Menu

Ajankohtaista

Ajankohtaista

Lumene ja Sokos Hotels aloittavat yhteistyön

Tiedote 26.10.2021

Nordic Hotel Collection by Lumene -tuotteet rantautuvat Sokos Hotels -ketjun Original- ja Break-hotelleihin ympäri Suomea. Kahden kotimaisen brändin yhteistyössä näkyy vahvasti vastuullisuus.

Kotimainen kosmetiikkavalmistaja Lumene ja kotimainen hotelliketju Sokos Hotels aloittavat yhteistyön. Nordic Hotel Collection by Lumene -sarjan sampoot, hoitoaineet, käsi- ja vartalosaippuat sekä käsi- ja vartalovoiteet tulevat vaiheittain käyttöön kaikkiin Sokos Hotels -ketjun Original- ja Break-hotelleihin lokakuusta 2021 alkaen.

Lumenea ja Sokos Hotels -ketjua yhdistää etenkin kotimaisuus. Sokos Hotels on Suomen luotetuin ja arvostetuin hotelliketju, johon kuuluu 48 hotellia, Suomen lisäksi yksi Tallinnassa ja kolme Pietarissa. Ketju panostaa kotimaisuuden lisäksi asiakkaiden onnellistamiseen. Ketjun Original-hotellien ideologiassa näkyvät suomalaisuus ja sydämellinen palvelu. Break-hotellit puolestaan ovat enemmän kuin pelkkiä hotelleja – ne ovat esimerkiksi kylpylöitä tai laskettelukeskuksia, jotka kutsuvat asiakkaita niin irtiottoon arjesta vapaa-ajalla kuin rentoutumaan työmatkalla.

Suurin osa Lumenen tuotteista valmistetaan Kauklahden-tehtaalla Espoossa. Lumene käyttää tuotteissaan pohjoisen luonnon tehokkaita ja ainutlaatuisia raaka-aineita. Myös Nordic Hotel Collection by Lumene -sarjan tuotteiden ylelliset ja kosteuttavat koostumukset sisältävät pohjoista luomukoivunmahlaa ja puhdasta pohjoista lähdevettä. Tuotteet ovat vegaanisia, kuten kaikki Lumenen ihonhoitotuotteet. Ne sopivat kaikille iho- ja hiustyypeille. 

Yhteistyön ytimessä on lisäksi vahvasti vastuullisuus. Kummankin toimijan pitkäaikainen ja -jänteinen vastuullisuustyö näkyy myös ulospäin, sillä kuluttajat valitsivat Lumenen Suomen vastuullisimmaksi kauneusbrändiksi 2021 ja Sokos Hotelsin Suomen vastuullisimmaksi hotelliketjuksi 2021 jo yhdeksännen kerran peräkkäin.*

Lumenen Suomen maajohtaja Tiina Bensky iloitsee, että Sokos Hotels -ketjun kanssa Lumene pääsee tarjoamaan vastuullista suomalaista kosmetiikkaa laajasti ympäri koko Suomen. 

"Yhteistyön taustalla on pohjoinen hyvinvointitrendi, johon vastuullinen elämäntyyli kuuluu oleellisesti. Kotimaisuus ja vastuullisuus kuuluvat Lumenen dna:han. Lumene on kestävän pohjoisen kosmetiikan edelläkävijä ja kosmetiikan kiertotalouden pioneeri. Siksi olemme erityisen iloisia, että saamme aloittaa yhteistyön toisen kotimaisen, vastuullisen brändin kanssa", Bensky sanoo.

Sokos Hotels -ketjun markkinointipäällikkö Minna Eliasson kertoo, että yhteistyössä kohtaavat luontevasti kummankin yrityksen arvomaailmat.

"Hotellimme ovat sydämeltään suomalaisia. Kaikissa Sokos Hotellissa on myös Green Key -ympäristömerkki. Se tarkoittaa, että toimimme Green Keyn tiukkojen ympäristökriteerien mukaisesti ja pidämme näin huolta ympäristöstä ja asiakkaistamme. Tähän ideologiaamme yhteistyö Lumenen kanssa istuu erinomaisesti. On hienoa, että saamme hotelleihimme Suomessa kestävästi valmistetut tuotteet."

 

*Sustainable Brand Index 2021 -tutkimus 2021.

