16.05.2019

Meidän tarinan kertojat

Parhaat asiakaskohtaamiset syntyvät hetkessä elämällä

 

"Solo Sokos Hotel Paviljongin rakentamisen alkaessa tämän vuosikymmenen alussa, ajattelin heti asiasta kuullessani, että tuohon hotelliin haluan töihin. Tuntui innostavalta ja kiehtovalta ajatukselta päästä mukaan työryhmään, joka luo uuteen ja erilaiseen hotelliin alusta alkaen omanlaisensa kulttuurin. Onnekseni tulin valituksi mukaan tiimiin. Aloitin vastaanottovirkailijana, josta etenin vuoropäälliköksi ja edelleen vuonna 2014 hotellipäälliköksi. Olin aina haaveillut juuri tästä työstä, ja nyt olen saanut tehdä sitä jo useamman vuoden ajan. Todellisuus on ollut haaveitakin parempaa.

 

Vastuualueellani on hotellin majoitustoiminta, palvelun laatuun ja talon turvallisuuteen liittyvät asiat sekä toiminnan kehittäminen niin, että olemme jatkuvan parantamisen ajatuksella aina ajan hermolla. Luodaksemme vieraillemme pientä luksuksen tunnetta, meidän on oltava innovatiivisia ja tarjottavat vieraillemme uusia elämyksiä ja odotukset ylittävää palvelua.

 

Toimenkuvani on erittäin monipuolinen ja samanlaisia päiviä ei ole, eikä koskaan voi tietää mitä päivä tuo tullessaan. Aamuni alkaa usein check out -ruuhkan purkamisella vastaanoton tiimiläisten apuna. Yritän mahdollisimman usein ehtiä käymään myös aamiaisella tapaamassa asiakkaitamme ja kuulemassa heidän kokemuksiaan ja mietteitään palvelustamme.

 

Oman kokemuksen kautta tunnen hotellissa jokaisen työtehtävän, mikä synnyttää työryhmässämme luottamusta ja arvostusta. On helpompi johtaa ihmisiä, kun oikeasti tietää, mitä heidän työhönsä sisältyy.

Tärkein tehtäväni onkin luoda työryhmällemme parhaat edellytykset mieleenpainuvien ja onnellisuutta luovien asiakaskohtaamisten toteuttamiseen. On hyvin motivoivaa nähdä, miten henkilöstömme jatkuvasti oppii ja kehittyy. Kun työntekijöille annetaan aidosti vastuuta ja heihin luotetaan, syntyy hienoja onnistumisia, jotka kannustavat ottamaan itsestä irti vieläkin enemmän.

 

Vieraidemme odotusten jatkuva kasvaminen innostaa joukkoamme hyppäämään aina vain korkeammalle. Työryhmässämme kukaan ei tyydy keskivertosuoritukseen, eikä hotellimme ole kenellekään työntekijälle helpolla pääsemisen paikka. Tiimiimme onkin valikoitunut intohimoisia ja tinkimättömiä ihmisiä, joilta löytyy huikeaa ammattitaitoa, vilpitöntä halua palvella, tarkkaa pelisilmää, ymmärrystä oman työn merkityksestä, ehtymätöntä intoa ja parhaimpia vuorovaikutustaitoja. Näiden upeiden ihmisten ansiosta ideologiamme ja arvomme näkyvät aitoina ja mieleenpainuvina asiakaskokemuksina.

 

Omalla työllämme voimme vaikuttaa vuosittain kymmenien tuhansien ihmisten elämään positiivisesti, hymyä ja hyvää mieltä ympärillemme levittäen. Siitä tulee valtavan hyvä fiilis.

 

Tervetuloa kesälomareissulla vieraaksemme Jyväskylään!

 

Linda, hotellipäällikkö

 

Suomen parhaimmiksi valittuihin hotelleihin kuuluvassa Solo Sokos Hotel Paviljongissa viihdytään, ihastutaan ja innostutaan. Tässä juttusarjassa kerromme intohimoisesti työtään tekevän henkilökunnan ja hotelliamme rakastavien vieraidemme tarinoita elävästä elämästä.

Kuvat Anssi Kumpula