Uudistamme sokoshotels.fi-sivustoa!
Kirjaudu
Tilavaraukset
S-Card
S-Card
S-CARD-ASIAKKAANA TIENAAT NUKKUMALLA
LATAA SOKOS HOTELS PUHELIMEESI.
HENKILÖKOHTAINEN VERKKOPALVELU
ONLINE CHECK-IN JA CHECK-OUT SINULLE SOVELLUKSESSA
ILMAISTA RUOKAA YMPÄRI SUOMEN
TIENAA MYÖS KOKOUSTAMALLA
RAKKAASI YÖPYY VELOITUKSETTA
S-Card on työmatkustajan etuohjelma.
Kokeile paljonko saat etuja S-Cardilla
S-Card edut

Ateriaetu
S-ryhmän hotelleissa majoittuessasi saat 12 € ateriaedun, kun yövyt päivän hinnalla tai yrityssopimushinnalla. Edun voit käyttää hotellien ravintoloissa, S-ryhmän valtakunnallisissa ketjuravintoloissa, ABC-ravintoloissa (pl.Hesburger) ja lukuisissa muissa S-ryhmän uniikkiravintoloissa. Etu on käytettävissä 6kk:n ajan ruoan ja juoman maksamiseen. Tallinnan Sokos Hotellissa ateriaedun arvo on 10 €. Ateriaedut käytetään aina kappaleittain, eikä mahdollista edusta käyttämättä jäävää osuutta hyvitetä.
ERIKOISEHDOT
Suomessa ansaitut ateriaedut käyvät maksuna vain Suomessa. Tallinnan Sokos Hotellissa on käytössä oma, paikallisesti käytettävä ateriaetuseteli. Ateriaedulla tai -setelillä maksettu osuus ei kerrytä S-pisteitä tai muita kanta-asiakaskorttien etuja.


S-pisteet

Sokos Hotels -sovellus
Sokos Hotels -sovelluksen tärkeimmät ominaisuudet:
- Helppo ja nopea hotellivaraus kaikkiin Sokos Hotelleihin
- Hotelliin sisään- ja uloskirjautuminen (vain Suomessa)
- Sähköinen matkustajailmoitus (vain Suomessa)
- Mobiiliavain (osassa hotelleja Suomessa)
- Vierailun maksaminen
- S-Card-jäsenyyden tiedot: käytössä olevat edut, S-pisteet ja tehdyt ostot
- Asiakastietojen ylläpito

Perhe-etu
Samassa taloudessa asuva perheenjäsen majoittuu maksutta huoneessasi, kun varaat kahden hengen huoneen. Edun käyttö edellyttää, että majoitut S-Card-etuihin oikeuttavalla hinnalla. Etu ei ole voimassa palkintoyövarauksissa.

Lemmikkietu
Lemmikki majoittuu kanssasi maksutta majoittuessasi S-Card-etuihin oikeuttavalla hinnalla. Sokos Hotelleissa majoittuessasi et maksa lainkaan lemmikkilisää ja Radisson Blu Hotelleissa lemmikkilisää ei veloiteta ensimmäisestä kuonosta. Etu ei ole voimassa palkintoyövarauksissa.

Palkintoyöt
S-pisteillä maksettava palkintoyö on palkitseva tapa käyttää S-pisteitä. Palkintoyöhön tarvitset vähintään 30, 34 tai 65 S-pisteitä riippuen hotellista. Palkintoyö maksetaan aina kokonaisuudessaan S-pisteillä. Palkintoyö sisältää majoituksen aamiaisella kahden hengen standard-huoneessa. Huomaathan, että voit hyödyntää S-pisteitäsi palkintoöihin vain voimassaolevalla asiakkuudella.
Sokos Hotelleiden palkintoöihin tarvittava pistemäärä noudattelee hotellityypitystä siten, että Solo- ja Break-hotellien palkintoyön hinta on 65 S-pistettä, Original-hotellien 34 S-pistettä ja Heymo-hotellien 30 S-pistettä (Heymossa palkintoyö ei sisällä aamiaista). Radisson Blu Hotellien palkintoyön hinta on 34 S-pistettä, paitsi Tampereella Radisson Blu Grand Hotel Tammer, Oulussa Radisson Blu Oulu ja Helsingissä Radisson Blu Aleksanteri, Radisson Blu Royal ja Radisson Blu Plaza ovat 65 S-pistettä.
Premium-asiakkaat voivat varata palkintoyön joko standard- tai superior-huoneeseen varaustilanteen mukaan. Lisäksi Premium-asiakkailla on varattavissa myös muut korkeammat huoneluokat ja sviitit hotellikohtaisilla erikoishinnoilla, kun huone maksetaan kokonaisuudessaan S-pisteillä.
ERIKOISEHDOT
Palkintoyön saatavuus vaihtelee hotellin varaustilanteen mukaan. Palkintoyöhinta ei sisällä S-Card-palveluetuja, mutta ansaitset siitä majoittuessasi S-pisteitä sekä majoitusvuorokauden. Mahdollisesta lisävuoteesta ja lemmikeistä huoneessa veloitetaan erikseen hotellikohtaisesti.
S-pisteet ja niillä maksettavat palkintoyöt ovat tarkoitettu kortinhaltijan tai kortinhaltijan lähipiirin käyttöön, ei jälleenmyytäväksi. Huomioithan myös, että S-pisteillä maksettavan palkintoyön varaustiedoissa ei voi olla yrityksen tietoja eikä palkintoyötä voi laskuttaa. Palkintoyöt on tarkoitettu ainoastaan vapaa-ajan matkustukseen. Palkintoyöt on maksettava kokonaisuudessaan S-pisteillä. Ennakkoon maksettua varausta ei voi peruuttaa eikä suoritettua maksua palauteta.
Varaa palkintoyö joko Sokos Hotels -sovelluksella, sokoshotel.fi-verkkopalvelustamme tai Sokos Hotellien myyntipalvelusta. Muistathan mainita S-pisteiden käytöstä varauksen yhteydessä.
Suomen Radisson Blu Hotelleihin voit tehdä varauksen myyntipalvelun ja hotellin lisäksi myös verkossa osoitteessa www.radissonblu.com varauskoodilla SCARDS tai SCARDP (Premium-asiakkaat).

