Bo tryggt i S-gruppens hotell

27.5.2020

Så här tar vi hand om dig under undantagsperioden.

När världen plötsligt förändrades uppdaterade vi såväl vårt utbud som våra rengörings- och säkerhetsrutiner i enlighet med myndigheternas och våra egna riktlinjer. Våra hotell, restauranger och mötesfaciliteter är renare och säkrare än någonsin och du kan fokusera på att njuta av din hotellvistelse.

Nedan beskriver vi de viktigaste säkerhetsåtgärderna på våra hotell. Du kan läsa de fullständiga säkerhetsinstruktionerna här:

Sokos Hotels

Radisson Blu Hotels

Läs mer om Sokos Hotels öppettider

 

Rengöringsrutinerna och hygienen på hotellet.

Rengöringsrutinerna har effektiviserats i hotellens samtliga utrymmen. Vi fokuserar speciellt på rengöringen av kontaktytor såsom dörrhandtag, hissknappar, bordsytor och fjärrkontroller. Vi städar endast hotellrummen på begäran.

Personalen fäster särskild uppmärksamhet vid sin handhygien under undantagsperioden. Vi uppmuntrar också våra gäster att göra det. Handdesinfektion, tvål och engångshanddukar erbjuds synligt och i tillräcklig mängd. Restaurangbesök och möten inleds med handtvätt. 

Insjuknade stannar hemma. Vi uppmuntrar vår personal att stanna hemma vid minsta möjliga symtom. Vid sjukdom får man inte inkvartera sig på hotellet, besöka restaurangen eller delta i ett möte.

 

Kom ihåg säkerhetsavståndet!

Vi instruerar våra gäster att hålla det rekommenderade säkerhetsavståndet i hotellets allmänna utrymmen, inklusive restauranger och konferensutrymmen. I köer säkerställs säkerhetsavståndet med hjälp av personal eller säkerhetsskyltar, i restaurang- och konferensutrymmen genom att minska antalet kundplatser och omarrangera möbler.

Restauranger och konferensutrymmen.

Våra restauranger öppnar igen från och med den 1.6. Restaurangerna serverar sina mest populära rätter som bordsservice. Hotellfrukosten serveras till bordet, delvis som hämtad. Restaurangportionerna och hotellfrukosten fås också som take away-alternativ.

Restaurangerna fungerar i enlighet med undantagssituationen. Detta innebär bland annat ett begränsat antal kunder och möjliga förändringar i öppettider och sittningstider. Hygienen och renligheten har högsta prioritet. Tillräckliga säkerhetsavstånd säkerställts inte bara i restaurangens utrymmen utan också i konferensutrymmen. Varje restaurangs utbud och öppettider kan ses på www.raflaamo.fi  

Vi följer i all vår verksamhet myndigheternas instruktioner och lokal lagstiftning. Dessutom har vi tagit fram S-gruppens interna hygienriktlinjer för COVID-19-situationen. Vår verksamhetsmodell följer de riktlinjer som Världshälsoorganisationen (WHO) och World Travel & Tourism Council har utfärdat för vår bransch.

 

Låt oss ta hand om varandra.

 

Varmt välkommen som vår gäst,

Petri Isomäki

Vice President Sales