Ajankohtaista

Ajankohtaista

Sokos Hotels on Suomen luotetuin hotelliketju seitsemättä vuotta peräkkäin

18.5.2018

Sokos Hotels nappasi Valittujen Palojen Luotetuin Merkki -tutkimuksessa Suomen luotetuimman hotelliketjun -tittelin jo seitsemännen kerran. Aiemmin tänä vuonna ketju sai Suomen vastuullisimman hotelliketjun tunnustuksen (Sustainable Brand Index 2018) kuudetta vuotta peräkkäin.

Suomen Luotetuin Merkki -tutkimuksessa Sokos Hotels sai peräti 46% kaikista maininnoista omassa kategoriassaan. Erityisen korkeaa luottamus Sokos Hotelleihin on alle 50-vuotiaiden joukossa, joista 50 % nimesi ketjun eniten luottamakseen.

"Olemme ylpeitä tästä suomalaisten kuluttajien meille osoittamasta luottamuksesta", iloitsee Sokos Hotellien markkinointijohtaja Outi Vitie. "Sokos Hotels on ollut osa suomalaista hotellielämää jo 44 vuoden ajan. Työllistämme paitsi 1300 omaa työntekijää, tarjoamme merkittävän määrän työtä paikallisille toimijoille eri Sokos Hotels -paikkakunnilla. Ravintoloissa kotimaisen ruoan osuutta kasvatetaan koko ajan ja materiaalihankinnoissa suosimme kotimaisia toimittajia. Uskon, että kotimaisuus on suomalaiselle kuluttajalle myös laadun ja luottamuksen merkki."

Kuluttajien arvostus Sokos Hotels -ketjua kohtaan näkyy myös siinä, että kyselyyn vastanneista suomalaisista peräti 67 % on valmiita suosittelemaan Sokos Hotelleja toisille kuluttajille.

Tutkimukseen vastanneet ovat ensin nimenneet omasta mielestään luotetuimman tuotemerkin kysytyssä kategoriassa, jonka jälkeen he arvioivat viiden eri ominaisuuden sopimista tähän tuotemerkkiin. Arvioitavat ominaisuudet olivat: laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva, kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen ja eettisesti vastuullinen. Sokos Hotels sai valitsijoiltaan kategoriansa korkeimmat arviot laadustaan (4.29), vahvasta tuotekuvastaan (4.47) ja kuluttajien tarpeiden ymmärtämisestä (4.23).

Sokos Hotels on voittanut hotellikategorian kaikkina niinä seitsemänä vuonna, jolloin majoituspalveluita on tutkimuksessa arvioitu.

Lisätietoja:

Outi Vitie, markkinointijohtaja, Sokos Hotels, puh. 050 66 287, outi.vitie@sok.fi

Lue Sokos Hotellien vastuullisuusteoista täältä: https://www.sokoshotels.fi/fi/tietoa-meista/vastuullisuus-sokos-hotelleissa/vastuullisuustekoja

Lue lisää

Break Sokos Hotel Flamingoon uniikki lasiseinäinen tapahtumatila

4.5.2018

Break Sokos Hotel Flamingo uudistuu nyt isosti. Lentokentän läheisyyteen, Viihdekeskus Flamingon yhteyteen on valmistumassa yli 232 uutta hotellihuonetta sekä suuri tapahtumanäyttämö.

Uusi tapahtumatila Eventi avautuu syksyllä 2018 Flamingon rakennuksen ensimmäiseen kerrokseen, entisen autoliikkeen paikalle. Lasiseinäinen tila soveltuu yhtä hyvin erilaisten näyttelyiden ja näytösten kuin juhlaillallisten ja pikkujoulujen järjestämiseen. Eventiin mahtuu helposti niin näyttävä catwalk, cocktailpöydät ja -baarit kuin viihdeorkesteri lavalle. Illallispöytiin katetaan paikat jopa 200 ruokailijalle.

Moderni ääni- ja valotekniikkakalusto sekä liikuteltavat kalusteet mahdollistavat tilan erilaiset käyttötarkoitukset sekä tapahtuman ilmeen räätälöinnin. Tilan voi valaista myös ulkoa päin näyttävästi. Tulijoiden saapumista sujuvoittaa oma sisäänkäynti; Eventiin voi astella tyylikkäästi vaikka punaista mattoa pitkin.

- Olemme innoissamme siitä, että tulevana pikkujoulukautena meillä on tarjota näin uniikki tapahtumatila yritysvieraiden käyttöön. Pääkaupunkiseudun ulkopuolelta tuleville Break Sokos Hotel Flamingo tarjoaa myös laadukkaan yöpymispaikan ja juhlailtaa voi täydentää viihdekeskuksen elämyspalveluilla, iloitsee Break Sokos Hotel Flamingon hotellinjohtaja Kaija-Riitta Uusitalo.