Oma S-Card -palvelu
Verkkopalvelussa voit tehdä varauksia, uusia jäsenyyden sekä tarkastella kertyneitä etuja. Voit myös varata palkintoyön ja maksaa sen ennakkoon S-pisteillä.
Ateriaetu
S-ryhmän hotelleissa majoittuessasi saat 12 € ateriaedun, kun yövyt päivän hinnalla tai yrityssopimushinnalla. Edun voit käyttää hotellien ravintoloissa, S-ryhmän valtakunnallisissa ketjuravintoloissa, ABC-ravintoloissa (pl.Hesburger) ja lukuisissa muissa S-ryhmän uniikkiravintoloissa. Etu on käytettävissä 6kk:n ajan ruoan ja juoman maksamiseen. Tallinnan Sokos Hotellissa ateriaedun arvo on 10 €. Ateriaedut käytetään aina kappaleittain, eikä mahdollista edusta käyttämättä jäävää osuutta hyvitetä.
ERIKOISEHDOT
Suomessa ansaitut ateriaedut käyvät maksuna vain Suomessa. Tallinnan Sokos Hotellissa on käytössä oma, paikallisesti käytettävä ateriaetuseteli. Ateriaedulla tai -setelillä maksettu osuus ei kerrytä S-pisteitä tai muita kanta-asiakaskorttien etuja.
Hotellikohtaiset edut
S-pisteet
Sokos Hotels -sovellus
Sokos Hotels -sovelluksen tärkeimmät ominaisuudet:
- Helppo ja nopea hotellivaraus kaikkiin Sokos Hotelleihin
- Hotelliin sisään- ja uloskirjautuminen (vain Suomessa)
- Sähköinen matkustajailmoitus (vain Suomessa)
- Mobiiliavain (osassa hotelleja Suomessa)
- Vierailun maksaminen
- S-Card-jäsenyyden tiedot: käytössä olevat edut, S-pisteet ja tehdyt ostot
- Asiakastietojen ylläpito
Perhe-etu
Samassa taloudessa asuva perheenjäsen majoittuu maksutta huoneessasi, kun varaat kahden hengen huoneen. Edun käyttö edellyttää, että majoitut S-Card-etuihin oikeuttavalla hinnalla. Etu ei ole voimassa palkintoyövarauksissa.
Lemmikkietu
Lemmikki majoittuu kanssasi maksutta majoittuessasi S-Card-etuihin oikeuttavalla hinnalla. Sokos Hotelleissa majoittuessasi et maksa lainkaan lemmikkilisää ja Radisson Blu Hotelleissa lemmikkilisää ei veloiteta ensimmäisestä kuonosta. Etu ei ole voimassa palkintoyövarauksissa.
Palkintoyöt
S-pisteillä maksettava palkintoyö on palkitseva tapa käyttää S-pisteitä. Palkintoyöhön tarvitset vähintään 30, 34 tai 65 S-pisteitä riippuen hotellista. Palkintoyö maksetaan aina kokonaisuudessaan S-pisteillä. Palkintoyö sisältää majoituksen aamiaisella kahden hengen standard-huoneessa. Huomaathan, että voit hyödyntää S-pisteitäsi palkintoöihin vain voimassaolevalla asiakkuudella.
Sokos Hotelleiden palkintoöihin tarvittava pistemäärä noudattelee hotellityypitystä siten, että Solo- ja Break-hotellien palkintoyön hinta on 65 S-pistettä, Original-hotellien 34 S-pistettä ja Heymo-hotellien 30 S-pistettä (Heymossa palkintoyö ei sisällä aamiaista). Radisson Blu Hotellien palkintoyön hinta on 34 S-pistettä, paitsi Tampereella Radisson Blu Grand Hotel Tammer, Oulussa Radisson Blu Oulu ja Helsingissä Radisson Blu Aleksanteri, Radisson Blu Royal ja Radisson Blu Plaza ovat 65 S-pistettä.
Premium-asiakkaat voivat varata palkintoyön joko standard- tai superior-huoneeseen varaustilanteen mukaan. Lisäksi Premium-asiakkailla on varattavissa myös muut korkeammat huoneluokat ja sviitit hotellikohtaisilla erikoishinnoilla, kun huone maksetaan kokonaisuudessaan S-pisteillä.
ERIKOISEHDOT
Palkintoyön saatavuus vaihtelee hotellin varaustilanteen mukaan. Palkintoyöhinta ei sisällä S-Card-palveluetuja, mutta ansaitset siitä majoittuessasi S-pisteitä sekä majoitusvuorokauden. Mahdollisesta lisävuoteesta ja lemmikeistä huoneessa veloitetaan erikseen hotellikohtaisesti.
S-pisteet ja niillä maksettavat palkintoyöt ovat tarkoitettu kortinhaltijan tai kortinhaltijan lähipiirin käyttöön, ei jälleenmyytäväksi. Huomioithan myös, että S-pisteillä maksettavan palkintoyön varaustiedoissa ei voi olla yrityksen tietoja eikä palkintoyötä voi laskuttaa. Palkintoyöt on tarkoitettu ainoastaan vapaa-ajan matkustukseen. Palkintoyöt on maksettava kokonaisuudessaan S-pisteillä. Ennakkoon maksettua varausta ei voi peruuttaa eikä suoritettua maksua palauteta.
Varaa palkintoyö joko Sokos Hotels -sovelluksella, sokoshotel.fi-verkkopalvelustamme tai Sokos Hotellien myyntipalvelusta. Muistathan mainita S-pisteiden käytöstä varauksen yhteydessä.
Suomen Radisson Blu Hotelleihin voit tehdä varauksen myyntipalvelun ja hotellin lisäksi myös verkossa osoitteessa www.radissonblu.com varauskoodilla SCARDS tai SCARDP (Premium-asiakkaat).
Oma S-Card -palvelu
Verkkopalvelussa voit tehdä varauksia, uusia jäsenyyden sekä tarkastella kertyneitä etuja. Voit myös varata palkintoyön ja maksaa sen ennakkoon S-pisteillä.