LISÄTIETOJA:

Lumene Oy
Tiina Bensky, Suomen maajohtaja

tiina.bensky@lumene.com, puh. 050 350 3793

SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus / Sokos Hotels
Minna Eliasson, markkinointipäällikkö

minna.eliasson@sok.fi, puh. 050 388 3856

Lumene
Lumene on johtava pohjoismainen kauneusbrändi, jolla on pohjoismaiset juuret ja jota pidetään alansa edelläkävijänä kestävyydessä ja pohjoismaisessa perinteessä. Lumene on perustettu vuonna 1970, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Kauklahdessa. Lumene on johtava luonnollisen kauneuden- ja ihonhoidonyritys, joka kehittää ja myy tuotteitaan kansainvälisillä markkinoilla. Yhtiöllä on vakiintunut asema Suomessa, Ruotsissa, Venäjällä ja Yhdysvalloissa, ja sen toiminta on laajentunut Isoon-Britanniaan ja Kiinaan. Lumene-konsernilla on yhteensä 398 työntekijää.
www.lumene.com  

Lue lisää

Sokos Hotellien digitaalisiin palveluihin kirjaudutaan jatkossa S-käyttäjätilillä

Olemme ottaneet käyttöön digitaalisissa palveluissamme uuden S-ryhmän yhteisen tunnistautumisratkaisun S-käyttäjätilin. S-käyttäjätili on S-ryhmän yhteinen kirjautumistunnus, jolla voit asioida Sokos Hotellien digitaalisten palveluiden lisäksi tulevaisuudessa myös muissa S-ryhmän verkkopalveluissa.  

Jatkossa S-käyttäjätilisi sähköpostiosoite toimii käyttäjätunnuksena eikä sinun tarvitse muistaa enää erillisiä salasanoja. Asiakasomistajana sinun kannattaa liittää S-käyttäjätiliin tieto jäsenyydestäsi saadaksesi parhaat edut Sokos Hotellien huonevarauksista. Samaan S-käyttäjätiliin voit liittää myös työmatkustajan kanta-asiakkuuden S-Cardin tai voit luoda sille halutessasi oman erillisen tilin.   
 

Mikä on S-käyttäjätili?    
  
S-käyttäjätili on tulevaisuuden tunnistautumisratkaisu, jolla S-ryhmän digipalveluiden käyttäjät kirjautuvat palveluihin. S-käyttäjätili korvaa nykyisen S-tunnukseen perustuvan ratkaisun, jolla kirjaudutaan esim. Omalle S-kanavalle tai S-ryhmän verkkokauppoihin.   
 

Miten luon S-käyttäjätilin? 
 

Pääset luomaan S-käyttäjätilin sivun oikeasta yläkulmasta ihmishahmoa muistuttavasta ikonista. 
 

Miten kirjaudun S-käyttäjätilille? 

S-käyttäjätilille kirjautuminen on helppoa, tarvitset siihen ainoastaan sähköpostiosoitteesi. Pääset kirjautumaan S-käyttäjätilin sivun oikeasta yläkulmasta ihmishahmoa muistuttavasta ikonista. Syötettyäsi sähköpostisi palveluun, saat sähköpostiisi kirjautumiskoodin, jonka avulla pääset kirjautumaan sisään. Voit siis jättää hyvästit salasanojen muistamiselle! 

Syötä ensin sähköpostiosoitteesi ja sitten sähköpostiisi saamasi koodi. Tunnistautumisen yhteydessä pyydetyt tiedot tallentuvat palveluun.

Lue lisää

S-ryhmä kiittää rahankeräyslain muutoksesta tarjoamalla ensimmäisenä hotelliyön päästöjen kompensaatiomahdollisuuden

Mediatiedote 16.9.2021

SOK:n pääjohtaja Hannu Krook kiittää hallitusta torstaina annetusta rahankeräyslain muutosesityksestä, joka antaa kuluttajille mahdollisuuden kompensoida aiheuttamansa ilmastopäästöt. S-ryhmän Sokos Hotels -ketju aikoo tarjota asiakkailleen mahdollisuuden hyvittää hotelliyönsä hiilipäästöt heti, kun lakimuutos on hyväksytty eduskunnassa ja astunut voimaan.

– On hienoa, että lakia ollaan nyt muuttamassa niin, että se ei enää estä kuluttajia ostamasta omien hiilipäästöjensä kompensointia. Toivon, että tähän asti muutokselle puhaltanut vahva myötätuuli jatkuu myös eduskuntakäsittelyssä ja että lainmuutos saataisiin voimaan vielä loppuvuoden aikana.

Krookin mukaan on ollut harmillista, että kompensaatiopalvelut ovat kärsineet epäselvästä rahankeräyslaista ja yritykset ovat joutuneet odottamaan kauan muutosta lakiin. S-ryhmä on jo pitkään keskustellut suomalaisen kompensaatiopalveluja tarjoavan Compensaten kanssa kuluttajille suunnattavasta kompensaatiomahdollisuudesta.


Sokos Hotellit edelläkävijöinä

S-ryhmä aloittaa heti lakimuutoksen tultua voimaan kompensoinnin tarjoamisen Sokos Hotelleissa. Hotellien kuluttaja-asiakkaat saavat Compensaten avulla mahdollisuuden hotelliyöpymisensä hiilijalanjäljen kompensointiin. Sokos Hotels on Suomen ensimmäinen hotelliketju, joka kertoo ottavansa kompensointimahdollisuuden käyttöön.