- Tila ei jää ainoaksi ainutlaatuiseksi asiaksi Eventin osalta. Tuotteistamme parhaillaan uusia, lasitalon henkeen sopivia juhla- ja kokouspaketteja. Syksyllä Flamingossa voi juhlia vaikka eksoottisella jääteemalla, Uusitalo jatkaa.

Laajennuksen myötä Break Sokos Hotel Flamingossa pystytään jatkossa tuottamaan entistä isompia tapahtumakokonaisuuksia: noin 500 hengen illallisista isoihin yöpyviin kokouksiin ja autolanseerauksista elämyksellisiin pikkujouluihin.

Eventi täydentää Break Sokos Hotel Flamingon jo ennestään monipuolista tapahtumatilavalikoimaa. Hotellista löytyy tällä hetkellä 12 erilaista kokoustilaa sekä 280 hengen tilausravintola Bankett Flamingo. Tapahtumia voidaan kasvattaa myös samassa rakennuksessa sijaitsevan elokuvateatterin kuuteen auditorioon.

Eventi avautuu syksyllä 2018 ja on varattavissa tulevaan pikkujoulukauteen jo nyt, kysy lisää:

S-ryhmän kokousmyynti, puh. 020 1234 600, ma-pe klo 8-18, sales.helsinki@sok.fi

Lisätietoja: Kaija-Riitta Uusitalo, hotellinjohtaja, Break Sokos Hotel Flamingo, puh. 050 388 3885, kaija-riitta.uusitalo@sok.fi

Break Sokos Hotel  Flamingon tilat

  • 12 kokoustilaa, joista yksi luova tila Flow
  • Ravintola Amarillo
  • 220-paikkainen Eventi, valmistuu syksyllä 2018
  • 280-paikkainen tilausravintola
  • Kuusi auditoriota, suurin 350-paikkainen, Finnkino
  • 541 hotellihuonetta (12/2018)
Lue lisää

Paikalliset, sosiaaliset teot ovat osa hotellien arkea

12.4.2018

Vauvoja, veteraaneja ja pöytätapoja

Kerran vuodessa Original Sokos Hotel Ilveksen maineikas yökerho muuttuu hikiseksi päiväkerhoksi, kun paikalle saapuu parisen sataa päiväkotilasta Pirkanmaan alueelta. Kyse on hotellin perinteisestä lasten päivä -tempauksesta. Nuoret kutsuvieraat kokoontuvat Ball Room -juhlatilan kristallikruunujen loisteeseen, perehtyvät pöytätapoihin sekä nauttivat herkuista ja lavaesityksistä ennen kiihkeää tanssahtelua yökerhossa.

Toinen Sokos Hotel Ilveksen tärkeä perinne on sotaveteraanien huomioiminen. Ilveksen itsenäisyysjuhlassa 5.12. on jo vuosia kerätty rahaa sotaveteraanien virkistystoimintaan. Sotaveteraaneja kutsutaan myös itsenäisyysvastaanotolle. Joulun alla sotiemme sankareille järjestetään ohjelmallinen joulupuurotilaisuus hotellissa.

"Erilaisten sidosryhmien huomioiminen on henkilökunnallemme ehdottomasti työn suola", iloitsee hotellinjohtaja Irmeli Puolanne. "Koko henkilöstö päälliköt mukaan lukien haluaa olla läsnä asiakkaita palvelemassa näinä erityisinä päivinä", Puolanne jatkaa.

Alueellisten sidosryhmien huomioiminen on luonteva osa suomalaisen Sokos Hotels -ketjun vastuullisuustyöskentelyä. Ideat alueelliseen vaikuttamistyöhön tulevat usein henkilökunnalta. Turussa Original Sokos Hotel Hamburger Börsin yökerhon henkilökunta halusi kerätä kuukauden ajan juomarahansa lahjoittaakseen ne TYKS:n lastenosastolle. Turun Osuuskauppa kuuli tempauksesta ja tuplasi yökerhossa kerätyn summan. Rahoilla hankittiin pelejä ja leluja, jotka toimitettiin yhdessä ketjun Onni Orava -maskotin kanssa sairaiden lasten iloksi.