Kaikki perustason edut.
Lisäksi saat kaikki perustasonkin edut.

Vuosimaksuton jäsenyys
Premium-jäsenyytesi on maksuton. Kun ostojen määrä ylittää Premium-rajan jäsenyyskauden aikana, jäsenyys päivittyy Premiumiksi kuluvalle ja sitä seuraavalle korttikaudelle. Maksuton jäsenyys koskettaa silloin seuraavaa alkavaa korttikautta. Korttikausi on aina 12 kk:n mittainen.

Huoneluokan korotus
Saapuessasi hotelliin muutamme varauksesi yhtä huoneluokkaa parempaan huoneeseen, mikäli niitä on sillä hetkellä vapaana.

Etuoikeus palkintoöihin
Palkintoyöpymiset ovat varattavissa hotellin saatavuuden mukaan, mutta Premium-asiakkaana sinulla on laajempi valikoima huoneita varattavana.
Premium-asiakkaat voivat varata palkintoyön joko standard- tai superior-huoneeseen varaustilanteen mukaan. Lisäksi Premium-asiakkailla on varattavissa myös muut korkeammat huoneluokat ja sviitit hotellikohtaisilla erikoishinnoilla, kun huone maksetaan kokonaisuudessaan S-pisteillä.
Kaikki perustason edut.
Lisäksi saat kaikki perustasonkin edut.
Vuosimaksuton jäsenyys
Premium-jäsenyytesi on maksuton. Kun ostojen määrä ylittää Premium-rajan jäsenyyskauden aikana, jäsenyys päivittyy Premiumiksi kuluvalle ja sitä seuraavalle korttikaudelle. Maksuton jäsenyys koskettaa silloin seuraavaa alkavaa korttikautta. Korttikausi on aina 12 kk:n mittainen.
Huoneluokan korotus
Saapuessasi hotelliin muutamme varauksesi yhtä huoneluokkaa parempaan huoneeseen, mikäli niitä on sillä hetkellä vapaana.
Etuoikeus palkintoöihin
Palkintoyöpymiset ovat varattavissa hotellin saatavuuden mukaan, mutta Premium-asiakkaana sinulla on laajempi valikoima huoneita varattavana.
Premium-asiakkaat voivat varata palkintoyön joko standard- tai superior-huoneeseen varaustilanteen mukaan. Lisäksi Premium-asiakkailla on varattavissa myös muut korkeammat huoneluokat ja sviitit hotellikohtaisilla erikoishinnoilla, kun huone maksetaan kokonaisuudessaan S-pisteillä.

S-Card-ostojen ja -etujen kertyminen
S-Card-ostoja kertyy majoitus-, ravintola- ja kokousostoista, enintään 3400 €:n osalta per tapahtuma. Mikäli laskun loppusumma on suurempi, tästä osuudesta ei kirjata S-Card ostotapahtumaa. S-Card-ostotapahtumaa ei kerry alkoholi- eikä tupakkatuotteista, S-ryhmän ulkopuolisen palveluntarjoajan tuotteista tai palveluista esim. oheisohjelmista, S-Card -jäsenmaksusta eikä ateriaedulla maksetuista tuotteista. S-Card-ostotapahtumia ei myöskään kerry ABC-ravintoloista. S-Card-ostotapahtuman kirjaaminen edellyttää, että olet henkilökohtaisesti toimipaikassamme maksamassa tai hyväksymässä laskun.
Majoitushinnoissa saattaa olla rajoitteita ja kaikista huonehinnoista ei välttämättä voi ansaita kanta-asiakasetuja. Erityisesti matkatoimistojen ja muiden hotelliketjuistamme riippumattomien varauskanavien hinnoissa on rajoituksia kanta-asiakasetujen ja S-Card-ostojen kerryttämisen suhteen.
Esimerkiksi seuraavista hinnoista ei kirjata S-Card-ostotapahtumaa eikä muita S-Card-etuja:
- Asiakasomistajahintainen majoittuminen
- Kolmannen osapuolen varaukset (Online -matkatoimistot kuten Expedia, Hotels.com, Booking.com, Orbitz.com ja vastaavat)
- Jälleenmyyjät / matkanjärjestäjän hinnat (esimerkiksi Hotelbeds, Transhotel, Travco ja vastaavat)
- Ryhmähinnat (nettohinnat)
- Miehistön hinnat
- Työntekijä- / ystävä & perhe –hinnat
S-Card hotellikohtaisia etuja



















































S-Card tiedottaa







Missä S-Card käy?

