Sök bokning

Framgångarna under år 2023 belönades

Fjolåret var ytterst framgångsrikt. Kundnöjdheten var på topp och nöjdheten bland personalen på en utmärkt nivå. De mest framgångsrika bland personalen under 2023 uppmärksammades vid Resebranschdagarna på Original Sokos Hotel Puijonsarvi i Kuopio.

17.4.2024

En positiv kundupplevelse spelar en avgörande roll då man vill försäkra sig om långsiktig konkurrenskraft inom inkvarteringsbranschen. Utmärkt kundnöjdhet skapar kundlojalitet och benägenhet att rekommendera. Att glädja gästerna har i åratal utgjort en av de viktigaste byggstenarna bland Sokos Hotels-kedjans kundupplevelser. I år steg kundnöjdheten till nya höjder. Det är resultatet av vår professionella och engagerade personal som njuter av att utföra kundservice.

- Vi har igen under årets lopp fått många bevis på att vår personal och hela team gång på gång har lyckats överträffa våra gästers förväntningar. Servicens betydelse inom hotellarbetet betonas ständigt, och vår kompetenta personal har återigen förmått uppfylla dessa förväntningar, berättar Jaana Matikainen, Vice President Development & Concepts, SOK Travel and Hospitality Industry Chain Management.

S-gruppen belönade under Resebranschdagarna Sokos-hotellens bästa medarbetare. Belöningskriterierna fokuserade på kundupplevelsen, medarbetarupplevelsen och utvecklingen sedan föregående år. Betydelsen av hållbarhetsarbetet inom inkvarteringsbranschen växer även det, och i år delades för första gången utmärkelsen Årets hållbarhetsgärning ut inom Sokos-hotellen.

- Årets hotellchef Jasmin Korpinen är ett exempel på en fantastisk ung nyskapare i det ikoniska Solo Sokos Hotel Torni i Helsingfors. Gästerna har redan sedan tidigare höga förväntningar på servicen i Torni, men under Jasmins ledning har hela receptionspersonalens arbete och servicen lyfts till nya höjder – hotellet är årets stjärna beträffande kundnöjdhet. Original Sokos Hotel Vaakuna i Kouvola är också värt ett omnämnande, eftersom uppdateringen av hotellet har lyft även denna rosa skönhet till nya höjder. Jaana passar på att gratulera hotellchef Pasi Pekkanen och hela hans team.

Framgången är ett resultat av det goda samarbetet

Trots individuella belöningar vill Jaana betona att varje anställd i Sokos Hotels-kedjan är värd ett stort erkännande.

- Även i denna tid av stora omvälvningar i världen fokuserar vi på det som är viktigt och kraftgivande: vi fortsätter skapa lycka och utför dagligen mirakulösa gärningar för gästerna på våra hotell. Allt tack vare vår väl samarbetande personal.

- Det är fint att erfara hur entusiastiskt och aktivt alla deltar i den gemensamma utvecklingen av våra hotell och skapar nya tjänster för våra gäster. Det handlar inte enbart om att gemensamt utveckla, utan även om att gemensamt utvecklas.

En 50-åring i ständig utveckling

Sokos Hotels – Finlands mest betrodda, ansvarsfulla och respekterade hotellvarumärke – fyller ett halvt sekel i år. Denna långa och fortsatt framgångsrika resa har möjliggjorts av våra gäster och vår personal. Jaana finner temat för jubileumsåret, Gästerna gör festen, mycket passande, eftersom Sokos Hotels alltid har satt sina kunder först.

- Vi fortsätter att investera i kundupplevelsen. Utvecklingen av tjänster, koncept och nya digitala lösningar som gynnar våra gäster fortsätter. Våra fyra hotelltyper, Original, Break, Solo och Heymo ligger rätt i tiden och erbjuder alltid våra gäster nya upplevelser, förtydligar Jaana.

Den aktiva uppdateringen av Sokos Hotels-kedjan fortsätter även i år. I april hölls invigningen av Original Sokos Hotel Royal i Vasa. Break Sokos Hotel Bomba i Nurmes öppnar en fantastisk ny tillbyggnad i juni. I början av hösten öppnar det unika Sokos Sokos Hotel Pier 4 på Skatudden i Helsingfors, och Break Sokos Hotel Tahko i Tahkovuori får en magnifik tilläggsflygel i slutet av året.

De belönade för sitt fina arbete under 2023

- Årets S-chef: hotellchef Jasmin Korpinen, Solo Sokos Hotel Torni, Helsingfors, Sokotel Oy

- Årets säljare: Iris Kiviharju, SOK Styrenheten för resebransch- och bespisningsverksamheten

- Årets Revenue Manager: Stefan Storing, Handelslaget Turun Osuuskauppa

- Årets lyckliggörare, hotell: Heidi Uusitalo, Original Sokos Hotel Vaakuna, Vaasa, Handelslaget KPO och Katariina Kaisla, Original Sokos Hotel Vaakuna, Pori, Handelslaget Satakunnan Osuuskauppa och Break Sokos Hotel Flamingo-teamet, Sokotel Oy

- Årets Lyckliggörare, försäljningstjänst: Johanna Salonen, KSO Försäljningstjänst, Handelslaget Kymen Seudun Osuuskauppa

- Årets hotell 2023: Original Sokos Hotel Vaakuna, Kouvola, Handelslaget Kymen Seudun Osuuskauppa

- Årets konferenshotell: Original Sokos Hotel Vaakuna, Kouvola, Handelslaget Kymen Seudun Osuuskauppa

- Mystery Shopping Break: Break Sokos Hotel Tahko, Handelslaget Osuuskauppa PeeÄssä

- Mystery Shopping Solo: Solo Sokos Hotel Paviljonki, Handelslaget Osuuskauppa Keskimaa

- Mystery Shopping Original: Original Sokos Hotel Puijonsarvi, Handelslaget Osuuskauppa PeeÄssä

- Bästa NPS Break: Break Sokos Hotel Levi, Handelslaget Osuuskauppa Arina

- Bästa NPS Original: Original Sokos Hotel Vaakuna, Kouvola, Handelslaget Kymen Seudun Osuuskauppa

- Bästa NPS Solo: Solo Sokos Hotel Turun Seurahuone, Handelslaget Turun Osuuskauppa

- Bästa NPS i kedjan: Solo Sokos Hotel Turun Seurahuone, Handelslaget Turun Osuuskauppa

- Bästa NPS-utveckling: Solo Sokos Hotel Helsinki, Sokotel Oy

- Årets hållbarhetsgärning: Original Sokos Hotel Kupittaa, Handelslaget Turun Osuuskauppa