Rovaniemellä Original Sokos Hotel Vaakuna on järjestänyt yhdessä Hope ry:n paikallisryhmän kanssa muun muassa kumppari- sekä joululahjakeräyksiä. Keskellä kaupunkia sijaitseva hotelli on osoittautunut oivalliseksi keräyspaikaksi, jonne myös paikalliset asukkaat ovat tuoneet ahkerasti lahjoituksia. "Viime vuoden joulukeräys yllätti iloisesti tuloksellaan sekä hotellin väen että Hope ry:n", kertoo hotellipäällikkö Tiina Määttä. Rovaniemellä on tehty alueellista yhteistyötä myös paikallisen Ensi- ja turvakodin kanssa, jonne lahjoitettiin käytöstä poistuneita astioita.

Kummiurheilija löytyi marginaalilajista

Kuluneen kauden ajan Sokos Hotels -ketju on tehnyt yhteistyötä kummiurheilijansa, alppilaskija Santeri Kiiverin kanssa. Kiiveri viimeistelee parhaillaan menestyksekästä kauttaan, jonka aikana hän sijoittui maailmancupissa kuudenneksi sekä laski neljännelle sijalle uransa ensimmäisissä paralympialaisissa. Nuoren alppilaskijan tukeminen on osa Sokos Hotels -ketjun vastuullisuustyötä. Myös suomalaisen paraurheilun tunnettuuden kasvattaminen koetaan hotelliketjussa tärkeänä ja mieluisana tehtävänä.

Sokos Hotels valittiin maan vastuullisimmaksi hotelliketjuksi neljättä vuotta peräkkäin pohjoismaisessa kestävän kehityksen Sustainable Brand Index -brändivertailussa. Vuosittaisessa Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa tehtävässä tutkimuksessa lähes 30 000 kuluttajaa arvioi yli 750 brändiä muun muassa sen mukaan, kuinka vastuullisina he brändejä pitävät.

Lisätietoja: Peter Jung, konsepti- ja kehitysjohtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskauppa, peter.jung@sok.fi, puh. 0400 755 845

Lue lisää

Karkkibuffetista paahdettuun granolaan - Hotelliaamiaisessa viehättää sen monipuolisuus

5.4.2018

Aamiaispöydän herkkuja pohditaan kyselyn perusteella jo illalla nukkumaan mennessä. Valmiiseen pöytään on mukava herätä herkuttelemaan rauhassa ja henkilökunnan hymy sekä kiireetön tunnelma saavat hyvälle tuulelle. 

Jo aamiaishuoneen ovella tuoksuva kahvi on itsestään selvä alku päivään. Useimmat haluavat nyt juoda kahvinsa tummapaahtoisena. Aamukahvin kanssa nautitaan yleensä tuoretta leipää ja leikkeleitä sekä jugurttia ja marjoja.

"Ruokatrendit, kuten terveellisyys sekä lähiruoan ja laadukkaiden raaka-aineiden arvostus, näkyivät vastauksissa. Appelsiinimehua toivotaan tuorepuristettuna, teetä haudutettuna ja kaakaota täyteläisenä", kertoo Sokos Hotellien markkinointijohtaja Outi Vitie. "Siemensämpylät halutaan vastapaistettuna, puuro luomuna ja pitkään haudutettuna. Vitamiinivesillä, turkkilaisella jugurtilla, kotimaisilla marjoilla ja monipuolisella hedelmävalikoimalla on kovasti kysyntää."

Lähiruoka ja itse tekeminen herättävät suomalaisissa onnellisia muistoja. Käsintehdyt karjalanpiirakat, hotellin omassa uunissa paistettu granola, paikallinen tyrnihillo ja lähileipomon kalakukko saavat hyvälle mielelle ja kiitosta asiakkailta.

Hotelliaamiaisella myös herkutellaan. Lautaselle poimitaan mielellään rapeaa pekonia, kuohkeita croissantteja sekä erikoisjuustoja ja hilloja – ja jopa karkkia ja jäätelöä, jos sitä on tarjolla, kuten Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuoneella.

Sokos Hotelleissa syö aamiaista vuosittain 4 miljoonaa vierasta. Ketjussa on viime vuosina panostettu erikoisruokavalioihin, yksilölliseen aamiaisvalikoimaan, sekä paikallisiin tuotteisiin.

"Ja valmiiseen ja monipuoliseen aamiaispöytään voi astella, vaikka ei asuisikaan Sokos Hotellissa. Hinta-laatusuhde on varmasti kohdallaan", muistuttaa Vitie.