Sokos Hotels
Original-, Break-, Solo- ja Heymo-hotelleista löydät aina sopivan vaihtoehdon sekä työmatkoillesi että vapaa-ajalle. S-Card-kanta-asiakkaana nautit eduista, monipuolisista palveluista ja sujuvasta asioinnista. S-Cardilla hyödynnät kanta-asiakkuuttasi majoituksen lisäksi myös kokous- ja ravintolaostoissa silloinkin kun et majoitu meillä.

S-ravintolat
Voit hyödyntää S-Card-kanta-asiakkuuttasi ja sen etuja sadoissa S-ryhmän ravintoloissa ympäri Suomen (pl. Hesburgerit). Monipuolisesta valikoimastamme löydät omaan makuusi sopivat herkulliset ruuat ja virkistävät juomat. Lisäksi voit käyttää S-Cardin ateriaetuja maksuna myös ABC-liikenneasemien ravintoloissa.

Radisson Blu Hotels
Voit hyödyntää S-Card-kanta-asiakkuuttasi myös kaikissa Suomen Radisson Blu Hotellissa. Kerää ja käytä etuja majoitus-, kokous- ja ravintolaostoissa niin vapaalla kuin työnkin merkeissä.
Suomen Radisson Blu Hotellien voimassaolevat hotelli- ja ravintolaedut löydät täältä:
Jos haluat tehdä omistajahintaisia varauksia ja kerryttää Bonusta, kirjaudu ulos Oma S-Card -palvelusta.
Jos haluat tehdä varauksia S-Card-asiakkaana, kirjaudu ulos S-tunnuksilla ja kirjaudu Oma S-Card -palveluun.
S-Card palkintoyön varaaminen Pietarin hotelleihin ei valitettavasti ole mahdollista verkkopalvelussa. Ota yhteyttä myyntipalveluumme, puh +358 20 1234 600.
USEIN KYSYTTYÄ
Asiakkuus


Miten S-Card-kortin voimassaolovuosi määritellään?
S-Cardin voimassaolovuosi alkaa S-Card-asiakkuuden hankintahetkestä. Esimerkiksi tammikuun 3. päivänä hankittu asiakkuus on voimassa seuraavan vuoden tammikuun loppuun asti. S-Card-asiakkuutta uusittaessa uusi korttikausi alkaa siitä, mihin edellinen korttikausi on päättynyt, mikäli uusinta tehdään ennen vanhan korttikauden päättymistä. Jos asiakkuus uusitaan vanhan korttikauden päättymisen jälkeen, uusi korttikausi alkaa uusintapäivästä.


Miten voin tilata tai perua sähköisen uutiskirjeen?
S-Cardin uutiskirjeen ja asiakkuuskirjeiden tilaaminen ja peruminen onnistuu S-Card-verkkopalvelussa kohdassa Omat tiedot. Voit myös ilmoittaa muutoksen S-Card Asiakaspalveluun tai hotellien vastaanottoon.


Kuinka irtisanon S-Card-asiakkuuden?
S-Card-asiakkuus on voimassa 12 kk kerrallaan ja päättyy automaattisesti, mikäli et uusi asiakkuuttasi maksamalla S-Card-asiakkuuden uusintamaksua. Erillistä irtisanomisilmoitusta sinun ei tarvitse tehdä. Mikäli S-Card-kortillasi on käytettävissä etuja, voit hyödyntää edut niiden voimassaoloaikojen mukaisesti myös S-Card-asiakkuuden päättymisen jälkeen.


Olen maksanut S-Card-asiakkuuden uusintalaskun. Milloin uusi S-Card-kortti saapuu?
Postitamme uuden korttisi noin kahden viikon sisällä. Mikäli S-Card-korttisi on rikkoutunut tai hävinnyt, olethan yhteydessä S-Card Asiakaspalveluun uuden kortin tilaamiseksi.
S-Card Premium-asiakkaalle, jonka jäsenyys jatkuu seuraavalla kaudella perustasolla, lähetämme perustason S-Card-kortin korttikauden vaihtuessa. Voit käyttää vanhaa S-Card Premium -korttia siihen asti, mutta oikeus S-Card Premium -etuihin päättyy Premium-korttikauden päättyessä.


Mitä etuja saan S-Card-asiakkuudesta?
Majoittuessasi S-ryhmän hotelleissa päivän hinnalla tai yrityssopimushinnalla saat käyttöösi S-Card-palveluedut: ateriaetu (arvo 12€), iltapäivälehti veloituksetta, perhe-etu ja hotellikohtaiset S-Card-edut. Lisäksi kortillesi kertyy S-Card-ostojesi määrän mukaan S-pisteitä, joita voit käyttää S-Card-toimipaikoissa maksuvälineenä, kuten käteistä rahaa.


