels, puh. 050 388 3856, minna.eliasson@sok.fi

Santeri Kiiverin kisakausi 2018–2019

Sokos Hotellien kummiurheilija, alppilaskija Santeri Kiiverin kausi käynnistyy joulukuussa St Moritzissa Sveitsissä. Kiiverin lajeja ovat pujottelu, suurpujottelu, super-G sekä syöksylasku.

13.–15.12.2018

St Moritz, Sveitsi. Eurooppa Cup.

17.–22.12.2018

Sella Nevea, Italia. Maailman Cup

16.–17.1.2019

Zagreb, Kroatia. Maailman Cup

21.1.–1.2.2019

Kranjska Gora/Sella Nevea. MM-kisat

4.–6.2.2019

Kranjska Gora, Slovenia. Maailman Cup

11.–15.3.2019

La Molina, Espanja. Maailman Cup

18.–21.3.2019

Morzine, Ranska. Maailman Cup

 

Lue lisää

Kylpylelut ja kynät vaihtoon - Sokos Hotellit vähentävät hotelleissa käytettävän muovin määrää

29.10.2018

Sokos Hotelleissa on otettu muovijäteongelma vakavasti. Siksi ketjunlaajuisesti on pohdittu, mistä kaikesta muovisesta on mahdollista luopua. Sokos Hotellit luopuvat muun muassa huoneissa olevien tuotteiden pakkausmuoveista, muovikasseista sekä muovia sisältävistä tai muoviin pakatuista leluista. Kuulakärkikynät vaihdetaan entistä ekologisempiin. Muovituotteiden vähentäminen on osa S-ryhmän muovilinjausta.

Ketjun 50 hotellin siirtyminen kohti muovittomampaa aikakautta on merkittävä teko ympäristön kannalta – ja luonteva jatke ketjussa jo vuosia tehdylle Green Key -ympäristötyölle. Työskentelyn myötä muun muassa sähköautojen latauspisteiden määrää ja maa- ja tuulivoiman käyttöä on lisätty sekä ruokahävikin määrää ja vedenkulutusta pienennetty.

Sokos Hotelleissa ei muoviin kuitenkaan suhtauduta pelkästään mörkönä – hotelliketjussa tiedetään myös muovin hyvistä ominaisuuksista: esimerkiksi muovipakkaukset ehkäisevät ruokahävikkiä, joka on todellinen ilmastohaaste. Green Key -sertifikaatin kaikkiin hotelleihinsa saanut ketju on jo pitkään tehnyt systemaattista työtä ruokahävikin määrän pienentämiseksi.

Mistä muovisesta luovutaan?

Sokos Hotels on S-ryhmän suurin muovikynien käyttäjä. Kyniä kuluu jopa 600 000 vuosittain. "Kyniä menee paljon, koska korkealaatuiset kuulakärkikynät ovat osoittautuneet hyväksi mukaan otettavaksi tuotteeksi. Laadukkaita kyniämme näkee usein esimerkiksi taksinkuljettajien ja toimittajien käytössä. Jo vuonna 2013 siirryimme kierrätettäviin kyniin, mutta vuoden 2019 alusta saamme käyttöön jo kertaalleen kierrätetystä muovista valmistetut kierrätyskelpoiset kynät. Näiden ympäristökuormitus on vielä aiempaa tuotetta pienempi", kertoo Sokos Hotellien konseptipäällikkö Janina Nurmela.

Sokos Hotelleissa vierailee vuodessa yli 200 000 lasta ja nuorta. "Tämä kohderyhmä on äärimmäisen ympäristötietoista, joten heille suunnatut palvelut on ketjussamme käyty läpi jo aiemmin Green Key -sertifiointien yhteydessä. Luovumme tämän vuoden loppuun mennessä kaikista muovia sisältävistä leluista, kuten kylpyleluista ja matkalaukkutägeistä.  Otamme käyttöön kierrätetystä materiaalista valmistetut, edelleen kierrätettävät puuhavihot. Lapset saavat hotellissa myös ympäristöpassin, joka opastaa ympäristön huomioimiseen hotellivierailun aikana. Passi on tehty yhdessä Green Key -järjestön kanssa ja ollut erittäin suosittu", Nurmela sanoo.

