Ajankohtaista

Ajankohtaista

Arkisto

Huoneet ja henkilöt


Poista Huone

Huone

Aikuisia

Lapsia (3-15 v)

Lapset 3-15v nukkuvat lisävuoteessa

Lapsia (0-2 v)


1
2
3
4
+ Lisää lapsia (0-2 v)

+ Lisää huone

TOK kehittää matkailu- ja ravitsemisliiketoimintaa Turussa

6.6.2017

- Tämän päivän matkailija ostaa merkityksiä ja mielihyvää. Hotelli on hänelle paljon enemmän kuin vain rakennus tai yösija – hotelli puhuttelee ja tarjoaa vaihtoehtoja juuri hänen tarpeisiinsa. Tähän muuttuvan maailman haasteeseen vastaamme kehittämällä matkailu- ja ravitsemistoimintaamme voimakkaasti tulevina vuosina, toteaa toimialajohtaja Mikko Eskelinen.

Syksyllä Turun Osuuskauppa aloittaa Hotelli Seurahuoneen arvokiinteistön täydellisen uudistamisen. Luvassa on vanhaa kunnioittaen toteutettu, eläväinen hotelli. Nykyisellään hotelli palvelee asiakkaitaan normaalisti elokuun loppuun asti, jonka jälkeen se suljetaan uudistamisen ajaksi. Tavoitteena on avata täysin uusi hotelli ravintoloineen alkuvuonna 2019.

- Uudistukset hotellipuolella alkoivat kuitenkin jo viime talvella, kun uudistimme Radisson Blu Marina Palace Hotellin huoneet ja aulatilat. Eikä siinä kaikki, sillä tällä hetkellä viemme yhdessä kiinteistönomistajan kanssa eteenpäin hanketta, jonka myötä tontille rakentuisi noin sadasta huoneesta ja ravintola- ja palvelutiloista koostuva hotelli. Etenemme hankkeen kanssa, kun kaupunki on hyväksynyt kaavan ja myöntänyt rakennusluvan, kertoo Eskelinen.

- Suunnitelmat hotelli- ja ravintolabrändeistä tarkentuvat loppuvuoden aikana. Mutta olemme tuomassa kaupunkiin jotakin täysin uutta ja erilaista, Eskelinen vakuuttaa.

Hotelli- ja ravintolaliiketoiminta on keskeinen osa TOK:n liiketoimintaportfoliota. Nyt suunnitteilla olevat uudistukset ovat TOK:n merkittävimmät investoinnit hotelliliiketoimintaan vuosikymmeniin.

- Uskomme vahvasti Turun alueen vetovoimaisuuteen ja matkailusektorin kehittämiseen yhteistyössä Turun kaupungin ja matkailuelinkeinon kanssa. Haluamme omalta osaltamme olla mukana Turun alueen elinvoimaisuuden kehittämisessä ja tukemassa alueella käynnissä olevaa positiivista rakennemuutosta. Uudet hotellimme tukevat matkailualan toimintaedellytyksiä ja tekevät Varsinais-Suomesta entistäkin houkuttelevamman matkailukohteen, Eskelinen jatkaa.

Lisätietoja:
Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Eskelinen, puh. 010 764 5007

Lue lisää

Green Key -sertifikaatti jo 35 Sokos Hotellilla

19.5.2017

Ensimmäiset S-ryhmän hotellit Green Key - sertifioitiin keväällä 2015. Kaikki Suomen kahdeksan Radisson Blu Hotellia sekä 35 Sokos Hotellia ketjun 50 yksiköstä ovat jo mukana ohjelmassa. Uusimmat Green Key -hotellit ovat Break Sokos Hotellit Koli ja Vuokatti sekä Original Sokos Hotellit Koljonvirta Iisalmella, Rikala Salossa, Alexandra Jyväskylässä ja City Börs sekä Hamburger Börs Turussa.

– Etenemme varmoin askelin kohti tavoitettamme. Haluamme ympäristöasioiden huomioinnista osan henkilöstön ja asiakkaiden arkea kaikissa hotelleissamme, konseptipäällikkö Janina Nurmela SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta kertoo.

Vastuullisuus tärkeä painopiste

S-ryhmän Paras paikka elää -vastuullisuusohjelma ja sen 100 vastuullisuustekoa näkyvät myös S-ryhmän hotelleissa. Green Key -sertifioinnit ovat vastuullisuustyön keskiössä. Merkin saanut hotelli on sitoutunut muun muassa henkilöstön ja asiakkaiden ympäristötietoisuuden kasvattamiseen, energian- ja vedenkäytön tehostamiseen sekä majoitustoiminnan ympäristörasituksen pienentämiseen.