Paljonko S-Card maksaa?
S-Card maksaa 25€ /vuosi. Premium S-Card on maksuton ja edellyttää 30 majoitusvuorokautta tai 7000€ ostoja jäsenkauden aikana.


En tarvitse S-Card-asiakkuutta juuri nyt. Voinko uusia S-Card-asiakkuuteni myöhemmin?
Kyllä voit. Sinulle lähetetty lasku S-Card-asiakkuuden uusinnasta on vapaaehtoinen, joten voit jättää laskun huomioimatta eikä tämä aiheuta jatkotoimenpiteitä. Voit uusia S-Card-asiakkuutesi Sokos Hotels -sovelluksen tai S-Card-verkkopalvelun kautta tai S-ryhmän hotellin vastaanotossa, silloin kun se sinulle parhaiten sopii, esimerkiksi seuraavan majoituksen yhteydessä.


Missä voin käyttää S-Card-korttia?
S-Card-kanta-asiakaskorttia voit käyttää S-ryhmän hotelleissa (Sokos Hotels ja Suomen Radisson Blu Hotels), S-ryhmän valtakunnallisissa ketjuravintoloissa (Amarillo, Buffa, Frans & les Femmes, Grill it! -ravintolat, Rosso, Rosso Express, Sevilla, Torero, Trattoria ja Venn), S-ryhmän kahvilaketjuissa (Coffee House ja Presso), ABC-liikennemyymälöiden ravintoloissa (vain ateriaetujen käyttö) ja S-Cardin piiriin kuuluvissa S-ryhmän yksittäisissä ravintoloissa. Tarkista toimipaikat nettisivuiltamme tästä.


Mistä voin tarkistaa S-Card-asiakkuuteni voimassaolon?
S-Card-asiakkuuden voimassaolon pystyt tarkistamaan Sokos Hotels -sovelluksessa, S-Card-verkkopalvelussa, S-Card Asiakaspalvelussa tai S-ryhmän hotellien vastaanotoissa.


Yhteystietoni ovat muuttuneet. Kuinka päivitän ne?
Voit päivittää S-Card-jäsenrekisteriin yhteystietosi S-Card-verkkopalvelun, Sokos Hotels -sovelluksen tai S-Card Asiakaspalvelun kautta. Muutoksen voi ilmoittaa myös S-ryhmän hotellien myyntipalveluun tai hotellin vastaanottoon.


Miksi kortin tilauksessa kysytään sähköpostiosoite?
Kertomalla sähköpostiosoitteesi ja antamalla markkinointiluvan saat kuukausittain uutiskirjeen, jossa kerromme ajankohtaisista asiakkuuteesi liittyvistä asioista. Lisäksi saat asiakkuuskirjeitä, joissa kerromme käytössäsi olevista eduista ja muistutamme, mikäli etuja on vanhentumassa.


Kuinka voin uusia S-Card-asiakkuuden?
S-Card-asiakkuuden voit uusia Sokos Hotels -sovelluksessa, verkkosivuillamme tai hotellin vastaanotossa. Postitamme Suomessa oleviin osoitteisiin myös uusintalaskun noin kuusi viikkoa ennen korttikauden päättymistä. Mikäli käytät Postin OmaPostia, saat uusintalaskun palveluun hyväksymällä OmaPosti-palvelussa kirjeen lähettäjäksi SOK Matkailukaupan. S-Card-jäsenyyden vuosimaksu on 25€/vuosi.


Miten voin tilata S-Card-kortin?
Voit tilata kortin S-Card-verkkopalvelussa tai S-ryhmän hotellin vastaanotossa. Saat heti liittymisen jälkeen käyttöösi väliaikaisen S-Card-kortin, jolla saat kaikki edut käyttöösi. Varsinainen S-Card-kortti toimitetaan kahden viikon kuluessa jäsenrekisteriin ilmoittamaasi osoitteeseen.
Ostot


Miten majoitusvuorokaudet kirjautuvat?
Majoitusvuorokaudet kirjautuvat omista henkilökohtaisista majoituksistasi, joiden yhteydessä olet käyttänyt S-Card-korttiasi. Majoitusvuorokausi kirjautuu myös S-pisteillä maksettavasta palkintoyöstä. Mikäli maksat toisen henkilön majoituksen tai yövyt erikoishinnalla, joka ei sisällä S-Card-etuja tai S-pisteitä, ei S-Card-kortillesi kirjaudu majoitusvuorokautta kyseisestä majoituksesta.


Saanko S-Card-ostoista myös Bonusta S-Etukortilla?
S-Card-ostoista ei saa Bonusta S-Etukortilla, sillä kyseessä on kaksi eri asiakkuusohjelmaa. Voit hyödyntää yhtä asiakkuusohjelmaa ja sen tarjoamia etuja kerrallaan.


Milloin S-Card-kortille tulee tieto ostoistani?
Majoituksista S-ryhmän hotelleissa S-Card-ostot kirjautuvat uloskirjautumispäivää seuraavana päivänä. Kokous- ja ravintolapalveluista ostot kirjautuvat maksupäivää seuraavana päivänä. Kirjautuneista S-Card-ostotapahtumista maksamme S-pisteet kuukausittain.