– Olemme tehneet jo pitkään monipuolista vastuullisuustyötä, jonka ansiosta Sokos Hotellit on valittu toimialansa vastuullisimmaksi hotelliketjuksi useita vuosia peräkkäin. Kompensointimahdollisuuden tarjoaminen on luontevaa jatkoa työllemme. Tätä mahdollisuutta asiakkaamme ovat jo toivoneetkin, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjujohtaja Harri Ojanperä kertoo.

Kompensointi on vapaaehtoista, joten se maksetaan erikseen, eikä sitä lisätä huonelaskuun automaattisesti. Kustannukseen on laskettu mukaan keskimääräiset huonekohtaiset ja aamiaisesta aiheutuneet päästöt. Asiakkaiden maksama kompensaatio ohjataan täysimääräisesti hiilensidonnan hankkeisiin.

Kompensaation määrä per huone on hyvin edullinen asiakkaalle, koska taustalla on jo huomioitu kaikki muu S-ryhmässä ja hotelleissa tehty ilmastotyö. 

S-ryhmän tavoitteena on olla oman toimintansa osalta hiilinegatiivinen vuodesta 2025 alkaen. Tavoitteeseen päästäkseen ryhmä vähentää ilmastopäästöjään 90 prosenttia vuodesta 2015 vuoteen 2030. Koska kaikkien päästöjen leikkaaminen ei ole mahdollista, ryhmä joutuu myös kompensoimaan niitä tukemalla erilaisia ilmasta hiiltä sitovia hankkeita.

Lisätietoja:
Pääjohtaja Hannu Krook, SOK, 010 76 80200
Johtaja Harri Ojanperä, SOK matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, 010 76 82801

Lue lisää

Sokos Hotels jatkaa Suomen arvostetuimpana hotellibrändinä

26.8.2021
 

Suomalaiset arvioivat Sokos Hotels -ketjun jälleen Suomen parhaaksi hotellibrändiksi Kauppalehden ja Taloustutkimuksen Brändien arvostus 2021 -tutkimuksessa.


Sokos Hotels oli hotellibrändien sarjan selvä ykkönen ja paransi sijoitustaan myös kaikkien brändien arvostuksessa sijalle 74 viime vuoden sijalta 81. Mukana tutkimuksessa oli 559 brändiä. Taloustutkimus Oy:n tekemään nettikyselyyn osallistui yhteensä noin 6 000 vastaajaa. 

"Asiakkaidemme antama Suomen arvostetuin hotellibrändi -tunnustus tuntuu tänä vuonna entistä paremmalta ja arvokkaammalta. Olemme kaikki eläneet haasteellista korona-aikaa, ja se on vaikuttanut matkailualaamme todella paljon", markkinointijohtaja Outi Vitie iloitsee. 

Erityisesti tällaisena poikkeusaikana mitataan asiakaslupausten toteutumista ja arvostetaan hyvää palvelua. Suomalaiset ovat lomailleet ja tutustuneet kotimaanhansa nyt aivan eri mittakaavassa kuin koskaan ennen. Myös Sokos Hotellit ovat saaneet uusia asiakkaita, joille ketju ei ole välttämättä ollut aikaisemmin tuttu. Lisäksi kanta-asiakkaat ovat tilanteesta huolimatta jatkaneet asiakkuuttaan, vaikka työmatkustus onkin vähentynyt. 

"Tutkimuksen vastaajissa on kumpaakin asiakkuutta, joka kertoo, että brändimme palvelu- ja laatutaso on vastannut erilaisten asiakkaiden ja eri ikäisten asiakkuuksien toiveisiin ja vaatimuksiin. Olemme säilyttäneet asemamme asiakkaidemme kokemuksen perusteella Suomen arvostetuimpana, luotetuimpana ja vastuullisimpana toimijana. Ammattitaitoinen, huolehtiva ja sitoutunut henkilökuntamme toteuttaa joka päivä Sokos Hotellien Onnellistamis-missiota. Olemme vieraitamme varten ja tällaiset tunnustukset tuovat meille paljon iloa ja kannustusta jatkaa hyvää työtämme ja pitää sijoituksemme jatkossakin", Outi Vitie painottaa.

S-ryhmän brändit menestyivät tutkimuksessa kaiken kaikkiaan hyvin ollen yleensä oman alansa arvostetuimpia brändejä. 
 
Lue lisää

Arkisto

Huoneet ja henkilöt


Poista Huone

Huone

Aikuisia

Lapsia (3-15 v)

Lapset 3-15v nukkuvat lisävuoteessa

Lapsia (0-2 v)


1
2
3
4
+ Lisää lapsia (0-2 v)

+ Lisää huone
Kirjautuneelle asiakasomistajalle vieläkin paremmat hinnat!
Saat edut käyttöösi kirjautumalla S-käyttäjätilillä verkkosivuillemme.
Kirjaudu sisään
Näin voit varata huoneita S-Card-asiakkaana sekä tarkastella ja päivittää omia tietojasi.