– Green Key ottaa monipuolisesti kantaa matkailualan vastuullisuuteen ja on enemmän kuin sertifikaatti seinällä. Konkreettisia tekoja ovat esimerkiksi jätteiden tarkka lajittelu, turhien valojen sammuttaminen, tulosteiden vähentäminen sekä paikallisten yhteistyökumppaneiden ja lähiruoan huomioiminen hankinnassa, Janina Nurmela kuvailee.

Sokos Hotels valittiin vuonna 2017 Suomen luotetuimmaksi ja vastuullisimmaksi hotellibrändiksi Sustainable Brand Index -tutkimuksessa, jo kolmatta vuotta peräkkäin.

Huhtikuussa ja toukokuussa 2017 Green Key –sertifikaatin saaneet S-ryhmän hotellit:
Break Sokos Hotel Koli; Break Sokos Hotel Vuokatti; Original Sokos Hotel Koljonvirta, Iisalmi; Original Sokos Hotel Rikala, Salo; Original Sokos Hotel Alexandra, Jyväskylä; Original Sokos Hotel City Börs, Turku; Original Sokos Hotel Hamburger Börs, Turku.


Lisätietoja:
Konseptipäällikkö Janina Nurmela, Sokos Hotels, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus
puh. 010 76 82878, janina.nurmela@sok.fi

Green Key Sokos Hotelleissa: https://www.sokoshotels.fi/fi/tietoa-meista/vastuullisuus-sokos-hotelleissa/green-key

Lue lisää

Hotellin uudistuessa kierrätykseen lähtee jopa tuhat sänkyä

10.5.2017

Vastikään Suomen vastuullisimmaksi hotelliketjuksi arvioitu Sokos Hotels ottaa toimintansa ympäristövaikutukset huomioon myös hotellien uudistustöiden yhteydessä. Käytöstä voi poistua jopa tuhat sänkyä kerrallaan, joiden ei haluta päätyvän kaatopaikalle. Toiminnan ympäristöystävällisyys on tärkeä vastuullisuuden mittari ketjussa, jonka kaikki hotellit halutaan Green Key -ympäristötunnuksen piiriin vuoden 2017 loppuun mennessä.

Helsingin keskustassa uudistuvassa Original Sokos Hotel Presidentissä käytöstä poistuu tuhansia huonekaluja. Määrä on massiivinen jo kuljetuksen ja varastoinnin kannalta. Silti huonekalut ovat saaneet uuden elämän usealla eri tavalla. "Emme esimerkiksi luopuneet huoneiden divaaneista, vaan ne verhoiltiin uuteen sisustustyyliin sopiviksi. Majoitustiloista poistettuja työtuoleja siirrettiin muun muassa henkilökunnan tiloihin. Käytöstä poistetut vuoteet kuten myös täkit ja tyynyt, verhot sekä yöpöydät siirtyivät porilaiselle Festrent-yritykselle jälleenhyödynnettäviksi", kertoo hotellinjohtaja Hannele Laurila.

Porissa poistetut tuotteet puhdistetaan ja kunnostetaan. Kierrätykseen kelpaava irtaimisto myydään eteenpäin yksityisasiakkaille, pienille ja keskisuurille majoitusalan toimijoille, tilapäismajoittajille ja juhlatiloihin. Tälläkin hetkellä esimerkiksi suurten rakennustyömaiden konttiasunnoissa, motelleissa, mökkikylissä ja vastaanottokeskuksissa majoittuu asukkaita, jotka nukkuvat käytöstä poistetuissa hotellisängyissä.

"Pyrimme välttämään viimeiseen saakka kaatopaikkaa", sanoo Festrent Finland Oy:n toimitusjohtaja Juha Mäkinen. "Jos hotellisänkyä ei voida enää kunnostaa, se puretaan; metalliosat päätyvät metallikeräykseen, puuosat energialaitokselle. Vain palosuojatut kankaat, joita ei voida enää korjata, päätyvät suoraan jätteeksi." "Ekologisuus ja uusiokäyttö ovat trendikkäitä ilmiöitä, mutta meillä on myös paljon asiakkaita, jotka arvostavat hotellikäytössä olleita huonekaluja. Kalusteet ovat jo osoittaneet kestävänsä kovaa kulutusta", Mäkinen jatkaa.

Poistohuonekaluilla apua nuorille

Uusiutuva Original Sokos Hotel Puijonsarvi Kuopiossa lahjoitti poistettavaa irtaimistoa paikalliselle Tukeva-työvalmennussäätiölle uusiokäyttöä varten. Myyntitulot ohjataan tukemaan nuoria ja pitkäaikaistyöttömiä.