Miten toimin ostaessani, jotta saan edut?
S-Card-kortille kirjautuu S-Card-ostoja paikan päällä maksamistasi tai laskutukseen hyväksymistäsi kokous-, majoitus- ja ravintolapalveluista. S-Card-osto kirjautuu enintään 3400€:n osalta per lasku. Jos lasku on suurempi kuin 3400€, ylimenevältä osalta ei kerry etuja. Esitäthän S-Card-kanta-asiakaskortin aina maksun tai laskun hyväksymisen yhteydessä.


Saako alkoholiostoista ostotapahtuman ja S-pisteitä?


Saako ostotapahtuman ja S-pisteitä Tallinnassa tehdyistä alkoholiostoista?
Ei saa. Alkoholilain (AL 51.2 §) mukaan ostohyvitysten maksaminen on kielletty Suomessa toimivan etuohjelman yhteydessä myös ulkomailla tehdyistä alkoholiostoista.
Edut ja niiden käyttö


Vaimoni majoittuu kanssani työmatkallani S-Card perhe-edulla. Saako vaimoni myös S-Card palveluedut käyttöönsä, kun hän on S-Card-asiakas?
Ei saa. Perhe-etua hyödynnettäessä vain toinen S-Card-asiakas saa S-Card-palveluedut käyttöönsä. Mikäli vaimosi haluaa S-Card-edut käyttöönsä majoituksesta, tulee majoituksen hinta päivittää kahden hengen huoneen hinnaksi.


Yövymme kollegan kanssa samassa kahden hengen huoneessa. Saammeko molemmat S-Card-edut?
Kyllä saatte. Kun kaksi S-Card-asiakasta jakaa kahden hengen huoneen ja maksavat kahden hengen huoneen hinnan, molemmat ovat oikeutettuja saamaan palveluedut majoituksesta.


Ovatko S-Card-edut henkilökohtaisia?
S-Card-edut ovat henkilökohtaisia eikä niitä voi siirtää toiselle S-Card-kortille käytettäväksi. Sen sijaan S-pisteitä voi käyttää toisen henkilön hyväksi ostamalla S-ryhmän lahjakortin S-ryhmän hotellin vastaanotosta. Lisäksi S-pisteillä maksettavan palkintoyövarauksen voi tehdä myös toiselle henkilölle, jolloin varauksenteon yhteydessä S-Card-asiakas antaa suostumuksen S-pisteiden veloitukseen.


Ovatko S-Card-edut veronalaista tuloa?
Jos S-Card-asiakkaana keräät ja käytät etuja sekä työ- että yksityismatkoilla, olet velvollinen sopimaan S-Card-kortin ja sen etujen käytöstä työnantajasi kanssa. Ansaitsemien etujen käyttäminen yksityisiin tarkoituksiin saattaa olla veronalainen etu. Lisätietoja osoitteesta www.vero.fi


Voiko S-Card-eduilla maksaa asiakasomistajahintaisia tuotteita tai palveluita?
S-pisteillä voi maksaa asiakasomistajahintaisia tuotteita ja palveluita, esimerkiksi asiakasomistajahintaisen huonevarauksen. Huomioithan, ettei asiakasomistajahintaiset tuotteet ja palvelut kerrytä S-pisteitä. Sen sijaan ateriaedulla et voi maksaa asiakasomistajahintaisia tuotteita tai palveluita.


S-Card-etuni eivät ole kirjautuneet oikein. S-Card-kortiltani on veloitettu virheellisesti etuja. Mitä teen?
Virhetilanteessa olethan yhteydessä toimipaikkaan, jossa olet vieraillut.


Kuinka kauan edut ovat voimassa ja voiko etujen voimassaoloaikaa pidentää?
Ateriaetu on voimassa 6 kk myöntämispäivästä alkaen ja S-pisteet ovat voimassa 12 kk. S-Card-etujen voimassaoloaikoja ei ole mahdollista pidentää tai muuttaa.


Voinko käyttää sekä ateriaedun että S-pisteitä kertaostokseen?
Voit käyttää esimerkiksi 15€:n lounaan maksamiseen yhden ateriaedun (12€) ja maksaa yli menevän osuuden muulla maksutavalla, esimerkiksi S-pisteillä tai käteisellä.


Onko S-Card-etujen kertymisessä rajoitteita?
S-Card-edut kuuluvat hintaan aina majoittuessasi Sokos Hotelleissa ja Suomen Radisson Blu Hotelleissa päivän hinnalla tai työnantajan sopimushinnalla. Kolmannen osapuolen kautta varatuissa majoitushinnoissa ja erikoishinnoissa on rajoitteita S-Card-etujen kirjautumiseen.


Mikä on ateriaetu? Miten ateriaetuja kertyy ja miten niitä käytetään?
Ateriaetu on arvoltaan 12 € ja saat niitä S-Card-kortillesi 1kpl/majoitusvuorokausi sisäänkirjautumisen yhteydessä. Voit käyttää ateriaedun S-Card-toimipaikoissa ruoan ja juoman maksamiseen. Ateriaetu on voimassa 6kk ja se käytetään aina kappalemääräisenä eli koko 12€ kerrallaan. Voit käyttää kerralla niin monta ateriaetua kuin haluat. Huomioithan, ettei ateriaedulla voi maksaa asiakasomistajahintaisia tuotteita eikä sillä maksetusta osuudesta kerry S-pisteitä tai muita kanta-asiakaskorttien etuja.


Voiko S-Card perhe-edulla majoittua sekä samassa taloudessa asuva perheenjäsen että lemmikkieläin?
Kyllä voi. S-Card perhe-edulla majoittuu samassa taloudessa asuva perheenjäsen ja lemmikkieläin veloituksetta (majoittuessasi S-Card-etuihin oikeuttavalla hinnalla, pois lukien S-Card palkintoyöt).