Lue, miten erityisruokavaliot huomioidaan Sokos Hotellien aamiaisella: https://www.sokoshotels.fi/fi/ajankohtaista/uutinen/sokos-hotellien-uusittu-aamiainen/014290046_419607

Lisätietoja:

SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, markkinointi- ja viestintäjohtaja Outi Vitie, puh. 050 66 287, outi.vitie@sok.fi

Lue lisää

Sokos Hotels palkitsi ketjun parhaat onnellistajat

28.3.2018

Original Sokos Hotel Vaakuna Mikkelissä nappasi niin vuoden Sokos Hotel 2017 -palkinnon kuin parhaan päällikön palkinnon, joka meni hotellipäällikkö Hanna Coker-Appiahille.

Sokos Hotels sankarit löytyvät Original Sokos Hotel Presidentistä Helsingistä, Break Sokos Hotel Kolilta ja Solo Sokos Hotel Estoriasta. Asiakastyytyväisyydeltään paras Sokos Hotelli on jyväskyläläinen Solo Sokos Hotel Paviljonki.

Vuosittain valittava S-Boss on henkilö, joka omalla esimerkillään ja työllään johdattaa yksikkönsä erinomaisiin tuloksiin niin asiakaspalvelun, tuloksellisuuden kuin laadunkin saralla. Tänä vuonna S-Bossiksi nimettiin Mikkelin Vaakunan hotellipäällikkö Hanna Coker-Appiah. Perusteluissa mainittiin, että Coker-Appiah on niin innostava esimies kuin vahva asiakaspalvelija sekä tinkimätön tuloksentekijä. Mikkeliin meni toinenkin palkinto, kun Original Sokos Hotel Vaakuna valittiin vuoden Sokos Hotelliksi työ- ja asiakastyytyväisyyden, johtamisen sekä talouden tunnuslukujen pohjalta.  

Sokos Hotelleissa henkilökuntaa kannustetaan aktiivisesti sankaritekoihin, sillä asiakkaan yksilöllinen huomioiminen kohottaa asiakkaan palvelukokemuksen hyvästä ainutlaatuiseksi. Vuosittain sankaritekoja nostetaan esiin ja parhaat niistä palkitaan.

Yksi kolmesta palkitusta sankarista on Sidalia Parkkari Original Sokos Hotel Presidentistä, Helsingistä. "Sidalia oli huomannut pöydässä lohduttoman ravintola-asiakkaan, ja saanut selville, että mies oli viettämässä syntymäpäiväänsä yksin. Lämmin tapa, jolla Parkkari onnitteluhalausta ja pientä tarjoilua myöten huomioi päivänsankarin, oli palkintojuryn mielestä vuoden 2017 ehdoton Original-sankariteko", toteaa Sokos Hotellien konseptipäällikkö Markus Siitonen.

Vuoden 2017 Break-teosta palkittiin Break Sokos Hotel Kolin Sanna Hyttinen, joka pelasti uupuneet telttaretkeilijät sateesta. Palkinto vuoden 2017 Solo-sankariteosta meni Tallinnan Solo Sokos Hotel Estoriaan neljän hengen tiimille, joka päätti onnellistaa kerroshoidossa työskentelevät kollegansa.

Sokos Hotellien asiakastyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitataan muun muassa palvelun tasoa, aamiaisen sujuvuutta ja huoneiden siisteyttä, koko ketjun keskiarvo on tällä hetkellä 4,30 ykkösestä vitoseen kulkevalla asteikolla. Vuoden 2017 asiakastyytyväisyystutkimuksen tulosten perusteella palkittiin keskiviikkona myös ketjun parhaat hotellit.

Useita kotimaisia ja kansainvälisiä palkintoja kahminut jyväskyläläinen Solo Sokos Hotel Paviljonki palkittiin parhaana Sokos Hotellina sekä parhaana Solo-hotellina 2017. Vaaramaisemissa sijaitseva energinen Break Sokos Hotel Vuokatti palkittiin kuluneen vuoden parhaana Break-hotellina ja Seinäjoen Original Sokos Hotel Lakeus parhaana Original-hotellina.

"Meillä työskentelee sankarimaisia ammattilaisia, jotka tekevät joka päivä upeaa työtä luodakseen unohtumattomia hotellikokemuksia", Siitonen sanoo. "Ja on hienoa, että nämä teot ovat alkaneet näkyä vahvasti paitsi kohonneena asiakastyytyväisyytenä myös sosiaalisessa mediassa ja asiakaspalautteissa"

Lisätiedot: Markus Siitonen, konseptipäällikkö, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, puh. 010 768 2739, markus.siitonen@sok.fi

Lue lisää

Arkisto

Huoneet ja henkilöt


Poista Huone

Huone

Aikuisia

Lapsia (3-15 v)

Lapset 3-15v nukkuvat lisävuoteessa

Lapsia (0-2 v)


1
2
3
4
+ Lisää lapsia (0-2 v)

+ Lisää huone