Lahjoitukseen päädyttiin myös Jyväskylän uudistuvassa Original Sokos Hotel Alexandrassa. Osa hotellihuoneiden poistetuista sängyistä lahjoitettiin Sovatek-säätiölle kunnostettaviksi ja jälleenmyytäviksi. Hotellin poistettavat vuodevaatteet taas luovutettiin pieneläinklinikka Evidensian toimipisteisiin, Laukaan hevosklinikalle sekä Jyväskylän Agility Team ry:lle.

Vastuullisuus on arkisia valintoja

Sokos Hotels -ketjussa on jo 32 Green Key -sertifioitua hotellia ja tavoitteena on saada kaikki ketjun hotellit Green Key -ohjelmaan vuoden 2017 loppuun mennessä. Uusiokäyttö ja kierrättäminen ovat osa Green Key -työskentelyä ja yksi hotelliketjun tavoista toimia vastuullisesti ja ympäristöystävällisesti. 

Sustainable Brand Index 2017 -brändivertailu

Sokos Hotels valittiin Suomen vastuullisimmaksi hotellitoimijaksi jo kolmatta vuotta peräkkäin pohjoismaisessa Sustainable Brand Index -arvioinnissa. Vuosittain Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa suoritettavassa tutkimuksessa lähes 30 000 kuluttajaa arvioi yli 750 brändiä muun muassa sen mukaan, kuinka vastuullisina kuluttajat niitä pitävät. Pohjoismaiden laajimmassa kestävän kehityksen brändi-indeksissä brändejä arvioidaan maittain.

Lisätiedot:
Janina Nurmela, konseptipäällikkö, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, puh. 050 388 3477, s-posti janina.nurmela@sok.fi
Hannele Laurila, hotellinjohtaja, Original Sokos Hotel Presidentti, puh. 050 359 4449, hannele.laurila@sok.fi

Lue lisää

Sokos Hotels ottaa käyttöön sähköisen sisäänkirjautumisen

24.4.2017

Sähköistä sisäänkirjautumista on pilotoitu muutamassa Sokos Hotellissa viime syksystä lähtien. Testijakson käyttökokemukset osoittautuivat hyviksi ja asiakkaat kuvasivat palvelua helppokäyttöiseksi. Erityisesti kehuttiin palvelun maksuominaisuutta. Nyt sähköinen sisäänkirjautuminen otetaan käyttöön s-cardilaisille kaikissa Suomen Sokos Hotelleissa.

"Uusi palvelu tuo asiakkaille huolettomuutta ja vaivattomuutta vierailuun ennen matkaa ja matkan aikana. Online check-in -palvelussa asiakas voi varmistaa ennakkoon oman varauksensa tiedot, ilmoittaa tuloaikansa ja maksaa halutessaan hotelliyön ennakkoon", kertoo konseptipäällikkö Markus Siitonen Sokos Hotelleista.

"Haluamme tarjota työmatkustajille vaihtoehtoisia tapoja kirjautua hotelliin. Joissain tilanteissa perinteinen kirjautuminen tuntuu hyvältä ja jonakin toisena hetkenä asiakas voi haluta omatoimisemmin hotellihuoneeseen. Digipalveluita muutoinkin paljon käyttävät asiakkaamme kokevat sähköisen sisäänkirjautumismahdollisuuden tervetulleena ja hyvänä kehityssuuntana. Ja maksumahdollisuus tekee myös uloskirjautumisesta vaivattomamman", Siitonen jatkaa.

Online check-in on käytössä 24.4. alkaen kaikissa Suomen Sokos Hotelleissa niille S-Cardilaisille, jotka ovat varanneet huoneensa Sokos Hotellien verkkosivuilta Oma S-Card -palvelun kautta, Sokos Hotellien myyntipalvelusta tai suoraan hotellista. Sisäänkirjautumisen voi tehdä niin älypuhelimella, tabletilla kuin tietokoneella.

Lue tästä, miten palvelu toimii: https://www.sokoshotels.fi/fi/ajankohtaista/uutinen/kokeile-uutta-online-check-in-/013248899_419607

Digitaalisten palvelujen kehitys Sokos Hotelleissa jatkuu. Vielä tämän vuoden aikana ketjussa on tavoitteena ottaa käyttöön online check-out -palvelu. Tulevaisuudessa online-palvelut on tarkoitus laajentaa myös S-ryhmän omistaja-asiakkaiden käyttöön.

Lisätiedot: 

Markus Siitonen, konseptipäällikkö, Sokos Hotels, p. 010 76 82739, markus.siitonen@sok.fi

S-Card asiakaspalvelu puh. 010 76 82777 s-card@sok.fi

Lue lisää S-Cardista: https://www.sokoshotels.fi/fi/s-card

Lue lisää