Mikä on perhe-etu? Miten hyödynnän perhe-edun?
Mukanasi matkustava samassa taloudessa asuva perheenjäsen ja lemmikki majoittuvat veloituksetta kanssasi samassa kahden hengen huoneessa (majoittuessasi S-Card-etuihin oikeuttavalla hinnalla, pois lukien S-Card palkintoyöt).


Mikä on S-Card-osto? Miten niitä kerrytetään?


Voinko maksaa alkoholituotteita S-pisteillä tai ateriaedulla?
Kyllä voit.


Mikä on S-piste? Miten S-pisteitä kertyy ja miten niitä käytetään?
Kerrytät rahanarvoisia S-pisteitä S-Card-ostoistasi. S-pisteet ovat kuin käteistä rahaa ja yksi piste vastaa yhtä euroa. S-pisteitä kertyy heti ensimmäisestä S-Card-ostosta lähtien 12 kk:n korttikauden aikana oheisen taulukon mukaisesti. Mitä enemmän keskität ostojasi, sitä enemmän hyödyt.
S-Card-ostoja voimassaolovuoden aikana / S-pisteitä S-Card-ostojen summasta:
- 0–1700 € 2 %
- 1701–3600 € 4 %
- 3601–7200 € 6 %
- 7201–> € 8 %
S-Pisteet maksetaan joka kuukauden 3. päivä edellisen kuukauden aikana kertyneistä/kirjautuneista S-Card-ostoista. Ne ovat voimassa 12 kuukauden ajan. S-pisteet käyvät maksuvälineenä S-Cardin piiriin kuuluvissa toimipaikoissa. Voit käyttää S-pisteitä majoitus-, ravitsemus- ja kokousostojen sekä palkintoöiden maksuun. Jos pisteet ovat vaarassa vanhentua, voit myös vaihtaa ne S-ryhmän lahjakorttiin (minimilataus 10€) S-Cardin piirin kuuluvissa toimipaikoissa.


Mistä saan tarkistettua, kuinka paljon minulle on kertynyt etuja käytettäväksi?
Voit tarkistaa edut Sokos Hotels -sovelluksessa, S-Card-verkkopalvelussa, S-Card Asiakaspalvelussa tai S-ryhmän hotellin vastaanotossa.


Mikä on palkintoyö?
Palkintoyö on kokonaan S-pisteillä maksettava etuhintainen yöpyminen. Hinta on hotellista riippuen 30, 34 tai 65 S-pistettä/vrk yhden tai kahden hengen huoneessa. Palkintoyö on maksettava kokonaisuudessaan S-pisteillä. Varmistathan, että tarvittava määrä S-pisteitä on huonetta maksettaessa voimassa. Mahdollisesta lisävuoteesta veloitetaan erikseen hotellikohtaisesti ja lisävuoteen sekä muut lisäpalvelut voit maksaa haluamallasi maksutavalla. Mikäli S-pisteitä ei ole riittävästi käytettävissä majoitukseen, päivitetään majoitushinta normaaliksi päivän hinnaksi. Huomaathan, että voit hyödyntää S-pisteitäsi palkintoöihin vain voimassaolevalla asiakkuudella.


Miten S-pisteillä maksettava palkintoyö varataan?
S-pisteillä maksettava palkintoyö varataan Sokos Hotels -sovelluksesta, suoraan hotellista, myyntipalvelun kautta tai verkkosivuilta. Suomen Radisson Blu Hotelleihin voit tehdä varauksen myyntipalvelun ja hotellin lisäksi myös verkossa osoitteessa www.radissonblu.fi etukoodilla SCARD tai SCARDP (Premium-asiakkaat). Mainitsethan varausta tehdessä S-pisteiden käytöstä, jolloin sinulle tarkistetaan palkintoyön saatavuus haluamallesi ajankohdalle. Palkintoöitä on rajattu määrä ja saatavuus vaihtelee hotellin varaustilanteen mukaan. S-Card Premium -asiakkaalle palkintoyön saatavuus on ensisijainen ja palkintoyön hinta on sama standard- ja superior-luokan huoneeseen, jolloin palkintoyö on mahdollista varata myös korkean kysynnän aikana. Paikkakuntakohtaisten erikoistapahtumien aikana myös S-Card Premium -asiakkaiden palkintoöiden saatavuudessa saattaa olla rajoituksia. Huomaathan, että voit hyödyntää S-pisteitäsi palkintoöihin vain voimassaolevalla asiakkuudella.
S-Card-asiakas voi tehdä palkintoyövarauksen myös toiselle henkilölle.
Premium-asiakkuus


Olen yöpynyt hotelleissa korttikauden aikana 30 yötä. Milloin S-Card Premium -kortti saapuu?
Asiakkuuden taso päivitetään viikon sisällä ostorajan täyttymisestä, jolloin myös tilataan S-Card Premium –kortti. Kortti toimitetaan kahden viikon kuluessa jäsenrekisteriin vahvistettuun osoitteeseen. Premium-asiakkaan lisäedut saat kuitenkin käyttöösi heti asiakkuuden tason päivityttyä mainitsemalla Premium-asiakkuudesta toimipaikassamme.
Mikäli ostoraja täyttyy kesken korttikauden, saat ensin S-Card Premium -kortin, joka on voimassa kuluvan korttikauden loppuun saakka. Tällöin saat uuden S-Card Premium -kortin seuraavalle korttikaudellesi korttikauden vaihtuessa.