Kaikista hotelleissa olevista muovikasseista luovutaan tämän vuoden loppuun mennessä. Ne korvataan paperipusseilla. Huoneissa oleville pesulapusseille etsitään parhaillaan kankaista vaihtoehtoa.

Lisäksi:

  • Hotelliketju luopuu huoneissa tarjottavien tuotteiden, kuten kylpytossujen, pakkausmuoveista vuoden 2020 loppuun mennessä. Ylemmissä huoneluokissa oleville muovisille kosmetiikkapulloille etsitään parhaillaan vastuullisempaa vaihtoehtoa. Sokos Hotelleissa käytössä olevien kosmetiikkatuotesarjojen tuotteissa ei ole vuosiin ollut mikromuovia.
  • Muovia sisältävät vanupuikot korvataan muovittomilla vuoden 2018 loppuun mennessä ja fleece-huovat luonnonmateriaaleilla vuoden 2020 loppuun mennessä.
  • Pillien automaattisesta tarjoamisesta kaikissa S-ryhmän ruoka- ja juomaravintoloissa luovutaan vuoden 2018 loppuun mennessä.
  • Hotellikohtaisia mahdollisuuksia muovipakkausten erilliskeräykseen sekä omassa toiminnassa että hotellihuoneissa selvitetään.

Suunnitelmaa täydennetään vuoden 2019 aikana.

Sokos Hotels on valittu Suomen vastuullisimmaksi hotelliketjuksi vuosina 2013–2018 (Sustainable Brand Index). Sokos Hotels on saanut myös Suomen luotetuimman hotelliketjun tittelin jo seitsemän vuotta peräkkäin (Valitut Palat, Suomen Luotetuin Merkki -tutkimus 2018). Kaikki Sokos Hotellit ovat Green Key -sertifioituja.

Lisätietoja: Janina Nurmela, konseptipäällikkö, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, puh. 010 76 82878, janina.nurmela@sok.fi

 

Mitä?

Tilanne nyt

Tilanne jatkossa

Kuulakärkikynät

Kierrätettävät kynät

Kierrätetystä muovista valmistetut edelleen kierrätettävät kynät

Lasten kylpylelu

Muovinen kylpyorava

Poistuu

Lasten matkalaukkutägi

Muovinen

Poistuu

Pesulapussit

Muovinen

Etsitään kankaista vaihtoehtoa

Muovikassit

Muovia

Paperisia

Fleece-huovat

Fleece-materiaali

Luonnonmateriaali

Huoneissa tarjottavat tuotteet, esimerkiksi kylpytossut

Irtomuovipakkaukset

Irtomuovipakkauksista luovutaan

Huoneissa tarjottava kosmetiikka

Käyttämissämme kosmetiikkatuotesarjoissa ei ole mikromuovia. Ylemmissä huoneluokissa sampoot ja voiteet ovat muovipulloissa.

Muovipulloille, joita on käytössä vain osassa huoneita, etsitään vastuullisempaa pakkausmateriaalia.

 

Lue lisää:

https://www.s-kanava.fi/web/s-ryhma/uutinen/s-ryhma-kirkasti-muovitavoitteensa--uusi-palvelu-avaa-asiakkaille-heidan-oman-kassikaytoksensa/4785390_384136

Lue lisää

Arkisto

Huoneet ja henkilöt


Poista Huone

Huone

Aikuisia

Lapsia (3-15 v)

Lapset 3-15v nukkuvat lisävuoteessa

Lapsia (0-2 v)


1
2
3
4
+ Lisää lapsia (0-2 v)

+ Lisää huone