Aktuellt

Aktuellt

Sokos Hotels och Försäljningstjänstens öppettider under jul och nyår

2017-11-17

Sokos Hotels försäljningstjänst har följande avvikande öppettider i december och januari:

ti 5.12.2017 kl. 8-18
on 6.12.2017 stängt
fr 22.12.2017        kl. 8-16
må 25.12.2017       stängt
ti 26.12.2017 stängt
må 1.1.2018 stängt

 

Försäljningstjänsten betjänar i övrigt normalt må–fr kl. 8–20.
Tel. +358 20 1234 600


S-Card kundtjänst:

ti 5.12.2017 kl. 9-14
on 6.12.2017 stängt
fr 22.12.2017        kl. 9-14
må 25.12.2017       stängt
ti 26.12.2017 stängt
må 1.1.2018 stängt

 

Kundtjänsten betjänar i övrigt normalt må–fr kl. 9–16.
Tel. +358 10 76 82777


De nedan nämnda hotellen håller stängt under de angivna tiderna. Om hotellet inte finns på listan, håller det normalt öppet under jul och nyår.

Stad  Hotell  Stängs  Öppnas
 Esbo  Original Sokos Hotel Tapiola  Garden           22.12.2017  8.1.2018
 Helsingfors  Original Sokos Hotel Albert  21.12.2017  28.12.2017
   Original Sokos Hotel Pasila  21.12.2017  8.1.2018
 Tavastehus  Original Sokos Hotel Vaakuna  22.12.2017  27.12.2017
 Iidensalmi  Original Sokos Hotel Koljonvirta  22.12.2017  27.12.2017
 Joensuu  Original Sokos Hotel Vaakuna  21.12.2017  8.1.2018
 Jyväskylä  Solo Sokos Hotel Paviljonki  22.12.2017  29.12.2017
 Kajana  Original Sokos Hotel Valjus  23.12.2017  27.12.2017
 Karleby  Original Sokos Hotel Kaarle  21.12.2017  27.12.2017
 Villmanstand  Original Sokos Hotel Lappee  23.12.2017  26.12.2017
 Uleåborg  Original Sokos Hotel Arina  23.12.2017  26.12.2017
 Björneborg  Original Sokos Hotel Vaakuna  21.12.2017  27.12.2017
 Salo  Original Sokos Hotel Rikala  23.12.2017  27.12.2017
 Seinäjoki  Original Sokos Hotel Lakeus  22.12.2017  29.12.2017
 Tammerfors  Original Sokos Hotel Villa  22.12.2017  29.12.2017
 Vanda  Original Sokos Hotel Vantaa  21.12.2017  30.12.2017

 

Läs mer

Sokos Hotels inför elektronisk incheckning

2017-04-24

Elektronisk incheckning har prövats i ett antal Sokos Hotell sedan förra hösten. Erfarenheterna av testperioden har varit positiva, och kunderna har beskrivit tjänsten som lättanvänd. Speciellt omtyckt var betalningsmöjligheten. Nu införs elektronisk incheckning för innehavare av S-Card i samtliga finländska Sokos Hotell.

"Den nya tjänsten erbjuder kunderna frihet och smidighet i samband med sitt besök, både före och under själva resan. Via online check-in tjänsten kan kunderna i förväg se över sin bokningsinformation, meddela ankomsttid och ifall de så vill, betala sin hotellvistelse", förklarar Sokos Hotels konceptchef Markus Siitonen.

"Vi vill erbjuda affärsresenärer alternativa sätt att checka in på hotell. I vissa situationer fungerar traditionell incheckning utmärkt och vid andra tillfällen kan kunden föredra tillgång till sitt hotellrum utan mellanhänder. Den elektroniska inchecknings-möjligheten upplevs av våra kunder, som även i andra sammanhang aktivt använder digitala tjänster, som en välkommen och god utvecklingsriktning. Betalningsmöjligheten gör också utcheckningen smidigare", påpekar Siitonen.