Miten saan S-Card Premium -asiakkuuden?
Saat S-Card Premium -asiakkuuden, kun S-Card-ostojesi määrä on vähintään 7000€ tai 30 majoitusvuorokautta korttikauden aikana. Premium-kortti lähetetään sinulle automaattisesti ilman erillistä tilausta.


Miten kauan S-Card Premium -asiakkuus kestää?
Kun S-Card-asiakkuus päivittyy Premium-tasoon, on Premium-asiakkuus voimassa kuluvan korttikauden loppuun asti ja seuraavan korttikauden ajan. Tämän jälkeen Premium-asiakkuus jatkuu aina vuosittain, kun korttikauden S-Card-ostot täyttävät 30 majoitusvuorokautta tai 7000€. Jos ostoraja ei täyty korttikauden aikana, päättyy S-Card Premium -asiakkuus korttikauden päättyessä.


Olen S-Card Premium -asiakas ja korttikauteni on vaihtumassa. Milloin saan uuden S-Card Premium -kortin?
S-Card Premium -asiakkuus jatkuu, mikäli korttikauden S-Card-ostot täyttävät 30 majoitusvuorokautta tai 7000€. Saat uuden S-Card Premium –kortin korttikauden vaihteessa. Voit käyttää vanhaa S-Card Premium-korttia, kunnes uusi S-Card Premium-kortti saapuu.


Voinko alkoholiostoilla kerryttää Premium-tasolle vaadittavaa 7000 euron ostorajaa?
Ei voi. Alkoholiostoja ei lasketa Premium-tasolle vaadittavaan 7000 euron rajaan, koska alkoholilaki (AL 51.2 §) kieltää kaikki hyvitysjärjestelyt alkoholiostoista.
Digitaaliset palvelut


Missä hotelleissa mobiiliavain on käytössä?
Näet sovelluksessa varauksen tiedoista, onko kyseisessä hotellissa mobiiliavain käytössä.


Miten saan mobiiliavaimen käyttööni?
S-Card-asiakkaana saat mobiiliavaimen Sokos Hotels -sovellukseen käyttöösi sisäänkirjautumisen jälkeen, aikaisintaan klo 13.


Voinko jakaa mobiiliavaimen huonetoverille?
Mobiiliavainta ei voi jakaa toiselle henkilölle. Huonetoveri saa avainkortin vastaanotosta.


En pääse kirjautumaan verkkopalveluun, koska antamani vahvistuskoodi ei kelpaa. Mistä saan tilattua uuden vahvistuskoodin?
Voit tilata uuden vahvistuskoodin kirjautumisvalikon kautta.


Mikä on S-käyttäjätili? Ja miten saan sen käyttööni?


Miten kirjaudun Oma S-Card-verkkopalveluun?


Miten otan Sokos Hotels -sovelluksen käyttööni? Miten kirjaudun sovellukseen?
Lataa Sokos Hotels –sovellus sovelluskaupastasi. Löydät sen nimellä Sokos Hotels. Kirjaudu sovellukseen S-käyttäjätililläsi, johon olet yhdistänyt S-Card-asiakkuutesi.

Oma S-Card -palvelu
Verkkopalvelussa voit tehdä varauksia, uusia jäsenyytesi sekä tarkastaa S-Card-tietosi sekä kertyneiden etujesi tilanteen. Voit myös varata palkintoyön itsellesi tai toiselle ja maksaa sen ennakkoon S-pisteillä.

Tilaa S-Card
Vain 25 €/vuosi ja saat etuja majoittuessasi S-ryhmän hotelleissa! Esimerkiksi 12 € ateriaetu/vrk (voimassa 6 kk), puoliso ja lemmikki veloituksetta 2 hh:ssa sekä hotellikohtaisia tarjouksia. S-Cardilla käytössä myös sähköinen matkustajailmoitus sekä mobiiliavain.

S-Card Asiakaspalvelu
Palvelemme kaikissa S-Cardiin liittyvissä asioissa arkisin klo 9-16. Voit joko soittaa 010 76 82777 (8,35 snt/puh + 12,09 snt/min) tai lähettää meille viestin klikkaamalla "Ota yhteyttä".

Oma S-Card -palvelu
Verkkopalvelussa voit tehdä varauksia, uusia jäsenyytesi sekä tarkastaa S-Card-tietosi sekä kertyneiden etujesi tilanteen. Voit myös varata palkintoyön itsellesi tai toiselle ja maksaa sen ennakkoon S-pisteillä.

Tilaa S-Card
Vain 25 €/vuosi ja saat etuja majoittuessasi S-ryhmän hotelleissa! Esimerkiksi 12 € ateriaetu/vrk (voimassa 6 kk), puoliso ja lemmikki veloituksetta 2 hh:ssa sekä hotellikohtaisia tarjouksia. S-Cardilla käytössä myös sähköinen matkustajailmoitus sekä mobiiliavain.

S-Card Asiakaspalvelu
Palvelemme kaikissa S-Cardiin liittyvissä asioissa arkisin klo 9-16. Voit joko soittaa 010 76 82777 (8,35 snt/puh + 12,09 snt/min) tai lähettää meille viestin klikkaamalla "Ota yhteyttä".