Menu

Vanliga frågor

Nedan finns svaren på de vanligaste frågorna gällande förmånen "-25% av Dagens pris" som är tillgänglig för inloggade ägarkunder.

Hur loggar jag in för att göra en bokning? 

  • Logga in på webbtjänsten med ditt S-användarkonto. Försäkra dig om att dina ägarkundsuppgifter är anknutna till din kod. Genom att logga in får du tillgång till ägarkundsförmånen -25 % på dagens pris. Om du inte ännu har en S-kod, kan du skapa den till höger uppe på sidan under Logga in / Skapa S-kod.
  • Fyll i nödvändig information i den övre delen av sidan (hotell, datum för boende och antal personer). Du känner priset på namnet "Onlinepris med S-Förmånskort", som är -25 % av Dagens pris.
  • Lägg till de ytterligare produkter och tjänster du önskar till din bokning. Du får en bokningsbekräftelse i din e-post.

Notera att du på vår webbplats också kan testa alternativet Flexibla dagar, som visar hela veckans priser samtidigt.

Bokning endast via sokoshotels.fi.

S-gruppens ägarkundstjänst hjälper till med problem relaterade till S-användarkontot, tfn 010 76 5858 mån–fre 9–16 (0,088 €/min).

För vilken tidsperiod kan jag boka? 

I mån av tillgänglighet när som helst.

Vilka hotell kan jag boka? 

Alla Sokos Hotell i Finland och Tallinn.
Observera att kampanjprisets tillgänglighet varierar beroende på datum, hotell och efterfrågan.

För vem är kampanjpriset avsett? 

Kampanjpriset är avsett för S-gruppens ägarkunder, gäller vid fritidsresor och är i kraft i mån av tillgång. Det finns ett begränsat antal rum till kampanjpris. Förmånen gäller endast nya bokningar.

Var anger jag mitt bokningskod? 

Du behöver ingen bokningskod men måste logga in på vår sida med ett S-användarkonto för att kunna boka priset. Försäkra dig om att dina ägarkundsuppgifter är anknutna till din kod. Om du inte har en kod, kan du skapa en till höger uppe på sidan under Logga in / Skapa ett S-användarkonto.

På vilket pris beräknas rabatten? 

Rabatten beräknas på det normala Dagens pris, vilket utgör "utgångspriset" före ägarkundrabatten. Dagens pris visas i svart på vår webbplats, där ägarkundernas priser visas i grönt. Dagens pris bestäms av efterfrågan.

Hur vet jag att rabatten har uppmärksammats i priset? 

Kampanjpriset anges på bokningsskärmen som "KAMPANJPRIS MED S-FÖRMÅNSKORT." I bokningsrutan med texten "Specialvillkor för priset" står också: -30 % av Dagens pris. Om det inte finns tillgänglighet för kampanjpriset erbjuder systemet ägarkundförmånen "Onlinepris med S-Förmånskort", vilket är -25 % av Dagens pris.

Varför hittar jag inga rum till kampanjpriser? 

Tillgängligheten för kampanjpriser varierar beroende på datum, hotell och efterfrågan. Ofta bokas till exempel de mest populära hotellen och evenemangen redan i god tid, och ett kampanjpris för dessa datum kanske inte är tillgängligt eller också kan priset vara högre.

Berättigar priset till Bonus och andra prisförmåner? 

Kampanjpriset berättigar till Bonus med S-Förmånskortet, men inga andra prisförmåner. Priset berättigar heller inte till förmåner eller poäng för andra lojalitetsprogram.

När bör bokningen betalas? 

Bokningen bör betalas senast vid utcheckningen från hotellet, antingen med betalkort eller kontant. Vi rekommenderar betalning av bokningen först på hotellet, för att du i så fall har rätt att avboka kostnadsfritt fram till kl. 18.00 på ankomstdagen.

Kan bokningen betalas med presentkort? 

Ja. Sokos Hotellens och S-gruppens presentkort, på vilka man har laddat värde, accepteras som betalningsmetoder på hotellet.

Kan jag göra ändringar till min bokning?

Det kan du, i enlighet med de priser som gäller vid ändringstillfället.

Om bokningen inte har betalats kan du på vår webbplats göra ändringar via länken i bokningsbekräftelsen eller genom att söka din bokning på webbplatsen sokoshotels.fi under "Sök bokning" med bokningsnummer och efternamn.

Kan jag avboka min bokning? 

Bokningen kan kostnadsfritt avbokas via vår webbplats före kl. 18.00 på ankomstdagen, om bokningen inte har betalats i förskott. Kampanjpriset förutsätter ingen betalning i bokningsskedet.
Du kan avboka din bokning via länken i bokningsbekräftelsen eller genom att söka din bokning på webbplatsen sokoshotels.fi under "Sök bokning" med bokningsnummer och efternamn. Kontakta vid behov hotellet.

Varför ingår inte frukost i rumspriset i Heymo? 

I Heymo kan frukosten avnjutas precis när det passar, även mitt i natten. Frukost ingår inte i rumspriset och köps helst i förväg vid bokningstillfället på nätet, från försäljningstjänsten eller via länken i Välkomstbrevet som skickas före ankomsten. Frukost kan även köpas på hotellet, men då är priset lite dyrare.