Online check-in är tillgänglig den 24.4. i alla finländska Sokos Hotell för de S-Card- innehavare som har bokat rum via Sokos Hotels hemsidas S-Card tjänst, Sokos Hotels Försäljningsservice eller direkt via hotellet. Incheckningen kan göras såväl med smarttelefon, surfplatta som med dator.

Utvecklingen av digitala tjänster inom Sokos Hotels fortsätter. Under pågående år är införandet av online utcheckning ett av målen. I framtiden är det planerat att utvidga online-tjänsterna även för S-gruppens ägarkunders bruk.

Ytterligare information:

Markus Siitonen, konceptchef, Sokos Hotels, tel. 010 76 82.739, markus.siitonen@sok.fi

S-Card kundservice tel. 010 76 82777 s-card@sok.fi

https://www.sokoshotels.fi/sv/s-card

Läs mer

Boka hotell direkt, utan mellanhänder

2017-03-01

Finländska Turism- och Restaurangförbundet rf deltar i den Europaomfattande kampanjen BOKA DIREKT (BOOK DIRECT) som startats av den europeiska paraplyorganisationen HOTREC. Kampanjen genomförs för att påminna konsumenterna om möjligheten att boka tjänster direkt av tjänsteleverantören samt informerar om vilka förmåner konsumenterna får när de bokar övernattning, restaurangtjänster eller andra tjänster direkt via företagens egna bokningskanaler.  Konsumenternas valmöjligheter och medvetenhet om utbudet har förbättrats genom det stora urvalet av bokningskanaler, men ur företagens synvinkel har bokningskanalerna orimliga villkor.

Konsumenterna kan boka övernattning eller restaurangtjänster på många olika sätt. Olika bokningskanaler har olika fördelar och förmåner ur både konsumenternas och tjänsteleverantörernas, till exempel logiföretagens och restaurangernas, synvinkel.

Kampanjen BOKA DIREKT påminner konsumenterna om att de får många förmåner genom att boka direkt via tjänsteleverantören utan mellanhänder.  Genom att boka en tjänst på företagets webbplats, per telefon, e-post eller direkt på ort och ställe får konsumenten direkt kontakt till tjänsteleverantören. Vid direkt kontakt får konsumenten bland annat omedelbart information om tillgänglighet, andra tjänster, eventuella specialerbjudanden samt villkor. Dessutom är det till fördel för företagen att alltid erbjuda det förmånligaste priset på den egna webbplatsen.

När en konsument bokar ett rum direkt via logiföretagets egna bokningskanaler är konsumenten skyddad enligt de allmänna boknings- och avbokningsvillkoren för logiföretag (Majoitusliikkeiden yleiset varaus- ja peruutusehdot) som granskats av konsumentombudsmannen. Dessutom tar tjänsteproducenten också ansvaret för eventuella problem med bokningen. Om konsumenten gör bokningen via ett utomstående bokningsföretag tillämpas villkoren inte.

De stora bokningsföretagen har en stark ställning runt om i världen. Det breda urvalet av bokningskanaler har förbättrat konsumenternas valmöjligheter och medvetenhet om utbudet, men har medfört orimliga villkor för logiföretagen, till exempel villkoret om bästa pris. Enligt det måste logiföretaget alltid erbjuda bokningsföretaget det lägsta priset och får inte sälja rummet till ett billigare pris i sina egna kanaler. Vanligen tar bokningsföretagen ut orimligt höga avgifter av logiföretagen. Dessutom kan bokningsföretagen ange att det inte finns några lediga rum, trots att det finns det.
 

Enklast bokar du övernattning på Sokos Hotels direkt på webbplatsen sokoshotels.fi – och samtidigt får du de bästa förmånerna. Du kan också enkelt göra en bokning genom att ringa vår försäljningstjänst på tfn +358 20 1234 600.

Välkommen till Sokos Hotels!

Läs mer

Arkiv

Rum och personer


Ta bort Rum

Rum

Vuxna

Barn (3-15 år)

Barn 3–15 år sover i extrasäng

Barn (0-2 år)


1
2
3
4
+ Lägg till barn (0–2 år)

+ Lägg till rum